Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 september 2014, 12:08   #1
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Question Onduidelijkheid gebruik dermaroller

Hoi ik heb een vraag over het gebruik van de dermaroller.
Ik heb enkele dermarollers gekocht. 0.5mm, 0.75mm en 1mm.

Mijn vraag is:
- Wat is nu de methode om te rollen? 10x horizontaal , 10x verticaal?
- Moet je eerst de dermaroller met warm water spoelen en dan alcohol gebruiken? na gebruik ook? of is enkel alcohol voldoende?
- Bij het gebruik van een 1.5mm moet je de dag daarna minoxidil aanbrengen. Maar hoe zit dit met het gebruik van een 0.5-1 mm dermaroller? kan je na gebruik al Minox smeren? Kan dit ook met Minox met RU ?
- Is 0.5 - 0.75mm aborptie voor minox en 1.5mm celvernieuwing van de hoofdhuid ? Klopt dit?
- Aantal naalden, wat is aan te raden? Is de 192 beter dan de 540 naalden?

Wat zijn jullie ervaringen? wat raden jullie aan en wat raden jullie af?
Op het internet stuit ik op veel onduidelijkheid.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2014, 12:48   #2
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Overigens staat er dit bij Hairloss talk:
Thread Locked.

HairLossTalk Members:

I've been at this for 14 years now, so please know that I am the first to acknowledge the need for something that "works". I know exactly where you're all coming from, and I feel strongly for the turmoil you deal with on a daily basis, with this disfiguring condition known as hair loss. So please don't take my actions here as any reflection of disregard, or lack of empathy. I have just reached a point where I personally, inside of myself, am not comfortable with this topic anymore. So I personally - for me - have decided that I need to lock the thread, and discourage further discussion of dermarolling on this forum.

Yes ... I know some people are growing hair back. But when I read things like "Your lymph glands may swell, and blood may drip from your nose" ... this horrifies me. The dangers of introducing infectious agents directly into your blood stream (which is exactly what you're doing), are countless. The ramifications of doing so can extend to long term health issues. Many studies have proven that breaks in the dental skin, over time, lead to heart problems and systemic inflammation, which can lead to disease. Its all because of direct introduction of bacteria and viruses into the bloodstream. But when I saw the image below, I needed to stop the conversation. For obvious reasons.

I hope you guys understand where I am coming from, and .... you're smart enough to know that this will offend the sensitivities of some individuals. Unfortunately I have to act on behalf of the most sensitive in the group (of which, apparently, I am one), because the community is more important than the few adventurous ones here. I would like to strongly suggest creating a blog site or something on another domain where you can freely discuss these things. I won't discourage you from having links to your blog (just hold off on the Google ads over there please). This is the internet, and its value is free exchange of information, and freedom to do what you want with your own body. I just can't have this stuff on my site anymore. I apologize to everyone, and am glad that you're seeing some results. Future threads asking about dermaroller will be locked and a link will be placed to this post underneath them.

Thanks for understanding guys.

HLT Admin.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2014, 00:27   #3
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar hygiëne lijkt mij zeer belangrijk, dus altijd goed afspoelen en ontsmetten met alcohol.

Het klopt dat alle topics/posts over de dermaroller verwijderd worden op hairlosstalk.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2014, 03:34   #4
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasse Bekijk bericht

Het klopt dat alle topics/posts over de dermaroller verwijderd worden op hairlosstalk.
En waarom worden ze dan verwijderd? Berichten plaatsen en ervaringen uitwisselen over het gebruik van een dermaroller lijkt mij nou niet bepaald off topic op een haarforum.

On topic, ik stamp dagelijks met 1 mm en daardoor wordt de Minox beter opgenomen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2014, 09:14   #5
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Oke, dat doe ik nu ook. Zowiso om de risico's te verkleinen. Het lijkt mij zaak dat we hier goed over discussieren. Want ik lees wat enge verhalen over verkeerd gebruik van een dermaroller icm minox.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasse Bekijk bericht
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar hygiëne lijkt mij zeer belangrijk, dus altijd goed afspoelen en ontsmetten met alcohol.

Het klopt dat alle topics/posts over de dermaroller verwijderd worden op hairlosstalk.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2014, 09:19   #6
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Ze worden verwijderd omdat de moderator van Hairlosstalk berichten kreeg: ik krijg overal zweren, me gezicht zit vol met bloed.. etc..
Komt er op neer dat hij hier afstand van wilt nemen en dat hairlosstalk "soort van verantwoordelijk" is voor ernstige complicaties bij mensen.

Ik heb ook de 1mm dermastamp. Doe je na het stampen direct minox op je hoofdhuid? Zie je ook kleine bloedstipjes op de hoofdhuid? ik wel namelijk. (heel weinig ongeveer 4-10)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
En waarom worden ze dan verwijderd? Berichten plaatsen en ervaringen uitwisselen over het gebruik van een dermaroller lijkt mij nou niet bepaald off topic op een haarforum.

On topic, ik stamp dagelijks met 1 mm en daardoor wordt de Minox beter opgenomen.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.