Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
6 december 2024, 03:48 | #1 |
HaarWeb lid
|
Topische finasteride (trichosol) in Nederland?
Beste leden,
Ik heb helaas van orale finasteride flink wat bijwerkingen gehad, die waren na een jaar nog niet weg (vooral seksuele). Ik ben toen overgestapt op een topische oplossing en die werkte enorm goed, haaruitval compleet gestopt zonder enige seksuele bijwerkingen. Alleen heeft de milde variant van deze topische oplossing wel andere bijwerkingen, namelijk geïrriteerde hoofdhuid. Huid wordt rood, gaat schilferen en vreselije jeuk. Overgestapt op een PPG vrije mix met ethanol erin en dat was ietsje beter maar nog steeds onwijs vervelende jeuk. Fagron biedt een topische mix aan zonder alcohol die zowat compleet irritatie vrij zou moeten zijn, maar dit is schijnbaar alleen verkrijgbaar in Belgie? Weet iemand of het ook in Nederland kan? Zonee kan ik als Nederlander een consult bij een belgische dermatoloog boeken en het daar dan ophalen? Iemand ervaringen mee? |
6 december 2024, 14:16 | #2 |
HaarWeb lid
Geslacht: |
Fagron is een fabrikant dat als het ware een oplosmiddel voor stoffen zoals finasteride produceert voor apotheken. Ik denk dat je doelt op hun trichosol oplossing. Dit is PG en ethanol vrij en dus prettig(er) voor de hoofdhuid.
Je zal een apotheek moeten vinden die dus voor jou topische finasteride wil bereiden in een trichosol oplossing. |
6 december 2024, 17:40 | #3 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
|
|
17 december 2024, 20:37 | #4 |
HaarWeb lid
Geslacht: |
Kijk eens bij https://anagenica.com/. Komt rechtstreeks uit Spanje. Ze verkopen daar topical fina met trichosol.
Ik gebruik hun liposomol als carriers voor duta/pyra. |
18 december 2024, 23:17 | #5 |
HaarWeb lid
|
Heb Fargon al eens een mail gestuurd hierover, zonder succes.
Schijnt inderdaad niet in Nederland te bestaan volgens diverse apotheken. |
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|