Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juli 2021, 03:21   #1
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Talking Dermapen 2 a 3 maanden gebruik, nu wil ik Essengen

Ik gebruik nu zo'n 2 a 3 maanden een dermapen op 1,5mm en 39 naalden. De eerste maand deed ik het elke week en daarna ging ik wat minder secuur te werk, de ene keer 10 dagen, soms 14 dagen er tussen. Ik heb nu zo'n 8 keer de dermapen gebruikt.
Ik zag al heel snel resultaat op de inhammen (deed het alleen bij de inhammen), de 2e keer, na een week dus, vielen mij allemaal hele kleine lichte haartjes op. Ik dacht dat dit eigenlijk niet kon. Na 4 keer waren deze kleine haartjes niet allemaal meer wit maar veel waren licht bruin. Zelfs m'n moeder zag het toen ik het liet zien. Ze wist niet wat ik al 4 weken deed. Ze zei je hebt allemaal kleine bruine haartjes. Top dus.
Echter na zo'n 2 maanden bemerkte ik opeens dat m'n kruin opeens wel heel dun is geworden(was nog vrijwel dicht, maar nu dus niet meer) , echt heel erg snel. Heb nu ook al 3 keer m'n kruin met de derma pen behandeld, samen wanneer ik de inhammen behandel. Zie daar nog niks gebeuren helaas. Al is het wel erg kort met maar 3 behandelingen, plus lastiger te zien.
De inhammen lijken nu wat stil te staan, de kleine haartjes zitten er nog steeds veel kleine bruine maar ook een lading licht witte. Een enkele is wel bruin en langer (2 cm of zo).
Nu ik toch best goed reageer, vind ik zelf. Wil ik een stapje verder en zat te denken aan topicale fina met Minoxidil. Alleen twijfel ik over de Minoxidil, dit omdat ik al jaren met heftige hoofdpijnen kamp en ik dit niet nog erger wil een ik tegen geen enkele medicatie kan, zelfs paracetamol word ik gaar van.
Nu las ik dat Essengen fina plus Minoxidil is. Geen idee wat de prijs van dat spul is of waar je het kan kopen. Maar wilde hier eerst even vragen.
Is er topicale Fina? Of is het altijd met Minoxidil? Of is deze combinatie toch anders qua bijwerkingen dan alleen Minoxidil? (hoofdpijn, wallen, duizeligheid, etc)

Ps: na 3 dagen dermapen begint de huid die ik behandeld heb te vervellen, dit houdt zeker wel 3a 4 dagen aan. Is dit normaal?

Edit: heb het nagekeken en het is 13 weken geleden dat ik voor het eerst de dermapen heb gebruikt. Maar de eerste paar keer op 0,5 mm om te kijken en aanvoelen.. Pas bij de 3e of 4e keer naar 1,5mm gegaan.
Ik heb eventueel voor de geïnteresseerden een foto van week 1 en een foto van nu.
__________________
v.a. 18 feb 2016
Vitamine A
Vitamine B 6
Vitamine B8 (Biotine ook wel vitamine H genoemd)
Vitamine B11 (Foliumzuur)
Vitamine B12
Vitamine C
Vitamine E
Zink

Laatst gewijzigd door gekkehuis; 15 juli 2021 om 06:26
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.