Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 februari 2013, 21:06   #1
Nadine88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 2
Help!

Ik zou graag ook mijn verhaal willen doen.

Ik ben momenteel 24 en ben op mijn 12 - 13 beginnen trekken. Ik heb altijd heel zacht haar gehad en tijdens mijn pubertijd merkte ik haartjes op die licht gekruld waren en die begon ik uit te trekken. Ik heb jaren aan een stuk zitten doen, soms trok ik dagenlang niks en dan weer een hele hoop. Het was iets dat ik heel onbewust deed, ik had geen flauw idee van de impact, ik had ook geen kale plekken of andere symptomen.
Anderhalve week geleden zat ik met mijn zus op de bus, ze zat achter mij en merkte een gigantische kale plek op mijn achterhoofd.. Ikzelf had er niks van gemerkt omdat het voor mij niet zichtbaar is. Ik heb heel lang haar en veel haar dus als ik mijn haar los doe zie je de kale plek niet.
Op dat moment legde ik de link met het plukken.. Ik ben dan thuis gaan opzoeken of er nog andere mensen zijn die dit kennen.. En ik ben te weten gekomen dat het wel degelijk een aandoening is.. En dat er zo veel andere mensen last van hebben..

Nu vraag ik mij af.. Is het mogelijk dat je 1 grote kale plek hebt en dat de rest van je haar gewoon normaal groeit? Het is een plek van ongeveer 8 centimer dus best groot. Ik heb het aan niemand verteld omdat ik het gevoel heb dat niemand het begrijpt. Ik begrijp het zelf niet.. Het was allemaal heel onbewust.

Ik ben nu sinds die dag gestopt met plukken, dus anderhalve week.. Maar de kale plek is volledig kaal er groeit echt niets en het is heel zacht. Zal dit eeuwig zo blijven? En waar kan ik terecht voor hulp want ik wil hier zo snel mogelijk van af?

MVG
Nadine88 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.