Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 januari 2012, 12:59   #1
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Trial and error, mijn regime

Ik ben nu een kleine anderhalf jaar bezig met mijn haarverlies. Meerdere dermatologen gezien en gesproken en vele medicijnen uitgeprobeerd. Tevens heb ik stevig seborroïsch eczeem wat mijn haaruitval sterk verslechtert. De samenhang tussen SE en AGA is bij mij zeer sterk, op het moment dat ik haaruitval begon te krijgen, kwamen de eerste verschijnselen van SE. Voor het bestrijden van SE heb ik nizoral, topicorte en dermovate geprobeerd. Voornamelijk het laatste middel is stevig, maar heeft weinig bereikt. Ik ben altijd een hevige 'schedder' geweest. Per wasbeurt verlies ik zo'n 150-200 haren en op slechte dagen zelfs 300.

In de hoop om alles te systematiseren en misschien nog enige repbliek te krijgen, schrijf ik hier mijn regime.

-Finasteride (vanaf eind oktober 2011)
-Nizoral (vanaf mei 2011)
-Foligain tabletten (vandaag pas mee begonnen, voornamelijk bedoeld om de haarkwaliteit te verbeteren, maar zitten ook 'natuurlijke' dht blockers in zoals Saw Palmetto etc. Enigszins sceptisch ben ik hier wel over.)
-Revivogen (Ik wilde al een tijdje een topische dht blokker, maar las dat het omstreden is of spiro een betere werking kent, terwijl er wel vaker bijwerkingen worden gemeld. Eigenlijk ben ik aan het kijken naar ASC of RU, alleen heb ik mijzelf hier nog te weinig in verdiept.)

Op dit moment merk ik nog totaal geen stabilisatie laat staan verbetering. Het lastige van AGA is om het geduld te blijven bewaren, omdat je constant geconfronteerd wordt met de gevolgen. Minoxidil kan ik niet gebruiken door mijn SE. Om toch iets aan het SE te doen heb ik Tea Tree Oil gekocht, daar wordt wel is over gezegd dat het goed is in het bestrijden van roos en eczeem. Misschien biedt Revivogen (als het überhaupt werkt) een uitkomst in het bestrijden van het SE, aangezien de aanwezigheid van DHT in de hoofdhuid en SE een sterke correlatie kennen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Laatst gewijzigd door UVT; 31 januari 2012 om 17:59
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2012, 13:43   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
hi UVT,

geduld is inderdaad een noodzakelijke kwestie... Als je in oktober begonnen bent ben je nog geen 4 maanden bezig.

Pas vanaf 6-12 maanden mag je resultaten verwachten, goed volhouden dus!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.