Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juli 2012, 12:27   #91
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Citaat:
Maar vooral visueel: je ziet vooral na een nacht slapen duidelijk op de haarlijn of de haren intact gebleven zijn, of er opgekruld/kort/dood bijhangen.
Ik heb letterlijk precies hetzelfde ! Zo check ik ook hoe dingen helpen bij mijn haar.
En alleen dat haren er niet dood uitzien, zorgt ervoor dat de haaruitval een stuk minder oogt heb ik het idee.

Ik moet zeggen dat apple cider vinegar in die zin een heel goed effect heeft. Probleem is alleen dat het de haren ook uitdroogt (als je het puur doet). Dus doe dat vooral niet, want die uitdroging gaat niet meer goed weg ! Ik heb gelukkig heel kort haar, dus ik kan wat meer experimenteren.

Maar ik denk dat als je een goede topical met apple cider vinegar kan maken, die het haar niet uitdroogt maar wel effectief is, je een goede PGD2 blokker in handen hebt.
Ik heb ergens al een keer studie laten zien dat bepaalde afgeleiden van acetic acid worden gebruikt om CRTH2 te blokken. Het kan zijn dat ze puur deze afgeleiden gebruiken, omdat op acetic acid geen patent te krijgen is.
In ieder geval, mijn haren zijn in een keer levend na pure apple cider vinegar erover heen te doen. Dus dat zegt wel iets.
Maar nogmaals, een uur daarna, waren ze helemaal uitgedroogt... door het zuur denk ik.
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2012, 19:16   #92
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norris Bekijk bericht
Dan nog dit.
Ik ervaar wel bijwerkingen: m'n weerstand is mogelijk wat lager geworden; moet beetje hoesten soms en dat heb ik nooit.
En er treedt soms wat acne op, dus meer ontsteking in de gezichtshuid.
En mogelijk wat rode en droge ogen soms.

Groetjes, Norris
Door de Ceterizine? Acne is juist een teken dat het averechts werkt, want dit heeft ook met talg/ontsteking van de huid te maken.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2012, 19:20   #93
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat apple cider vinegar in die zin een heel goed effect heeft. Probleem is alleen dat het de haren ook uitdroogt (als je het puur doet).
De eerste uren na het aanbrengen van apple cider is voelt je haar heel fijn en het zit goed. Alleen het wordt te snel vettig bij mij, waardoor ik weer een geïrriteerde hoofdhuid krijg. (het zuur sluit de haarschubben waardoor het geen vet meer opneemt, dit vet komt dan op je haren terecht.) Het zou dus juist vettig moeten worden en niet droog.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2012, 20:16   #94
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Mijn haar wordt er niet vettig van. Dat is zeker. Maar ik heb misschien minder vette huid...En daardoor zie ik vooral dat het vet dat in de haren zat, eruit gaat, en daardoor gaat het er droog uit zien.

En bij jou zie je dat het vet niet meer in de haren kan. Maar omdat je meer vet hebt, blijft het deels op de haren zitten, en ziet het er vet uit. Ik weet het niet precies, ken deze theorie ook niet verder.

Maar ik denk dat deze problemen goed op te lossen zijn, door ACV gewoon goed op te lossen in iets (water,vet of wat dan ook). En misschien ook gewoon goed uit te spoelen. Of misschien aan zuurbuffer bij te voegen (soda mss? )

Ik denk namelijk dat je bij hele kleine hoeveelheden al effect gaat zien. Tenminste, het effect was zo groot, en zo direct, bij de kleine hoeveelheid die ik probeerde...
dus gewoon goed experimenteren, en tot een receptje komen.

Of misschien kunnen we wat receptjes van het internet plukken. Op vrouwen forum lees je dat ze ACV vaak gebruiken als conditioner etc. Dus die hebben al een stuk meer experimenten gedaan.
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2012, 20:23   #95
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Deze bijwerkingen zijn inderdaad wel minder Norris.
Maar je doet alleen topical toch ? Het is wel extreem als je via topical je ogen/huid en keel kan bereiken.

Ik zou proberen te minderen. Misschien dat je weerstand inderdaad verzwakt raakt door de ceterizine. En misschien heb je met mindere dosis ook prima resultaten?
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2012, 20:58   #96
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Deze bijwerkingen zijn inderdaad wel minder Norris.
Maar je doet alleen topical toch ? Het is wel extreem als je via topical je ogen/huid en keel kan bereiken.

Ik zou proberen te minderen. Misschien dat je weerstand inderdaad verzwakt raakt door de ceterizine. En misschien heb je met mindere dosis ook prima resultaten?
Bedankt voor je tip Kasper90!
Ja, ik doe alleen de topical, geen inname.
Ja wellicht goed idee om terug naar 0,2% te gaan.
Het werkt toch niet optimaal in PGD2-reductie dus verhogen van de dosis heeft geen extra nut.

Noob, waar kan je die apple cider precies kopen?

Groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality

Laatst gewijzigd door Norris; 6 juli 2012 om 21:16
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2012, 08:24   #97
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norris Bekijk bericht
Bedankt voor je tip Kasper90!
Ja, ik doe alleen de topical, geen inname.
Ja wellicht goed idee om terug naar 0,2% te gaan.
Het werkt toch niet optimaal in PGD2-reductie dus verhogen van de dosis heeft geen extra nut.

Noob, waar kan je die apple cider precies kopen?

Groetjes, Norris
Supermarkt, ik heb hem van de albert heijn vandaan.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2012, 10:09   #98
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Op internet wordt wel beweerd dat je de ongepasteuriseerde versie moet hebben trouwens.
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2012, 14:54   #99
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norris Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik kan nog niet direct iets roepen over meer of minder moeheid.
Maar dat je langer wilt/moet slapen, waar ik last van heb, door PGD2/ontstekingen, dat klinkt super logisch!

Ik gebruik nu een goede 2 weken een zelfgemaakte 0,3% (dus 3 tabletjes in 10 ml) Cetirizine topical van alcohol (zo'n beetje 60%) en glycerine (40%).
En of het nu komt omdat het het zoveelste positieve effect is op de andere tig positieve effecten die ik al heb door m'n bijzonder uitgebreide regime, of dat het komt omdat het gewoon daadwerkelijk een goede stap (*) zet door PGD2 aan te pakken, dat weet ik niet.

(*) In plaats van dat indirecte gerommel met DHT of testosteron tegenhouden!!

Maar feit is dat ik heel tevreden ben, het lijkt de ontstekingen en haaruitval aardig onder controle te krijgen.
Er ontstaat een soort evenwichtssituatie tussen verslechtering en verbetering.
En dat met een topical van 5 euro!

Ik heb het gevoel dat we dicht bij een oplossing zijn, en een echt gerichte PGD2-remmer (evt. in combinatie met PGE2-stimulator) wonderen kan doen!

Voorlopig zou ik Cetirizine-topical zeker aanraden!!
Ik ga zelfs binnenkort andere zaken die slechts indirect een oplossing bieden uit m'n regime afbouwen.

Groetjes, Norris
Als het middel als topic goed werkt, zou het dan oraal niet zelfs beter werken? Je zou het middel direct binnen krijgen.
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2012, 14:57   #100
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Ik heb letterlijk precies hetzelfde ! Zo check ik ook hoe dingen helpen bij mijn haar.
En alleen dat haren er niet dood uitzien, zorgt ervoor dat de haaruitval een stuk minder oogt heb ik het idee.

Ik moet zeggen dat apple cider vinegar in die zin een heel goed effect heeft. Probleem is alleen dat het de haren ook uitdroogt (als je het puur doet). Dus doe dat vooral niet, want die uitdroging gaat niet meer goed weg ! Ik heb gelukkig heel kort haar, dus ik kan wat meer experimenteren.

Maar ik denk dat als je een goede topical met apple cider vinegar kan maken, die het haar niet uitdroogt maar wel effectief is, je een goede PGD2 blokker in handen hebt.
Ik heb ergens al een keer studie laten zien dat bepaalde afgeleiden van acetic acid worden gebruikt om CRTH2 te blokken. Het kan zijn dat ze puur deze afgeleiden gebruiken, omdat op acetic acid geen patent te krijgen is.
In ieder geval, mijn haren zijn in een keer levend na pure apple cider vinegar erover heen te doen. Dus dat zegt wel iets.
Maar nogmaals, een uur daarna, waren ze helemaal uitgedroogt... door het zuur denk ik.
Dus de acetic acid in Apple cider Vinegar zou PGD2 moeten blokken? Dat zou idd heel mooi zijn.

Hoeveel keer in de week doe je ACV in je haar? Was je je haar daarna met shampoo?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2012, 16:49   #101
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Ik gebruik het nog niet echt.
Op wat vrouwenforums vond ik dat ze het gebruiken als conditioner, na de shampoo.
Ze zeggen echter wel dat je het niet elke dag moet gebruiken, omdat je haar anders kan uitdrogen. En dat je het meteen moet uitspoelen.

Ik gebruik het zelf nog niet echt (alleen gebruikt om uit te proberen). Ik wil het eerst nog even beter uitzoeken, ik denk namelijk dat het je haar ook kan beschadigen als je het verkeerd doet.
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2012, 20:25   #102
Noodlesoup
HaarWeb lid
 
Noodlesoup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 140
Voor de mensen die nog een adresje zoeken voor cetirizine, bij de Lidl verkopen ze tabletten van 10 mg. Verpakt per 7.
Noodlesoup is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 02:15   #103
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
@Kasper, heeft het volgens jou nut om Cetirizine te gebruiken? Zou jij het aanraden?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 18:11   #104
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Op dit moment denk ik dat je beter vitamine E (topical of pil) kan uitproberen dan cetirizine.

Ik vind cetirzine wel veel bijwerkingen hebben, daarom heb ik het zelf niet uitgeprobeerd. Ik zie het niet als de definitieve oplossing, die ik de rest van mijn leven ga gebruiken. Als is het wel interessant dat het bij veel mensen de juik/ontstekingen kan terugbrengen.

Als je het wilt gaan gebruiken, zou ik het alleen doorzetten als je ook inderdaad vrij snel iets van positieve effecten merkt (minder juik/ontstekingen, sterkere haren etc.). Als je tegenovergestelde effecten merkt, zou ik er meteen mee stoppen.
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 19:03   #105
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Hoezo Vitamine E?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.