Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juli 2005, 09:53   #1
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Question Bier in je haar

Ik had ergens gelezen dat je de haargroei nauwelijks kunt beïnvloeden, maar dat er een natuurlijk middeltje is om het groeien toch wat te stimuleren en je haar te doen glanzen: een lotion gemaakt van een flesje bier met twee druppels rozemarijnolie die je 24u laat staan en na het wassen op je haar doet. Dus ik dacht, toch maar eens proberen. Ik ben geheelonthouder en heb dus alcoholvrij bier gekocht en zo'n flesje essentiële olie van rozemarijn. Gisteren het mengsel gemaakt, vanmorgen na het wassen op mijn haar gedaan. Ik wist niet of het haar nog nat moest zijn of al droog. Heb het op nat haar gedaan. 't Stonk heel erg en het liep zo langs m'n gezicht en armen omdat het zo vloeibaar is. Bwèèk!
Dan m'n haar gedroogd met de föhn. En nu is het dus verschrikkelijk stijf! Ik wist dat bier een gel-achtig effect heeft, nou, m'n haar is echt superstijf en plakkerig (normaal valt het heel sluik naar beneden). Ik weet niet of dat de bedoeling was van het mengsel! Ik vraag me af of ik bier met alcohol had moeten gebruiken. Of het mengsel langer had moeten laten staan (24 uur waren nog niet om). Of het op droog haar had moeten doen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand een idee? Zou het kunnen helpen?
Groetjes
Janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 09:58   #2
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Question of zout in je haar?

Net nog een mailtje gekregen met tips uit zo'n grootmoeders-wijze-raad-boek: als je na het wassen je haar spoelt, aan het laatste spoelwater twee eetlepels zout toevoegen.
Is dat bekend?
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 10:02   #3
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
zout??? is dat niet wat "te" agressief voor je haren? volgens mij doet zout echt niet veel goeds met je haren hoor !

groetjes, heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 10:21   #4
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
citroen!

Hallo, ik heb altijd geweten dat citroen goed is voor je haren.
Beetje citroensap in het laatste spoelwater doen.
Heb het zelf nog niet geprobeerd hoor!
Brandnetel heb ik wel al geprobeerd, zelfgeplukte en zelfgemaakte, maar dit maakte mijn haren vettig en plakkerig zodat ik ze opnieuw moest wassen!

Karin.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 16:19   #5
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Ik heb altijd begrepen dat citroen je haren bleekt. ook alleen van horen zeggen dus of het echt zo is weet ik niet.
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 16:22   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Grote genade mensen, wat zijn dit voor techieken uit grootmoeders tijd! Echt heel erg achterhaald allemaal hoor, dit kun je je haar gewoon niet aandoen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 17:07   #7
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik probeer het toch liever met natuurlijke middelen dan allerlei chemische of kunstmatige troep. Ik heb een tijdje iets gebruikt van de apotheek dat haargroei stimuleerde, en later hoorde ik van een andere apotheek dat dat product schadelijk kan zijn voor je bloed.
En die grootmoeders die waren zo stom nog niet
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 17:27   #8
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
gezond eten en zon zijn prima manieren om je haar goed te laten groeien
Geduld is ook nooit weg.

petra
petra00 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2005, 21:46   #9
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Lieve mensen....wat is hier de bedoeling van??? Haargroei KAN NIET gestimuleerd worden van buitenaf. Alleen van binnenuit kan je zorgen dat je haar optimaal groeit,en er gezond uit gaat/blijft zien. Let op: je haar word gevoed door je bloed. Je bloed neemt voedingsstoffen op...dus,even kort door de bocht..als je goede voedingsstoffen binnen krijgt,word je haar met goed bloed gevoed. Zorg dat je gezond eet,ik heb zelf een blender aangeschaft vorig jaar en zorg dus dat ik elke dag minimaal 4 stuks fruit drink. Groente is heel belangrijk. Veel water drinken is belangrijk. Door te roken maak je je haar futlozer en verliest het vaak zijn glans. Af en toe neem ik een kuurtje vitamine-B-complex...heel goed voor haar,huid en nagels. Dat zijn dingen die echt werken.... Citroen? Droogt je haar ontzettend uit doordat het inderdaad bleekt,dwz pigment uit je haar trekt door je haarschubben te openen,en daardoor word je haar heel kwetsbaar. Bier? Je haar gaat er ontzettend van stinken...meer niet!
Deze dingen heb ik geleerd in mijn kappersopleiding...dus ik weet wel enigzins waar ik het over heb he? Dus,kwets je haar niet langer,maar zorg gewoon goed voor jezelf!

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2005, 09:13   #10
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik heb dat smerige bier ook al uitgewassen hoor, bah!
Tja Marly natuurlijk is gezond leven belangrijk en daar doe ik sowieso al aan. Ik rook niet, ben daar enorm tegen, en ik eet veel vers. Maar ja, soms wil je het gevoel hebben dat je iets probeert, dat je iets doet aan je haar. Ik wil voor mezelf het gevoel hebben dat ik er op een positieve manier mee bezig ben. En alle bezigheden zijn beter dan het uit te trekken. En ik wil graag dat het weer mooi is, dat het weer groeit... ik heb vaak genoeg gedacht als ik in de spiegel keek "gatver, stom haar". Ik wil weer van mijn haar houden zoals vroeger.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2005, 22:43   #11
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Janika, dat is dus fina voor mij sinds ik het gebruik voel ik me zoveel beter heb het gevoel dat ik wat doe.
En ben als ware zen op dit moment.

En dat vind ik prijsloos.
Maar jah je moet oppassen dat zulke dingen slechter voor je haar zijn dan goed je kan je wortels en je haar mee beschadigen door het niet te laten ademen door bier achtige gel troep.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 07:48   #12
ringba
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Locatie: België
Berichten: 59
raad van een kapper

Wel, om toch nog even over die truukjes door te gaan. Een kapster zei me ooit eigeel op mijn haar te doen omdat mijn haar er toen zo futloos uitzag. Zou gezond zijn en glans geven. Uiteraard moet je die boel wel uitwassen (ik denk dat dat ook zo was met dat bier) Ik heb dat eigeel op mijn haar gedaan voor ik 't zou wassen en laten inwerken (zo voorkom je dat je je haar te veel moet wassen).
Maar dit stonk ook verschrikkelijk. Het duurde wel een tijdje voor ik die geur eruit kreeg.
De kapster zei dat het goed was om dat zo 1 keer in de maand te doen of zo.
Heb het maar 1 keer gedaan en het had weinig effect, mijn haar voelde wel wat gladder denk ik.
In het begin stond het ook helemaal stijf en hard, maar da's normaal..

whaja, je ziet maar eh...

Ringba
ringba is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 09:27   #13
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dat kan kloppen, ik heb ooit eens shampoo met eieren gehad. Maar die rook wél lekker.
Ja dat had ik ook al gedacht, dat ik dat bier even had moeten laten inwerken en dan uitspoelen. Dat hadden ze dan wel eens in dat artikeltje mogen zetten.
j
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 14:41   #14
Liekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2005
Berichten: 4
Smile

het lijkt mij ook niet echt gezond om al die troep in je haar te smeren.. inderdaad goede voeding en zonlicht doen wonderen.. en van je haartjes afblijven natuurlijk...al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan
Liekie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 15:37   #15
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Punkers!!!

Hahaha, in mijne punktijd deed ik ook steeds eieren in mijn haren, iedereen trouwens in die tijd!
Anders bleef mijn punkkapsel niet omhoog staan, snap je?
Mijn haren waren toen trouwens heel gezond, maar weet niet of het door die eieren kwam
Ga het nu toch niet meer doen, de punktijd is spijtig genoeg al lang voorbij!
En ook mijn jonge jaartjes!

Daaaaag, liefs Karin.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.