Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 december 2004, 01:27   #1
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Nieuw computervirus!

Hallo lot(deel)genoten(s),
Via de media ben ik te weten gekomen dat er een nieuw computervirus aan de wandel is. Het is onder de vorm van een kerstkaart, als je deze opend worden je bestanden, hard en softweare aangetast. Wou dit even melden. Grtn.
Ps.Het is inderdaad bijna kerstmis..het gaat vlug..
>-MOED moet-< >
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 07:04   #2
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
Het is niet mogenlijk dat een virus je hardware aantast.
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 08:13   #3
koekjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Berichten: 52
Nee, door dit virus kunnen andere mensen je computer in.
onder de naam 'prettige kerstdagen' of 'prettige feestdagen'.
koekjes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 14:53   #4
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japiejaap
Het is niet mogenlijk dat een virus je hardware aantast.
Harde schijf wissen noem ik toch echt even hardware aantasten , natuurlijk niet letterlijk kapot maken maar bepaalde transistoren door laten fikken door een bepaald virus erop los te laten is niet moeilijk
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 16:38   #5
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Je lijkt echt wel een kenner..

Marcjacobs.. - -
Zelf heb ik nog maar een goeie 4maand computer en ben ik er toch niet zo gerust in..terecht of onterecht eigenlijk weet ik het niet zo..maar als ik een kerstkaart toegestuurd krijg durf ik ze toch niet te openen. Toch zijn dit geen grappen meer vind ik maar een poging om schade toe te brengen
aan derden en dit met voorbedachte rade. Maar waarschijnlijk denkt de virusmaker er niet aan dat er naast mogelijke materiele schade ook een emotionele schade toegebracht wordt.. - -
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 17:32   #6
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
Harde schijf wissen noem ik toch echt even hardware aantasten , natuurlijk niet letterlijk kapot maken maar bepaalde transistoren door laten fikken door een bepaald virus erop los te laten is niet moeilijk
graag even een linkje naar de info pagina van dat virus dan. en het wissen van data van een schijf is softwarematig er staat niet iemand met een emmer met zeep en een magneetje je hdd te wissen. Als dat wel het geval is heb ik nix gezegd.
Een virus zal van je hardware nix kapot maken, bij een erg virus moet je soms windows opnieuw installeren of op zijn hoogst nieuwe partities aanmaken.
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag

Laatst gewijzigd door japiejaap; 16 december 2004 om 17:38
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 17:35   #7
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4roluca
Marcjacobs.. - -
Zelf heb ik nog maar een goeie 4maand computer en ben ik er toch niet zo gerust in..terecht of onterecht eigenlijk weet ik het niet zo..maar als ik een kerstkaart toegestuurd krijg durf ik ze toch niet te openen. Toch zijn dit geen grappen meer vind ik maar een poging om schade toe te brengen
aan derden en dit met voorbedachte rade. Maar waarschijnlijk denkt de virusmaker er niet aan dat er naast mogelijke materiele schade ook een emotionele schade toegebracht wordt.. - -
natuurlijk kan je een kerstkaart wel openen. je moet alleen even letten op het bestand wat meegestuurd word of het een gevaarlijke extensie heeft.
(bat, exe, vxd). maar textbestanden of plaatjes kan je gewoon openen zonder je druk te maken.
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 18:59   #8
ingie
HaarWeb lid
 
ingie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: gemeente Rotterdam
Berichten: 220
4roluca

http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=780

Ik denk dat je deze bedoeld

Groetjes

Ing
__________________
Wie naar het verleden staart,
staat met z'n rug naar de toekomst.


Regime

intern:
sinds 6-4-'04 - 1mg finasteride (proscar)

extern:
rooscure 2xpw
ingie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 20:30   #9
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Een virus zou best wel eens HD kunnen beschadigen door bijv. constant achter elkaar HD parks uit te voeren of bijv. de monitor een lange tijd zeer kort achter elkaar van freqs te laten switchen, als de pc idle is. Of bijv. het wijzigen van de cmos. Voltages opschroeven; fan alarm, temp alarm en fans zelf uitschakelen en vervolgens de CPU flink warm laten worden.
Of een cmos flash, dan heb je vaak al zowieso een andere PC nodig om het te fixen.

Of deze virussen bestaan weet ik niet, maar het is technisch gezien mogelijk.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 21:42   #10
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Een virus zou best wel eens HD kunnen beschadigen door bijv. constant achter elkaar HD parks uit te voeren of bijv. de monitor een lange tijd zeer kort achter elkaar van freqs te laten switchen, als de pc idle is. Of bijv. het wijzigen van de cmos. Voltages opschroeven; fan alarm, temp alarm en fans zelf uitschakelen en vervolgens de CPU flink warm laten worden.
Of een cmos flash, dan heb je vaak al zowieso een andere PC nodig om het te fixen.

Of deze virussen bestaan weet ik niet, maar het is technisch gezien mogelijk.
idd het zou technisch mogenlijk zijn echter de meeste monitors schakelen zich zelf uit bij zon aanval. en het wijzigen van de cmos is erg lastig omdat veel biosen een virus-protectie hebben. en het virus zou dan ook nog is rekening moeten houden met alle verschillende biossen en versies. Ook is de ruimte op een cmos chip erg beperkt dus is programmeren daarvoor zoiezo al heel erg moeilijk.
Zulke virussen komen vrijwel nooit voor, ik heb er nog nooit iemand mee besmet gezien.
En mocht de cmos geflasht worden is dit nog wel te fixen doormiddel van een hotflash of een nieuw bios chipje kopen of bij iemand met een eeprom programmer opnieuw laten flashen. Dus een nieuwe pc is ook wat overdreven

Het virus uit dit topic is gewoon een huis tuin en keuken 13 in een dozijn virus
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag

Laatst gewijzigd door japiejaap; 16 december 2004 om 21:56
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19
Nieuw miriam26@wanado TTM - Algemeen 10 24 februari 2004 20:06
ook nieuw! Sylvana TTM - Algemeen 1 29 augustus 2002 21:28
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.