Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 februari 2008, 20:43   #31
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
seasonal

Hallo allemaal,

Dit stukje las ik op her alopecia.com over seasonal hair loss.

Seasonal hair shedding

We, and much of the mammalian world, have two main shed seasons. The biggest shed occurs in early autumn and a smaller one in spring. Essentially we are replacing our summer coats with winter coats. Perhaps the best example is the arctic fox that sheds a pigmented summer coat and replaces it with a white coat (camouflage) for winter conditions. Much of the research on seasonal shedding and hair regrowth is conducted with mink (some studies from Australia on sheep and goats too). Researchers have looked at prolactin and melatonin levels among other factors as a potential regulator of the changes in hair growth. Giving mink melatonin, or reducing exposure to daylight, promotes shedding of the summer coat and the onset of the winter anagen growth stage. Possibly it is a similar situation for humans where changes in daylight hours modify the melatonin secretion rate from the pineal gland and this in turn affects hormones and/or their receptors in the skin.

The shed cycle in humans has not been investigated in much detail, but a few studies from the UK demonstrate the seasonal shed cycles. Although there is an increase in shedding during spring and fall, the number of hairs shed still falls within the generally recognized limits of 50 to 100 hairs a day. So in spring and fall the daily shed rate may be closer to 100 hairs a day and in summer and late winter the typical shed rate is closer to 50 hairs a day. However, the average rate of shedding does vary from person to person. Some people can be high shedders, but also have high rates of hair growth and replacement so they have no net hair loss. To understand your own seasonal hair shedding it is better to compare the hair shed rate in spring/fall to summer/winter within yourself rather than compare it to other people. Whether there are still seaonal shed cycles for humans living at the equator is not known - I would guess not if the changes are due to melatonin levels.

Dus allemaal in het donker gaan zitten vanaf april en/of je melatonine level verhogen. Dat kan ook op je hoofd met het middel asatex.
http://www.asatex.us/product-E.html

Het lijkt me de moeite waard om te proberen voor mensen met haaruitval tijden de zomermaanden.

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2008, 21:47   #32
Marjaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 42
Concetta,

Ik hou van uitslapen in het donker, ik ga met mijn baas praten of ik voortaan om 10 uur mag beginnen....Geintje hoor. Dat Asatex, hadden(of misschien hebben ze het nog)dat vroeger niet voor dieren die in de rui waren? Er was toch nog zo'n huismiddel tegen ruien bij beesten...volgens mij was dat schapenvet door het eten doen. Of dat lekker is weet ik niet. Misschien ga ik het wel proberen het is immers zo weer maart en ik zit er nu al tegenaan te hikken.
weet iemand of schapenvet kwaad kan voor de mens? Zou je er ook kilo's van aankomen? Of kan ik misschien patat bakken in schapenvet? Ik ga op zoek!
Dank voor het plaatsen van het artikel Concetta.
Groetjes
Marjaa is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 02:34   #33
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Telogeen effluvium - mannen&vrouwen
Interessante Info :

http://www.huidarts.info/algemene_fo...n_haarverlies/
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 28 februari 2008 om 02:38
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 07:09   #34
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
Hallo Dundee,

Ik begrijp niet zo goed wat de link is van jouw artikel met seizoensgebonden haaruitval. Of is dit ook niet de bedoeling en vond je het een interessant artikel ?

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 12:18   #35
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concetta Bekijk bericht
Hallo Dundee,

Ik begrijp niet zo goed wat de link is van jouw artikel met seizoensgebonden haaruitval. Of is dit ook niet de bedoeling en vond je het een interessant artikel ?

Concetta
Jawel vond ik interessant ,ik had deze link hier gezet ,omdat daar alle vormen van haaruitval vermeld staan ,is daarom ook niet altijd seizoensgebonden ..soms kan het een andere oorzaak zijn .Mijn haaruitval was gewoon 0,00 ,en nu verlies ik plots veel haren (nooit eerder meegemaakt). ..ik denk dat de oorzaak daarvan er ook tussenstaat ..waarschijnlijk 2 operaties kort na elkaar
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 17:55   #36
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
Hoi Dundee,

Maar deze threat gaat nu juist alleen maar over seizoensgebonden haaruitval !!

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2008, 09:34   #37
Dushi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: Holland
Berichten: 59
Ik ben voor de ernstige haaruitval van het vorige seizoen overgestapt op Minoxidil 5%. Ik heb nu meer haar dan vorig jaar. Op zich ben ik nu wel redelijk tevreden terwijl ik een aantal maanden geleden serieus dacht aan een haarstuk! Van de zomer ga ik een maand naar Curacao op vakantie. Ik ben benieuwd hoe het met mijn haar gaat! Overigens draag ik in de zomer altijd een pet, want mijn hoofdhuid verbrand heel snel en dat risico wil ik niet lopen!
Dushi is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 15:11   #38
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
hallo allemaal,

Het is weer maart en mijn haar valt weer uit,ondanks minox volgens dr Munte heb ik aga en ben nu een half jaar met minox bezig.grrrrrrrrr
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2008, 13:58   #39
Marjaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 42
Thamar,
Ik zweet peentjes en weet het nog niet, het al half maart en heb t idee dat t wat stabieler is. Het valt wel uit maar de haren zijn zo dun dat ik het nauwelijks zie. Pfff.......en dat terwijl ik bol sta van de stress, een verhuizing naar een woning waar nog heel veel moet gebeuren, een andere baan etc.etc. Stress genoeg dus. Ik hou jullie op de hoogte van de uitval. Ik vind het zo raar dat het plots(van de ene dag op de andere) echt met honderden haren tegelijk uit je hoofd valt. Eng is het.
Sterkte!
Marjaa is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2008, 08:50   #40
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
Ik denk dat ik overal mee stopt,ben nu 5 jaar van alles en nog wat aan het proberen en niets helpt

Als ik erg kaal wordt ga ik me maar verdiepen ik haartransplantatie,om nog jaren zo door te gaan met dan dit dan dat zie ik ook niet meer zitten.
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 08:56   #41
Marjaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 42
alweer...

Ja hoor het is zover, het gelazer begint weer. Later dan normaal(maart). Ik baal!!!!!!! Houdt het dan nooit eens op? Altijd maar de hoop dat het eindelijk niet meer terug komt en dan plots toch weer...bah bah en nog eens bah!
Sorry ik moest het even kwijt.
Marjaa is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
uitval korte haartjes goedie Medicijnen/haargroeimiddelen 9 14 januari 2006 17:24
Haar uitval met ketoconazol tijdelijk? Moederskindje Haarproblemen bij vrouwen 1 30 december 2005 00:45
Minoxidil insmeren of alleen op het hoofd druppelen? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 12 oktober 2003 01:04
Minoxidil: alleen kruin? MxK Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 juni 2003 21:02
alleen zijn... bolleke TTM - Algemeen 9 6 september 2002 20:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.