Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 7 juli 2012, 19:38   #181
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Hoi Kasper90,

Nou ik deel de mening van anderen hoor, complimenten over al je posts.
Je plaatst zeer interessante informatie.

Er komt uit dat werken op kantoor dus slecht voor je is (dat voelde ik onbewust eigenlijk al).
Behalve jouw tabel waarin staat dat er veel te weinig negatieve deeltjes zijn, is er nog veel meer mis op veel kantoren!
http://www.nu.nl/economie/2834910/kw...-ongezond.html

Graag wil ik je nog paar dingen vragen.
* Zou je eens een link naar die ionisator kunnen posten, of merk en model kunnen doorgeven?
* Bestaat er een overdosis negatieve deeltjes? En, zijn er ook nadelen aan (veel) negatieve deeltjes?
* Op veel verpakkingen staat wel hoeveel vet er in het artikel zit. Maar er worden verschillende detailniveau's hierin aangegeven.
Ik ben benieuwd of je weet of het mogelijk is de beschrijving van het aanwezige vet op het artikellabel te koppelen aan omega 3 of 6.

Laat ik uitwerken wat ik bedoel.
1) Simpel etikel. Er staat bijv. er zit 4 gram vet in.
Kun je dan zeggen: dat is waarschijnlijk grotendeels omega 6?

2) Normaal etiket: Er staat bijv. 2 gram verzadigd, 3 gram onverzadigd.
Is er een verband tussen verzadigd en omega 6?
En, is er een verband tussen onverzadigd en omega 6?

3) Uitgebreid etiket: Bijv.croma plantaardig vet.
Er staat 12 gram verzadigd vet, <1 gram transvet, 50 gram enkelvoudig onverzadigd, 35 gram meervoudig onverzadigd.
Is er een verband tussen elk van de vier genoemde vetten en omega 6?

Als er een antwoord op deze vragen is, is het voor consumenten straks veel makkelijker om van artikelen te bekijken of er veel omega 6 in zit, zodat je dat kan vermijden.
Want nu heeft bijna geen 1 artikel in de winkel een indicatie "omega 3", "omega 6".

Bedankt alvast!
En mocht iemand anders er iets zinnigs over kunnen zeggen, heel graag.

Groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2012, 20:17   #182
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Chill dat het wordt gewaardeerd
Ik heb mezelf erg in voeding/gezondheid verdiept toen ik achtereenvolgens de mexicaanse griep, tinnnitus en ernstige slaapproblemen kreeg. Vooral die constante piep was echt verschrikkelijk.
De dokter vertelde me dat er niets aan te doen is (naast psychische hulp)...
Ik heb toen bedacht dat ik misschien door gezonder te leven van die piep af kon komen. Heb serieus het hele internet afgezocht naar inzichten over voeding en gezondheid. Van dieëten tot en met russische ademhalingsoefeningen.
Uiteindelijk ben ik nu een paar maanden van die piep af! En ben fitter/energieker dan ik ooit geweest ben.
Een paar maanden geleden vond ik de link tussen mijn slaapprobleem en PGD2. Ik hoop dat ik daar ook ooit nog van afkom. Nu dit ook in het verband wordt gebracht met haaruitval hoop ik dat ik twee vliegen in een klap kan slaan.

Citaat:
Ik ben benieuwd of je weet of het mogelijk is de beschrijving van het aanwezige vet op het artikellabel te koppelen aan omega 3 of 6.
Je kan inderdaad wel wat afleiden van de verpakking.
Omega 3 en omega 6 zijn meervoudig onverzadigde vetten.
Dus hoe meer meervoudig onverzadigde vetten, hoe meer omega3+omega6.
In de praktijk bevat alleen vis, grasgevoerd vlees/zuivel, lijnzaad, walnoten en hennepzaad een significante hoeveelheid omega 3. Als je deze producten koopt betekent het, hoe meer meervoudig onverzadigde vetten, hoe beter het is voor je omega balans.

Voor alle andere producten, kan je in de praktijk zeggen, hoe meer meervoudig onverzadigd vetten, hoe slechter het is voor je omega balans.
Aangezien ze hele grote hoeveelheden omega 6 bevatten, en erg weinig omega 3. Dus probeer producten met heel veel meervoudige onverzadigde vetten te minderen.

Als ik naar je voorbeelden kijk.
Vb1)Kan je echt niks zeggen.
Vb2)Omega 6 is wel onverzadigd, maar er zijn heel veel andere onverzadigde vetten.
Vb3)Dit is dus een typisch voorbeeld van een produkt dat je beter kan vermeiden!

Zeer waarschijnlijk is het vooral omega 6. En als er veel omega 3 in zulke producten zit, staat het ook vaak met koeienletters erop.

Citaat:
* Bestaat er een overdosis negatieve deeltjes? En, zijn er ook nadelen aan (veel) negatieve deeltjes?
Nooit van gehoord, mss in theorie mogelijk, maar met ionisators zal je geen overdosis krijgen.
Wat wel een nadeel is, is dat de vieze deeltjes op grond, muren neerslaan. Hierdoor kan je een vieze vloer/muur krijgen. Ik heb zelf liever een vieze muur/vloer dan een vieze lucht/longen. Ook aangezien een muur een stuk beter schoon te maken is. Maar goed, ik dacht ik zeg het even.

Edit:
Fred Soyka, author of "The Ion Effect" reports that based on the 5,000 plus scientific
documents that have been published regarding negative ion studies, all support the
conclusion that an overload of negative ions seems to be beneficial (Soyka, 1991).
Heel interessant als je iets over negatieve deeltjes wilt leren in het algemeen:
http://www.ionisator.nl/elanra/Compr...d%20Elanra.pdf

Citaat:
Zou je eens een link naar die ionisator kunnen posten, of merk en model kunnen doorgeven?
Oh ja, vergeten, hij is wel duur!
http://www.habitatsolutions.eu/shop/...l?options=cart
Je kan hem voor 30 euro een maand uitproberen.

Citaat:
Behalve jouw tabel waarin staat dat er veel te weinig negatieve deeltjes zijn, is er nog veel meer mis op veel kantoren!
Als je zo'n ionisator koopt, kan je die ook gewoon meenemen naar het kantoor toch ?
Het helpt ook tegen schimmels en bacterien trouwens. Niet echt een studie, maar een keuring van een onafhankelijke:
http://www.lightairshop.eu/shop/medi...old_report.pdf
En fijnstofconcentratie natuurlijk al helemaal.

Alleen voor luchtvochtigheid en CO2 moet je niet bij een ionisator zijn, maar dat heeft ook minder met haaruitval te maken.

Laatst gewijzigd door Kasper90; 8 juli 2012 om 01:59
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 15:09   #183
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Om nog even op de tocotrienolen uit terug te komen, ik ben hier nu een tijdje met succes mee bezig. Ik heb even gewacht met het vermelden van dit succes op 't forum maar aangezien ik het nu niet meer als toevalstreffer zie bij deze.

In de laatste week van mei (2012) zat ik met jeuk om gek van te worden evenals met erg veel uitval. M'n coupe ging achteruit, steeds minder fijn in model te krijgen en steeds slapper wordend. Ik gebruikte nog asc-j9 met minox maar zoals eerder aangegeven op t forum deed dit al een tijd niets tegen de jeuk noch de uitval. Toen las ik steeds meer over PGD2/Onsteking/Histamine en later over het effect van tocotrienolen op het verlagen van dat Prostaglandine D2. Na wat uitzoekwerk kwam op wat posts over Toco-8 uit en besloot dat te proberen, dat bleek wat prijzig echter dus ben ik voor Tocosorb gegaan. Dit zijn gel capsules met meerdere typen tocotrienolen en wat tocopherolen in vet opgelost.

Een paar dagen na het starten met dit supplement verminderde de jeuk op m'n hoofdhuid, ook had ik na een stressvolle dag op het werk niet standaard een brandend gevoel op m'n hoofdhuid. Iets wat voor tocosorb nog vaak voorkwam. Na iets meer dan een week bemerkte ik minder uitval zowel in de douche als op de kam en in diezelfde periode kwam er bij de inhammen de inham een laagje dons te staan, althans dat was te voelen. Zichtbaar was er nog niets.

Nu zo'n anderhalve maand later heb ik rond de inhammen vrij veel donshaartjes staan met hier en daar een kort donker haartje. Qua haartstatus is er cosmetisch al een flinke verbetering, mede door het gebrek in uitval en het vanuit de wortel sterker wordend bestaande haar. Tussen de haren zelf staan erg veel korte haartjes van tot zo'n 2 cm, voorheen niet aanwezig, Dit heb ik al 'ns eerder gehad zo'n 3 jaar terug tijdens een succesvol jaartje spectral dnc gebruikend.

Mijn haaruitval heb ik in het verleden in toom kunnen houden met finasteride en heb tussendoor nog wat succesjes gehad met producten die ontstekingsreacties verminderen (zie een eerder topic dat ik heb aangemaakt). In die periodes, gekenmerkt door weinig tot geen jeuk op de hoofdhuid heb ik succes gehad in combinatie met minoxidil. Finas geeft me echter bijwerkingen en die topicals waren te lastig en gaven in vergelijking met dit maar matige verbetering.

Ik denk dus dat voor mij de hoofdfactor inflammation/ontsteking is. Daarom denk ik denk dat tocotrienolen voor mensen met die-hard AGA zonder ontstekingsverschijnselen weinig soelaas bieden. Voor mensen zoals ik die wat meer diffuse uitval hebben in combinatie met een geirriteerde/gestresste hoofdhuid, denk ik dat het meer kan helpen.

Laatst gewijzigd door moksel; 9 juli 2012 om 15:12
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 16:43   #184
zuurpruim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Berichten: 88
Ik gebruik nu een week Toco8 en ik ben ook van mijn jeuk af.
Goed om te horen dat jij er ook wat van merkt. Ik kan niet wachten op mijn donshaartjes

Ik heb nog een weekje Cetirizine gebruikt maar hier kreeg ik juist mer jeuk van .
Ik gebruikte een half pilletje in de ochtend en een half pilletje in de avond. Misschien was dat iets te weinig.
zuurpruim is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 18:00   #185
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Dit wil ik ook wel eens uitproberen! Waar hebben jullie je Tocosorb en Toco-8 gekocht? En van welk merk, en wat voor dosering
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 18:21   #186
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Tocosorb is een product van Jarrows, dat maakt vrij veel supplementen. Ik heb het van iHerb.com, qua dosering is er maar 1 optie geloof ik.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 18:25   #187
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Tocosorb is een product van Jarrows, dat maakt vrij veel supplementen. Ik heb het van iHerb.com, qua dosering is er maar 1 optie geloof ik.
Okai, dus 1/2 softgels per dag? En onderstaande heb je geprobeerd? :

http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas...0-Softgels/137
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 18:38   #188
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
@moksel
Wel heel bijzonder resultaat dit
Ik heb niet vaak zulke succesverhalen gehoord in anderhalve maand.
Stabilisatie zonder finasteride/topical is al heel wat, maar als die donshaartjes ook echt gaan uitgroeien tot echt haren, is het echt heel bijzonder.
In die jarrow formules zit ook phytosterols, waar ook wel eens over gespeculeerd is geloof ik.

Het zou vet zijn als je iets van foto's hebt trouwens.

Ik ga eens de rol van vitamine E op PGD2 beter bestuderen.

Edit: het lijkt alsof vitamine E werkt door chymase te minderen.
Chymase zorgt voor histamine en PGD2 vanuit mestcellen.

In recent years, inhibitors of tryptase[10] and chymase[11] were discovered to
possess the ability to inhibit histamine release from human
skin, tonsil, and synovial mast cells[12], suggesting
these inhibitors are likely to be developed as a novel
class of mast cell stabilizer.

Laatst gewijzigd door Kasper90; 9 juli 2012 om 19:02
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 18:55   #189
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
In verband met bijwerkingen ben ik genoodzaakt mijn zoveelste behandeling te staken!

Ramatroban gaf me zoals RU, asc-j9 en andere anti androgenen een Zeer droge/ verouderde huid en een soort van depressie/bad mood (zoals met RU58841 en finasteride).

Positieve punten: shedding was binnen een week compleet gestopt, Acne totaal verdwenen en de hoofdhuid voelde zeer droog/kalm aan.

ik heb t via http://www.ebiochem.com/product/rama...46%3Cbr%20/%3E De prijs is momenteel 208 USD + 75 USD shipping and handeling

Bij interesse zie mijn verkoop topic: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...726#post309726
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 19:08   #190
zuurpruim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Berichten: 88
Ik heb de Toco8 hier vandaan

http://www.primordialperformance.com...ine_toco8.html
zuurpruim is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 21:44   #191
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Deze kan natuurlijk ook...

http://www.vitatheek.nl/product/e_vo..._ortholon_50vc

Als je er 4 besteld, krijg je nog 25% korting, ook
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 21:59   #192
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Thumbs up

Als eerste pluimpie voor de mensen die er zoveel moeite voor doen wat betreft het onderzoeken en informatie delen over dit onderwerp, is weer wat anders dan al die posters met 1 berichten en hun geweldige producten met claims [reclame makers]
Vind het een interessant iets heb zelf al wat ervaring met emu olie, maar nooit echt zo gebruikt zoals het moet en het nog niet echt een kans gegeven.
Wil het vooral gebruiken voor het tegengaan van inflammation of seb eczeem weet eigenlijk niet wat ik heb maar whatever en kijken of het het haar dikker maakt en haaruitval tegengaat dat laatste ben ik heel sceptisch over.
Ikzelf ga een olie mix maken heel simpel,alleen een vraagje.
Hier zit dus ook castoir olie/wonder olie in alleen staat er op het flesje:
Bevordert de ontlasting
Waarvoor wordt het uberhaupt voor haren of hoofdhuid gebruikt dan iemand die dat weet?
Ik laat zeker mijn bevindingen weten het gaat om de link/video onderaan mijn tekst, daarin laat ze duidelijk zien wat je moet mixen heel simpel eigenlijk.
Ben er zelf wel sceptisch over, al zou het beperken van mijn inflammation of seb eczeem al geweldig zijn al doet keto al zeker goed werk alleen die functioneert vooral het schoonmaken van je hoofdhuid met bv een te hoged pgd2 als ik het begrijp hier?
Het is mij nog allemaal vrij nieuw, maar klinkt zeker wel interessant.
Emu olie is ook vrij goed tegen een te hoge pgd2 in de hoofdhuid toch?
Toco8 wacht ik nog even mee eerst dit maar een tijdje, maar ook zeker nog een optie voor erbij lijkt me zeer gunstig als ik het zo lees.

Youtube video:
http://www.youtube.com/watch?v=YorFi...eature=related

Wel Engels overigens.
Greetz

Laatst gewijzigd door jord-y; 9 juli 2012 om 23:23
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 22:12   #193
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Om nog even op de tocotrienolen uit terug te komen, ik ben hier nu een tijdje met succes mee bezig. Ik heb even gewacht met het vermelden van dit succes op 't forum maar aangezien ik het nu niet meer als toevalstreffer zie bij deze.

In de laatste week van mei (2012) zat ik met jeuk om gek van te worden evenals met erg veel uitval. M'n coupe ging achteruit, steeds minder fijn in model te krijgen en steeds slapper wordend. Ik gebruikte nog asc-j9 met minox maar zoals eerder aangegeven op t forum deed dit al een tijd niets tegen de jeuk noch de uitval. Toen las ik steeds meer over PGD2/Onsteking/Histamine en later over het effect van tocotrienolen op het verlagen van dat Prostaglandine D2. Na wat uitzoekwerk kwam op wat posts over Toco-8 uit en besloot dat te proberen, dat bleek wat prijzig echter dus ben ik voor Tocosorb gegaan. Dit zijn gel capsules met meerdere typen tocotrienolen en wat tocopherolen in vet opgelost.

Een paar dagen na het starten met dit supplement verminderde de jeuk op m'n hoofdhuid, ook had ik na een stressvolle dag op het werk niet standaard een brandend gevoel op m'n hoofdhuid. Iets wat voor tocosorb nog vaak voorkwam. Na iets meer dan een week bemerkte ik minder uitval zowel in de douche als op de kam en in diezelfde periode kwam er bij de inhammen de inham een laagje dons te staan, althans dat was te voelen. Zichtbaar was er nog niets.

Nu zo'n anderhalve maand later heb ik rond de inhammen vrij veel donshaartjes staan met hier en daar een kort donker haartje. Qua haartstatus is er cosmetisch al een flinke verbetering, mede door het gebrek in uitval en het vanuit de wortel sterker wordend bestaande haar. Tussen de haren zelf staan erg veel korte haartjes van tot zo'n 2 cm, voorheen niet aanwezig, Dit heb ik al 'ns eerder gehad zo'n 3 jaar terug tijdens een succesvol jaartje spectral dnc gebruikend.

Mijn haaruitval heb ik in het verleden in toom kunnen houden met finasteride en heb tussendoor nog wat succesjes gehad met producten die ontstekingsreacties verminderen (zie een eerder topic dat ik heb aangemaakt). In die periodes, gekenmerkt door weinig tot geen jeuk op de hoofdhuid heb ik succes gehad in combinatie met minoxidil. Finas geeft me echter bijwerkingen en die topicals waren te lastig en gaven in vergelijking met dit maar matige verbetering.

Ik denk dus dat voor mij de hoofdfactor inflammation/ontsteking is. Daarom denk ik denk dat tocotrienolen voor mensen met die-hard AGA zonder ontstekingsverschijnselen weinig soelaas bieden. Voor mensen zoals ik die wat meer diffuse uitval hebben in combinatie met een geirriteerde/gestresste hoofdhuid, denk ik dat het meer kan helpen.
Klinkt mij zo bekend dit he dat brandende,stekende klote gevoel en jeuk uiteraard.
Alleen wat mij opvalt iemand die herkenning heeft? heb het ook vooral als ik bv in de auto stap en het is bv warm dan krijg ik regelmatig een opvlieger oftewel brandend en stekend gevoel op de hoofdhuid kan iemand uitleggen wat dit met de temperatuur/warmte te maken heeft en deze ontstekingen?
Ben wel erg benieuwd heb het idee dat we steeds dichterbij een soort van bestrijding komen of iedergeval meer duidelijkheid
En wat betreft die omega3 voordelen extra excuses om nog meer haring te eten heerlijk!
Super dat je resultaat merkt hopelijk is het geen placebo effect ondanks dat je het rond de 2maanden gebruikt neem ik aan nu?

Laatst gewijzigd door jord-y; 9 juli 2012 om 22:25
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 23:07   #194
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zuurpruim Bekijk bericht
Die poedervorm vermeng je met wat water en drink je op, of maak je er een topical van?

Wat heb jij precies aan je hoofdhuid gemerkt
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2012, 23:16   #195
zuurpruim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Berichten: 88
Ik drink het gewoon op. Ik merk dat de jeuk is verdwenen.
Meer kan ik er nog niet over zeggen. Ben net iets langer als een week bezig.
Even afwachten dus.
Ik hoop dat ik binnenkort iets positiefs kan melden.
zuurpruim is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.