Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 6 januari 2005, 23:15   #31
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Robert18 gaat te kort door de bocht in mijn ogen.
Enerzijds omdat de wetenschap vooralsnog met zoveel raadsels zit. een beantwoorde vraag roept vaag meerdere nieuwe op. Daarnaast is een theorie vaak niet een absoluut bewijs maar een assumptie. Nieuwe data kan een theorie veranderen of zelfs geheel naar het rijk der fabelen verwijzen.
Ik geloof dat er een boel dingen gaande zijn, op deze aardkloot en daarbuiten, waar wij geen weet van hebben. Ik wil daar niet direct het woord alien of spook aan koppelen, maar er is meer onder de zon dan wij kunnen bevroeden. Neem alleen al het gegeven 'heelal' in ogenschouw, dat is al zo abstract en absurd en toch nemen we dat voor zoete koek.
Met dat beeld voor ogen, is een andersoortige entiteit dan een 'carbon-based-creature' dan nog zo vreemd?
Ik bepleit hier niet de astrologie, ufologie etc, ik bepleit het niet gelijk neersabelen van het niet direct wetenschappelijk aantoonbare.

daarnaast...een wereld zonder mysteries, waar alles in hapklare brokken is te begrijpen is een bijzonder saaie wereld.

groeten


P.S. Robert ik vind je vaak erg zwart-wit......... geef anderen wat meer de ruimte met hun (andere) denkbeelden.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)

Laatst gewijzigd door pizzacat; 6 januari 2005 om 23:19
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 00:12   #32
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ik denk dat veel mensen te weinig meemaken in hun eigen leven en daarom maar dingen erbij gaan verzinnen om het spannender te maken.

soms gaat dat verzinnen zo diep bij mensen dat ze zelf niet eens doorhebben dat ze het verzinnen. ze willen iets dan zo graag geloven dat ze ook echt denken dat het allemaal echt gebeurt.

neem nou dit filmpje van die Robbert van den Broeke. Wat dit filmpje mij vertelt is dat die jongen zijn hele familie heeft lopen ophitsen en die geloven nu allemaal in zijn leugens. Als je t mij vraagt heeft die Van den broeke alles in scene gezet, hij is degene die 's nachts die graancirkels maakt. Het zou kunnen dat die knul een geestelijke aandoening heeft waardoor die dat allemaal vergeet of waardoor ie zichzelf fantastisch voor het lapje kan houden, dat kan. Ik denk dus niet dat er per se kwade wil in het spel is, maar veel mensen kicken op aandacht en dat kan erg ver gaan.

Ik ben het eens met robert18 dat veel mensen wel wat meer nuchterheid kunnen gebruiken. Maar ik respecteer ieders ervaringen hoor, ik geloof er zelf alleen geen biet van
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 00:33   #33
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik denk dat veel mensen te weinig meemaken in hun eigen leven en daarom maar dingen erbij gaan verzinnen om het spannender te maken.

soms gaat dat verzinnen zo diep bij mensen dat ze zelf niet eens doorhebben dat ze het verzinnen. ze willen iets dan zo graag geloven dat ze ook echt denken dat het allemaal echt gebeurt.

neem nou dit filmpje van die Robbert van den Broeke. Wat dit filmpje mij vertelt is dat die jongen zijn hele familie heeft lopen ophitsen en die geloven nu allemaal in zijn leugens. Als je t mij vraagt heeft die Van den broeke alles in scene gezet, hij is degene die 's nachts die graancirkels maakt. Het zou kunnen dat die knul een geestelijke aandoening heeft waardoor die dat allemaal vergeet of waardoor ie zichzelf fantastisch voor het lapje kan houden, dat kan. Ik denk dus niet dat er per se kwade wil in het spel is, maar veel mensen kicken op aandacht en dat kan erg ver gaan.

Ik ben het eens met robert18 dat veel mensen wel wat meer nuchterheid kunnen gebruiken. Maar ik respecteer ieders ervaringen hoor, ik geloof er zelf alleen geen biet van
Er zal altijd een 'hang' zijn naar mysterie, en mensen kunnen er aardig mee dwepen. Blijft staan dat een boel dingen nog steeds onverklaarbaar zijn.
Ook in mijn studie, psychologie, komt meer aandacht voor een ongrijpbaar iets als intuities, een soort 6e zintuig zo je wilt. De wetenschap begint zich steeds meer te realiseren dat de grenzen van wat wetenschap is beginnen te vervagen. En wat voor oude fabels wordt gehouden soms ergens een waarheid bezit. Nuchterheid is goed, echter je blind staren op de wetenschap is fout. Wees kritisch maar sluit niet bij voorbaat dingen uit omdat ze raar, ongepast, of onwereldlijk lijkt te zijn.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 09:06   #34
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Weet je, als je gelooft in zaken die niet iedereen gelooft wordt je dus vaker aangezien als zijnde "niet helemaal 100%" of minstens "zielig". Dat komt omdat mensen nu eenmaal anderen maar wat graag in hokjes stoppen. Generaliseren maakt onze wereld ook een stuk minder mooi, want er is totaal geen ruimte voor een stukje individualiteit.

Ik kan zeggen dat ik , als je niet zou weten waar ik me mee bezighoudt naast de "gewone" dingen, verder erg gewoontjes overkom. Ik werk met wetten en regels en geloof me, naast de broodnodige portie medemenselijkheid, ben ik zeker niet bang om nee te zeggen. Ik ben geen slap en krachteloos mensje, noch heb ik een teveel aan fantasie.Hoewel ik velen verdenk van het hebben van totaal geen fantasie meer, en dat is ook wel erg jammer. Ik zie ( godzijdank) niet op elke straathoek eenhoorns en vampiers , aan mijn plafond hangt nooit een roze olifant en ik word niet meteen hysterisch als er iets vreemds gebeurd, want dan zou ik me toch rap bij de GGD of het Riagg melden. Nochthans is er met mijn geestelijke vermogens dus niks mis. Dat vinden ook de niet-weirdo's in mijn omgeving die me, en wat ben ik daar toch blij voor, echt kennen en me niet meteen neersabelen om een klein aspect van mijn totale bestaan als mens.

Ik denk dat er voor heel erg veel dingen een prima wetenschappelijke verklaring is. Maar sommige dingen kunnen nu eenmaal niet verklaard worden. De wetenschap zegt dan "wat we niet kunnen verklaren, bestaat niet" . Een uitstapje hierover naar de fysieke wereld: het verschijnsel whiplash bijvoorbeeld ( nekklachten , vaak na een kop-staart-botsing) is bijvoorbeeld ook niet objectiveerbaar. Lange tijd werd van mensen die soms compleet arbeidsongeschikt thuiszaten gezegd dat er niks met ze aan de hand was, omdat men het niet kon zien. Zelfde geld voor rsi klachten. Wat niet is bestaat niet?

Om nog even op de opmerking van Robert terug te komen: ooit werden mensen uitgelachen en zelfs vervolgd als ze maar durfden te zeggen dat de aarde rond was. herinner je je dat nog van je geschiedenislessen? Nou..wie weet... misschien ben ik ooit nog de lachende derde. O ironie! nee hoor..ik hoef niet te winnen. Ieder heeft recht op zijn eigen waarheid.

Geesten, spoken, whatever, zijn vaker andere dingen dan de daadwerkelijke verschijningen. Maar the real deal bestaat wel. Dat geloof ik oprecht. Ik denk alleen , dat er inderdaad een stukje sensatiezucht heerst bij velen, en dat het ook vaak angst is wat maakt dat mensen dingen gaan verklaren als zijnde "paranormaal". Trouwens, paranormaal is heel normaal hoor. Je 6e zintuig is ook geen verzinsel. Alleen: we hebben het tegenwoordig niet meer zo hard nodig, dus is het bij velen verworden tot een vrijwel werkeloos iets, net als bijvoorbeeld je blindedarm. Die ook een overblijfsel is uit een tijd waarin we die nog wel nodig hadden. Toen we holenmensen waren was het nl. maar wat handig dat we op ons instinct en gevoel leefden. Als je werd beslopen door een sabeltandtijger, als er anderszins gevaar dreigde, was het toch wel fijn als je dat kon aanvoelen. Toen waren wij ook meer de bedreigde soort, waar het nu zo ongeveer elk ander levend wezen om ons heen dat is.

Maar goed. Nogmaals, veel dingen worden door mensen zelf veroorzaakt. De menselijke geest is tot veel in staat. Niet alleen als het gaat om een andere voorstelling van zaken, maar ook (o jee..daar komt ze weer ) in de kracht als telekinese. Aangezien we maar een heeeel kklein stukkie van onze hersencapaciteit gebruiken, lijkt het me ontzettend interessant om eens te zien wat er zou gebeuren als we ineens veel meer gingen gebruiken. Toch?

Ach ja...tot zover de (onbetekenisvolle) mening van mijn persoontje die een paar eeuwen geleden alleen al om deze mening op de brandstapel zou zijn beland...
__________________
Allways look on the bright side of life.....


Diagnose december 2004.
Wat gooi ik sinds die dag in de strijd ?
Diane 35
Rooscure
Toppik

plus dagelijks:
* 1 kilo moed
* 1 flinke dosis relativeringsvermogen
* 3 koppen positiviteit
* een flinke korrel zout
* minstens eenmaal lachen om jezelf
* soms wat tranen

Goed door elkaar roeren en innemen. Het smaakt vaak zoet en soms wat bitter, maar de werkzaamheid is bewezen!

Laatst gewijzigd door Hellen; 7 januari 2005 om 09:08
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 10:47   #35
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ach Robertje,
hou eens op voor mij in te vullen wat ik zou moeten denken of zou moeten doen.
Jij jouw overtuiging, ik de mijne. En dat is geloof ik de derde keer dat ik dat schrijf, maar op de een of andere manier schijnt het je niet te lukken te accepteren dat anderen een andere mening hebben dan jij en verbind je daar in het wilde weg allerlei termen aan als "zielig" en "huilebalk" of op je "pikkie getrapt zijn". De eerste twee ben ik niet, en het laatste wordt ook erg moeilijk, want dat heb ik niet.

Henk: ik woon niet in een oud huis. Ik woon in een huis waar een man gewoond heeft, die op een bepaald moment wegens ziekte het huis moest verlaten, waar hij heel veel verdriet over had, en die een paar maanden later is gestorven in een verzorgingstehuis.
Ik heb dit pas achteraf gehoord (hij had een relatie met iemand die verderop in de buurt woont, en die ik later sprak). De beschrijving klopte met degene ik "gezien" heb.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 16:49   #36
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
India....gaat het geheim van Ufo's naar buiten brengen...

http://www.indiadaily.com/editorial/01-06a-05.asp

hahaa...we zullen zien.....

p.s. robbert komt ook zo weer op t.v.....
__________________
* Finasteride 1 mg
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 16:54   #37
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
India is so open and democratic; it is very difficult to keep a secret for long.
eeehhhhhhhhhhhhhh.... van politiek heeft de schrijver van dat artikel niet echt kaas gegeten

ps ik heb m op RTL4 staan hoor!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 16:55   #38
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Hier zie je hoe 2 "Ufo's" een graancirkel lijken te maken...


http://www.ufocasebook.com/Video/cropcircle.ram
__________________
* Finasteride 1 mg
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 16:57   #39
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
eeehhhhhhhhhhhhhh.... van politiek heeft de schrijver van dat artikel niet echt kaas gegeten

ps ik heb m op RTL4 staan hoor!

Hahaha...ja Corrupt kun je wel zeggen....maar goed!

Heb hem ook aan staan....Rtl4...!! Heel goed!

Russell
__________________
* Finasteride 1 mg
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 17:46   #40
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
sja weet je, dat hele ufo-gedoe, ik ben een beetje sceptisch.

zoals die enige echte officieel erkende UFO-waarneming op 5 maart 2004 in Mexico. Dat zou dan echt zijn. Zelfs het NOS-journaal en het RTL-nieuws (zie hier en dit artikel) berichtten erover. Ik dacht: *jeej* eindelijk UFO's. Later bleek het om vlammen van olieraffinaderijen (zie hier) te gaan

ik wil best geloven dat er ergens in het oneindige heelal ook een vorm van leven bestaat, maar of ze ons al ooit hebben opgezocht? denk t niet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 9 januari 2005 om 17:47 Reden: Mexico
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 19:14   #41
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Wink

Laatst is er in Amerika ook een ufo geland...

En man beweerde dat hij een groot wit object had zien vliegen.
Ook had hij bewijs materiaal


lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 19:16   #42
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.252
Geslacht:
Ik had wel graag die passagiers willen zien!
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 19:17   #43
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Ik had wel graag die passagiers willen zien!
Haha... Je zal er maar onder zitten! Welke maat zou dit trouwens zijn?
lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 20:52   #44
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Over 'geesten':

Ik geloof zeker dat er dingen zijn die een mens niet kan zien, of niet goed kan zien. Er zei iemand op dit forum dat hij iets pas geloofd als hij het met eigen ogen ziet of als het bewezen is.

Nu is het een feit dat bijen meer kleuren zien dan mensen. Zij zien kleuren die door wij mensen niet waargenomen kunnen worden, dat betekent niet dat die kleuren er niet zijn (want die zijn er dus wel alleen wij kunnen deze niet zien) Honden kunnen aleen zwart wit zien, zij zien totaal geen kleuren, daarintegen kunnen zij wel weer geuren ruiken die wij mensen niet ruiken kunnen (dat wil niet zeggen dat die geuren er niet zijn aleen maar omdat wij ze niet ruiken kunnen, want ze zijn er wel)
En over de vorm van de aarde, vroeger geloofden ze heilig dat de wereld plat was, het was onvoorstelbaar dat het niet zo zou zijn, als je het tegendeel beweerde, werd je als ketter verbrand. Toen het tegendeel bewezen werd stond de wereld dan ook helemaal op z'n kop.
Mensen vinden vaak de dingen moeilijk en eng die hij zij niet kent en niet past bij diens levensbeeld.

Ik zeg niet dat ik niet in geesten geloof, maar je zult mij ook nooit horen zeggen dat ze niet bestaan.
Bij ons mensen is ,in tegenstelling tot de dieren, ons 6de zintuig zwaar onderontwikkeld. En dit is geen new age praat, dit zegt elke bioloog. Het is een feit dat wij dingen niet horen kunnen, voelen kunnnen, ruiken kunnen, die er wel zijn!

Groetjes Sigur

Laatst gewijzigd door sigur; 9 januari 2005 om 21:07
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2005, 20:58   #45
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
ik bedoel dus: ik beweer niet dat ze bestaan, maar zeker ook niet dat ze niet bestaan .
sigur is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.