Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 mei 2012, 11:25   #1
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Cetirizine

Hier maar even verder gaan, specifiek voor het middel Cetirizine...

Mijn levering komt vandaag binnen.

Zyrtec wordt overigens vergoed.
Even "klagen" bij de huisarts over allergie en voila
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1

Laatst gewijzigd door HairCoach; 26 mei 2012 om 12:30
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2012, 13:33   #2
zuurpruim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Berichten: 88
Ik heb ook een pakje Zyrtec besteld. Ben benieuwd.
Als er personen zijn die ineens meer lichaamshaar krijgen..laat dit dan even weten.
Daar ben ik namelijk het bangste voor
zuurpruim is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2012, 18:30   #3
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Bij de aldi, Generieke Cetrizine +-1 euro voor 10 tabletten !!
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2012, 18:32   #4
Rick13
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 17
Ik heb vandaag cetirizine gehaald bij de plaatselijke drogist van het huismerk Actavis: 30 tabletten voor 4,75 euro. Kwalitatief deden deze niet ten onder aan andere merken werd mij nog benadrukt.. Vanavond ga ik ermee beginnen.

Wat betreft meer lichaamsbeharing is ook dat bij mij tot op zekere hoogte nog welkom.. Ik zal het laten weten wanneer dit zich voordoet bij mij.
Rick13 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2012, 19:14   #5
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Cetrizine verlaagt tot wel 50 % PGD2 mede veroorzaakt door HISTAMINE, maar ik vraag mijzelf af of dit de PGD2 vorming door Androgenen tegen gaat. Wij hebben hier te maken met verschillende Triggers. Histamine triggert PGD2 en Androgenen Doen dit ook.



Ik slik al 3-4 jaar "Xyzal" werkende bestanddeel; Levocetrizine en me haarlijn blijft "langzaam" verslechteren.
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2012, 19:59   #6
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Is het niet Cetirizine? Dus een i na de t?

Ik heb het ook besteld, ben zeer benieuwd. Las net dat je het ook bij de aldi kan halen voor weinig... als ik dat geweten had
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2012, 20:11   #7
Zembla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2012
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
Cetrizine verlaagt tot wel 50 % PGD2 mede veroorzaakt door HISTAMINE, maar ik vraag mijzelf af of dit de PGD2 vorming door Androgenen tegen gaat. Wij hebben hier te maken met verschillende Triggers. Histamine triggert PGD2 en Androgenen Doen dit ook.


Ik slik al 3-4 jaar "Xyzal" werkende bestanddeel; Levocetrizine en me haarlijn blijft "langzaam" verslechteren.


Levocetirizine is niet hetzelfde als Cetirizine.
Het is een deel van Cetirizine, kun je afleiden uit onderstaande tekst.
Kan goed zijn dat het eventueel werkende deel voor haargroei er uitgefilterd is.



Levocetirizine is in 2001 ontwikkeld op basis van cetirizine (Zyrtec, ook een geneesmiddel van UCB), een antihistaminicum van de tweede generatie.
Chemisch gezien is levocetirizine de actieve enantiomeer van cetirizine (cetirizine is een racemisch mengsel bestaande uit levocetirizine en dextrocetirizine). Het geneesmiddel werd op 24 september in Groot-Brittannië toegelaten voor gebruik en op 9 oktober 2001 geregistreerd voor gebruik in Nederland. Levocetirizine is, zoals te verwachten is, op basis van gewicht effectiever dan cetirizine, zo blijkt uit farmacodynamisch onderzoek bij gezonde proefpersonen. Het heeft in de neus en op de huid een tweemaal sterkere werkzaamheid dan cetirizine. Om hetzelfde effect te bereiken is dus de helft minder levocetirizine nodig in vergelijking met cetirizine. [4] Sinds de introductie in 2001 is het marktaandeel levocetirizine sterk gestegen ten koste van cetirizine, zoals te zien is in grafiek 1. Van 710.000 voorschriften cetirizine in 2001 is het aantal voorschriften in 2005 gedaald naar 154.000, terwijl levocetirizine in 2001 nog niet in Nederland werd voorgeschreven en er in 2005 719.000 voorschriften zijn. [5

Laatst gewijzigd door Zembla; 25 mei 2012 om 20:15
Zembla is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2012, 22:21   #8
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Hoe zit het eigenlijk met de werking? Doet het middel hetzelfde als finasteride maar dan mede door een andere stof waardoor het veiliger is met minder bijwerkingen? Ik weet dat er al een thread over PGD2 bestaat, maar misschien kan iemand dit in simpele woorden uitleggen wat Cetirizine precies doet om haaruitval tegen te gaan.
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2012, 04:03   #9
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Cetrizine verlaagt Door Histamine getriggerde PGD2 met 50%.

Dus minder Histamine = minder PGD2 (leid ik uit de studies)

Nu zorgen androgenen Ook voor PGD2, maar ik vind nog nergens terug of cetrizine door androgenen getriggerde PGD2 tegen gaat.

Wanner iemand een studie vindt die dit laat zien, graag even posten..
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2012, 09:24   #10
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Vraag is: maakt het iets uit waardoor PGD2 getriggerd wordt? Androgenen, histamine.. bij mijn weten is er maar één 'soort' PGD2.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2012, 10:00   #11
ErikG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2011
Berichten: 2
Hier nog een aantal oude berichten die ik op internet vond:

Citaat:
Jammer dat er nooit onderzoek is gedaan naar de werking van cetirizine tegen AGA. Heb altijd het idee gehad dat het enige werking heeft: neemt jeuk weg en op mijn inhammen ontstonden baby haartjes. Toch wil ik niet het hele jaar een antihistamine slikken, gebruik het daarom alleen tegen hooikoorts in de zomermaanden.
Citaat:
Nope, komt echt door de cetrizine. Ik gebruik al jaren minox, en steeds wanneer ik cetrizine gebruik krijg ik na een aantal dagen allemaal donshaartjes op de inhammen. Donsharen zijn geen echte volgroeide haren he, dus het kan wel.
Citaat:
Ik geef nu Puur Jeuk en probeer (na telefonisch overleg met de DA) om te kijken wat cetirizine voor haar doet. Dat is een anti-histamine voor humaan gebruik, en de resultaten bij honden zijn wisselend.
Aangezien mijn hooikoorts ook net is begonnen, kan ik dit middel mooi uitproberen.
ErikG is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2012, 11:20   #12
scotty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2012
Berichten: 28
Ik gebruik nu ook weer 20mg ipv 10, aangezien ik 20 ook beter vind helpen tegen mijn hooikoorts (dag 3). Heb 10 gisteren overdag gebruikt maar kreeg toen toch meer last. Dus 's avonds eentje extra genomen weer.

Had gisteren wel snel last van een droge mond, maar om te beoordelen of dat aan cetrizine lag of omdat het warm weer was en ik buiten de hele tijd was en niet veel dronk kan natuurlijk ook heel goed. Veel drinken met dit weer is bovendien toch verstandig. Dus moet dat over langere periode bekijken. Hoe dan ook, niet een dramatisch bij-effect mocht dat het zijn.
scotty is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2012, 12:32   #13
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
Is het niet Cetirizine? Dus een i na de t?
Yep...aangepast
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2012, 14:12   #14
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Tot nu toe geen echte bijwerkingen te lezen hier... dat is mooi! Maar goed de meeste zijn ook pas begonnen.
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2012, 15:02   #15
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Real Madrid F.C Bekijk bericht
Tot nu toe geen echte bijwerkingen te lezen hier... dat is mooi! Maar goed de meeste zijn ook pas begonnen.
Idd, ik heb het ook besteld en heb hoge verwachtingen. Maar prostaglandin D2 is niet 'all bad', het heeft ook een nogal belangrijke functie voor de vaten. Het is een beetje hetzelfde als met DHT inhibitors, DHT heeft andere belangrijke functies in het lichaam en sommigen (ik ook) merken het als het (veel) minder aanwezig is.
Mijn idee is dat het beter is om de receptor waar de stof aan bindt, in dit geval de CRTH2 receptor te blokkeren. Eventuele bijwerkingen van de lage concentratie PGD2 in het serum zullen dan uitblijven.
Hier wat mogelijke bijwerkingen van cetirizine: http://www.rxlist.com/zyrtec-drug/pa...tm#sideeffects.
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.