Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 16 mei 2004, 12:42   #16
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Waarom gebruiken we dan allemaal DHT blockers? Ze werken mischien maximaal 4 a 5 jaar en dan zitten we de rest van ons leven ( uitgaand dat er niks beters komt ) met verergerde uitval...

Uiteindelijk wordt je dus toch kaler dan de NW die in je familie voorkomt...

Waarom weet niemand dit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 12:52   #17
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Je moet 5ar remmers blijven gebruiken, ze stoppen of vertragen AGA. Bij de Propeciastudie hadden placebo en fina testpersonen grote verschillen na twee jaar, bij de finagebruikers veranderde niet zo veel meer, maar bij de placebogroep bleven de testpersonen hun haar verliezen. Na vijf jaar is die verschil nog veel groter, de meeste finagebruikers hebben nog dan baat bij, maar de placebogroep niet. Je moet een vergelijking maken, hoe meer tijd er verstrijkt, des te groter worden de verschillen tussen beide groepen. Fina is en blijft een waardevolle medicijn tegen AGA.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 13:30   #18
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk21
Waarom gebruiken we dan allemaal DHT blockers? Ze werken mischien maximaal 4 a 5 jaar en dan zitten we de rest van ons leven ( uitgaand dat er niks beters komt ) met verergerde uitval...

Uiteindelijk wordt je dus toch kaler dan de NW die in je familie voorkomt...

Waarom weet niemand dit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zie fina gewoon als een middel dat de boel een paar jaar kan uitstellen, en dan hoop ik dat er over bijvoorbeeld vijf jaar een mastermedicijn is uitgevonden. Het is een soort race tegen de klok.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 13:51   #19
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Precies, Laurenj, voor de meeste finagebruikers is dat een uitstel. Het is dus ook niet zo dat je na vijf jaren plotseling een verergerde uitval krijgt (niet vergelijken met tijdelijke sheddings), dit laat de langetermijn studies zien. Na vijf jaren krijgen sommige fina-gebruikers weer wat meer uitval van de meestal hergroeide haren met fina. Over duta kunnen we dat nog niet zeggen, want er is nog geen langetermijn data beschikbaar over duta, alleen een zes maanden data van glaxo phase 2. Wel interessant is de superieure hergroei van duta tov van 5 mg fina in zo'n korte tijd.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 13:56   #20
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
..ook is het inmiddels bekend dat mensen die totaal geen haaruitval hebben (ongeveer 30% v/d mannen) totaal geen AR receptoren aan hun haarzakjes hebben
Ik zeg meteen dat ik dit niet helemaal heb meegekregen, maar hoe zit dit precies? Die receporen, moet je dat zien als "ontvangers" van voedings/lichaamsstoffen voor de haren?

Citaat:
m.a.w. het haaruitval probleem is alleen op te lossen als al deze AR receptoren onschadelijk gemaakt kunnen worden , en dat middel zal nog enige tijd op zich laten wachten.
En dat middel is al in de maak..? En hoe werkt het?... Of is dit echt toekomstmuziek?

Tnx
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 13:57   #21
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
DHTkiller, hoe denk jij over de langetermijneffecten van dutasteride? Denk je dat het schadelijker is dan finasteride? Of dat je blijvende schade kan oplopen? Of zou het allemaal wel meevallen?
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 14:01   #22
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik zeg meteen dat ik dit niet helemaal heb meegekregen, maar hoe zit dit precies? Die receporen, moet je dat zien als "ontvangers" van voedings/lichaamsstoffen voor de haren?
Met die receptoren wordt volgens mij bedoeld of je haar gevoelig is voor DHT of niet. Iedere man heeft DHT in het bloed en onder de hoofdhuid, alleen bij sommigen kan het haar daar gewoon tegen. Zij hebven dus geen DHT-receptoren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
En dat middel is al in de maak..? En hoe werkt het?... Of is dit echt toekomstmuziek?
Aangezien de gevoeligheid voor DHT een erfelijke kwestie is, zal er volgens mij iets veranderd moeten worden in je DNA. En een medicijn dat zoiets kan is inderdaad (verre) toekomstmuziek.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 14:09   #23
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik denk dat duta niet schadelijker zal zijn dan fina, het zijn dan ook geen twee totaal verschillende middelen, ze werken min of meer hetzelfde.

Ik denk denk dat duta na een lange nog steeds goed zal werken. Als na zes maanden al een behoorlijke verschil is tussen duta en 5 mg fina, dan denk ik dat duta het ver zal schoppen. Na een lange tijd zal het verschil duidelijk groter worden, denk ik.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 14:29   #24
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
hoop het voor je

Wat ik alleen niet snap is dat fina en duta bijna hetzelfde zijn alleen dat duta ook nog dat andere blokkeert
Wat ik raar vind is dat fina bij bijna iedereen de harenuitval WEL stabiliseerd, ongeacht bijwerkingen en ook al is haarggroei te verwaarlozen..het doet zn werk wel om haaruitval te stoppen/remmen..
Bij duta zijn de resultaten echt verschillend..Bij veel werkt het goed maar bij veel anderen werd de haaruitval alleen maar erger..
Snap er niets meer van..
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 14:39   #25
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Kan het gebruik van een DHT blocker de resultaten bij een HM beinvloeden?

Deze haren vallen dan weer net zo snel daniet sneller uit toch...

DHTKiller, hoe zie jij de toekomst in ( is HM DE oplossing? )
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 14:48   #26
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
er zijn nu ook discusies hierover gaande op andere fora , steeds duidelijker wordt het dat deze receptoren eigenlijk het grote probleem zijn en zich ook vermeerdere (om te compenseren) zodra je er een 5ar inhibitor op los gooit en dus de effectiviteit van duta en fina hierdoor drastisch verminderen.
het mooiste zou zijn als er een perfecte stabiele AR receptor blocker op de markt komt, fluridil beweert deze te blocken maar schijnt niet zo stabiel te zijn en dus mischien een zwakke effectiviteit. er moet er eentje komen die zeker 24 uur actief blijft in de hoofdhuid en de receptore goed blocked , dan is mischien het haaruitval probleem uit de wereld geholpen .
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 15:19   #27
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
er zijn nu ook discusies hierover gaande op andere fora , steeds duidelijker wordt het dat deze receptoren eigenlijk het grote probleem zijn en zich ook vermeerdere (om te compenseren) zodra je er een 5ar inhibitor op los gooit en dus de effectiviteit van duta en fina hierdoor drastisch verminderen.
het mooiste zou zijn als er een perfecte stabiele AR receptor blocker op de markt komt, fluridil beweert deze te blocken maar schijnt niet zo stabiel te zijn en dus mischien een zwakke effectiviteit. er moet er eentje komen die zeker 24 uur actief blijft in de hoofdhuid en de receptore goed blocked , dan is mischien het haaruitval probleem uit de wereld geholpen .
Als er stoffen zijn die die receptoren aanmaken dan moeten er ook stoffen kunnen worden ontwikkeld die deze receptoren afbreken.... Toch??

Of kan dit niet???
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 16:34   #28
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Op z'n minst kunnen we de AR blokkeren, maar dan wel met een effectief middel zoiets al RU 58841.

Ik ben benieuwd hoe werkzaam Fluridil is, ik zal eens op de Hairsiteforum rondneuzen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 16:51   #29
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
over fluridil zijn wisselende berichten , de ene zegt dat sindsdien zijn haaruitval is gestopt , de ander zegt weinig te merken , wel blijkt het erg instabiel te zijn en gemakkelijk zijn werking te verliezen ook zijn er twijfels of dit middel wel diep genoeg in de hoofdhuid indringt om bij de zogenaamde receptoren te kunnen ageren.
RU 58841 is een ander verhaal , dit middel schijnt goed te werken maar er zou ook sprake zijn van bijwerkingen en toch ook opname in de bleodbaan met miscjien alle gevolgen van dien.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2004, 17:00   #30
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Weinig spectaculaire berichten te vinden over Fluridil op andere fora's. Ik denk toch dat RU het beste middel is om op hol geslagen AR-receptoren onder controle te houden.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe overtuig ik mijn huisarts? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 23 16 augustus 2007 13:09
Van duta naar fina pupuh Medicijnen/haargroeimiddelen 4 9 december 2003 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.