Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 augustus 2007, 19:31   #1
Marjaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 42
Alleen lente/zomer uitval, wie ook?

Hallo lotgenoten.

Ik heb volgens de derma aa, bij het tweede bezoek hield ze het op dierlijke haaruitval omdat het telkens stopt in november om vervolgens weer erg sterk terug te komen in april. Niet normaal, eenmaal door mijn (overgebleven doorschijnende) haar en er vallen er weer een hele hoop. En dat houdt dus niet op. Gek word ik ervan maar ja jullie waarschijnlijk ook. Toch vraag ik me af of het wel bij aa hoort die halfjaarlijkse uitval. Intussen heb ik een jaar minox geprobeerd maar ook dan begint het uit te vallen in april. Nu slik ik de diane pil een juist........ook dit jaar in april begon het met als resultaat dat het nu wel heel erg is. Sporen laat ik na, bah en baal.
Maar er groeit ook niks terug. Weet iemand wat dit kan zijn? Alvast bedankt want ik ben behoorlijk wanhopig. Oja ik vraag me ook af of het nog nut heeft om die diane pil te blijven slikken. Ik ben 44 en inmiddels gesteriliseerd dus echt nodig heb ik m niet.
Marjaa is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2007, 13:01   #2
MelissaM.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 15
ik ben gestopt na een tweetal jaar met de diane35pil en heb nu haaruitval gekregen dus ik heb het gevoel dat het allemaal met die pil begonnen is...
ben ook bang nu,wil terug opnieuw beginne maar ooit moet ik toch stoppen? en wat als het dan erger wordt?
MelissaM. is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2007, 13:35   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Met de Diane35 moet je alleen maar stoppen als je bijwerkingen zou krijgen of als je zwanger wilt worden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2007, 14:34   #4
MelissaM.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 15
zelf kreeg ik ook bijwerkingen (bloedverlies).
ik heb echt een slecht gevoel gekregen bij die pil...ook al weet ik dat het voor veel mensen een soort van redding is bij het stoppen van haarverlies...ik denk dat het het enkel maar erger maakt bij het stoppen met die pil (wat zowiezo ooit toch moet?? bijwerkingen/zwangerschap/menopauze/...)
MelissaM. is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2007, 22:09   #5
Dushi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: Holland
Berichten: 59
Ook ik heb alleen in de zomer haaruitval. Ik durf mijn haar amper te kammen. Gek wordt ik er op dit moment van. Ik heb het idee dat mijn hoeveelheid haar de afgelopen maand gehalveerd is.
Ik heb vroeger de diane pil gebruikt tegen overbeharing. Ik ben er mee gestopt omdat ik last van hoge bloeddruk kreeg en daar kreeg ik weer ernstige migraine van.
Wat zou de oorzaak van de haaruitval kunnen zijn en stopt het nog?? Wat zou ik er aan kunnen doen om het nu snel te laten stoppen??
Dushi is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2007, 22:45   #6
MelissaM.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 15
Hey dushi!

ik ben sinds 3maand gestopt met diane35 en ook sindsdien haaruitval (bij jou ook???). Die pil hé...gvd kweet ook niet of het voorbij gaat...(en of het echt met die pil te maken heeft...maar sinds ik op het internet heb rondgekeken vind ik niets anders dan van die verhalen)

Laatst gewijzigd door MelissaM.; 12 augustus 2007 om 22:50
MelissaM. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 14:03   #7
Marjaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 42
Dushi,
Je hebt zomeruitval, hoe veel jaar heb je dat al en hoe lang ben je gestopt met de diane? Die pil doet niet veel goeds geloof ik. Ik slik hem om het tegen te gaan maar 't helpt niks want die lente/zomer uitval komt gewoon terug. En nu ben ik bang om te stoppen met die diane want dan wordt het waarschijnlijk nog erger. Waarschijnlijk is dat de oorzaak bij jou en melissa...stoppen met de diane. Maar ja je kunt dat ding ook niet blijven slikken tot aan je 80ste.
Succes en ga eens langs een dermatoloog.
Marjaa is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 15:01   #8
MelissaM.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 15
hoi marjaa!

als het idd aan de diane35pil ligt dan vind ik het ook geen goede oplossing..je kan die idd niet je hele leven gaan slikken hé. Ik heb nooit last gehad van haaruitval,enkel toen ik stopte met die pil begon het ... ik heb enkel geen idee of het echt daaraan ligt of aan mij ijzertekort en/of mijn schildklier..
veel succes nog.
MelissaM. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 19:18   #9
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hoi iedereen,

Bij het lezen van jullie zomeruitval viel er een pak van mijn hart!! ook ik heb extreem last van haarverlies tijdens de zomerperiode en dit tot eind december nog wel!! Nadien stabiliseerd de haaruitval maar eens juli begint de ellende weer!! Hoe kan dat nou toch?? Het stelt mij vooral gerust te lezen dat ik niet alleen ben met die periodieke haaruitval! bij mijn laatste bezoek aan een psycho-dermatoloog kreeg ik te horen dat ik het zelf in de hand werkte en dat deed me ontzettend verdriet!! Volgens hem zou ik me fixeren op die maanden en zat ik in een visieuze cirkel!! Toch ben ik ervan overtuigd dat ik het gewoon niet kan tegenhouden,anders had ik allang iets gedaan wat me kon helpen! Ik verander ook niets aan mijn regime,integendeel! vanaf juni start ik met een haarkuur en ben ik ook MSM en BIO-MARINE plus beginnen slikken!! Ach...ik weet het echt niet meer!! Misschien moeten we gewoon maar vooruit kijken en ons optrekken aan de gedachte dat het tegen het eind van het jaar zich weer zal stabiliseren,maar ooooh wat duurt dat nog lang toch ???
groetjes, Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 00:08   #10
Dushi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: Holland
Berichten: 59
Ik ben al 9 jaar met Diane gestopt maar sindsdien is mijn haar ook bijna verdwenen. Ik ben al een paar jaar bij een dermatoloog onder behandeling en gebruik al een jaar of 4 Minoxidil 2%. Ik ben een aantal maanden geleden bij Dr. Munte in Rotterdam geweest en sindsdien gebruik ik Minoxidil 5%. Maar mijn haar valt nu sinds een paar weken enorm uit! Ik word er echt super triest van....
Dushi is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 01:15   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dushi,
Is die haaruitval bij jou niet de gebruikelijke "shedding" ?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 09:00   #12
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
accepteren

Dag dames,

Ja, ook ik heb erger haaruitval in de lente en de zomer maar sommige jaren is het juist erger in de herfst.

Ik denk inderdaad dat de Diane35 de boosdoener is, maar is het proces eenmaal in gang gezet dan is er toch geen houden meer aan. Sterker nog, na verloop van tijd dringt de haaruitval er toch wel doorheen, Diane of geen Diane. Sommige mensen zijn geholpen met minoxidil en spiro, maar lang niet iedereen. En uiteindelijk biedt het op de lange termijn ook geen soelaas (voor de meesten). Je haar is kapot door het gebruik van de pil; zo zie ik het. Anders zou je waarschijnlijk je haar wel na je overgang kwijt zijn geraakt, maar nu gewoon en stuk eerder. En hoe erg het ook is, wanhopig worden, in paniek raken, je schamen, je schuldig voelen, het heeft allemaal geen enkele zin.

Pas sinds ik me erbij neer heb gelegd dat het een haarwerk wordt en dat mijn haar toch niet meer te redden is (na 9 jaar echt álles geprobeerd te hebben), heb ik weer goede dagen. Hé, het zij zo! Het is een drama. Ik had er graag nog wat langer leuk uitgezien, maar het leven gaat wel door en bijna alles kun je gewoon nog, zonder haar, en met of zonder haarwerk!

En verder geloof ik gewoon niet dat het goed is om eeuwig die pil te blijven slikken. Het zijn wel hormonen die je een verhoogde kans op borstkanker geven e.d. Wat heb je liever? Ik ben net gestopt, omdat ik een kindje wil, maar ik ga er nooit meer aan, haar of geen haar! Het is iedere keer die hoop, die weer in de grond geslagen wordt, die me zo volledig onderuit haalt. Het leven is volgens mij veel leefbaarder door het fluthaar gewoon maar los te laten, te accepteren dat je (bijna) kaal bent of wordt en naar goede oplossingen hiervoor te zoeken!

Als er iets is dat me met de neus op de feiten heeft gedrukt dat het leven gewoonweg níet maakbaar is en dat je het heel vaak maar te slikken hebt zoals het komt, dan is het die haaruitval wel! En als er nooit iets ergers gebeurt, dan valt er nog steeds niks te klagen, wat mij betreft. (Maar dat zeg ik ook pas na 9 jaar niet accepteren en vechten, hier dood- en doodmoe van te zijn geworden en nu gewoon de brui er maar aan te hebben gegeven, omdat ik wel eens een ander levensthema wil dan het verlies van mijn haar)

Groet, Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 09:17   #13
Marjaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 42
Sammy,

Wat een geweldig stukje schrijf je daar! Net nu ik na het douchen weer eens heb staan janken vanwege de vele haren die ik vanmorgen weer verloor... Ik zie dat je gelijk hebt, alleen ben ik nog niet zover als jij. Maar ik hoo ook ooit zover te komen. Ik ben de pil juist gaan slikken tegen de haaruitval maar het helpt niet. Heb jij inmiddels al een haarwerk? Ik wens je veel succes met het stoppen van de pil en het zwanger worden! Bedankt voor je steun.
Groetjes
Marjaa is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 12:09   #14
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
erger in de zomer

Hallo Marjaa,

Mijn dochter heeft ook in de zomer of twee/drie maanden na een reis naar een warm land, erge haaruitval. (150/200 haren per dag)
Ze slikt ook de diane pil en heeft dit pas sinds een jaar of 4/5.
Vorig jaar duurde de erge haaruitval van eind juni tot half oktober. In de winter heeft ze normale haaruitval, 20/30 haren per dag.
De dermatoloog vindt dat de warmte er niets mee te maken heeft.
Maar dat heeft het wel, want je kunt er op wachten, als de zon schijnt heeft zij twee maanden erna haaruitval. Dit jaar gelukkig wat later, begin juli en hopelijk stopt het ook sneller, dankzij het ijzer dat ze slikt. Ze durft niet meer op vakantie naar een warm land.
Hoe komt dat nu, vraag ik me af ? Haren vallen uit in of na de zomer omdat ze sneller gaan groeien door de warmte, maar in jouw geval of dat van mijn dochter is de shedding daarvoor veel te heftig.

groetjes
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2007, 12:50   #15
Marjaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Berichten: 42
Concetta,

Tja dat vraag ik me dus af he, hoe kan het nu toch zo zijn dat je aa hebt en dan alleen maar uitval tijdens voorjaar en zomer. En als dan die derma komt met: het is dierlijke haaruitval krijg ik de neiging om mijn klauwen uit te slaan! Wat heb je nu aan zo'n opmerking. Is het dan niet hormonaal? waarom slik ik dan die pil? Moeilijk! Ben benieuwd of jou dochter naar een dermatoloog is geweest en wat die tegen haar zei. In ieder geval wil ik nog eenmaal naar een GOEIE derma, al zou ik niet weten waar die zit. Maar met dit forum kom ik er wel achter.
Oja en wat betreft het feit dat het zomers erger is....bijkomend feit: ik die vroeger leefde van de zon en de zomer,ik zit nu hele dagen binnen. Ik ben nu ook een van de weinige Nederlanders die het niet erg vind dat het een rotzomer is. Hoe ver kan een mens gaan...Maar ook jou dochter ontwijkt warme landen al bewust. Het is iets wat een mens 24 uur per dag bezig houdt en waar je niet uitkomt. Sammy kan het wél, da's knap en ze heeft gelijk. Maar de weg tot acceptatie is vreselijk lang en zwaar. Ik wens je veel succes met je dochter.
Sterkte
Marjaa is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
uitval korte haartjes goedie Medicijnen/haargroeimiddelen 9 14 januari 2006 17:24
Haar uitval met ketoconazol tijdelijk? Moederskindje Haarproblemen bij vrouwen 1 30 december 2005 00:45
Minoxidil insmeren of alleen op het hoofd druppelen? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 12 oktober 2003 01:04
Minoxidil: alleen kruin? MxK Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 juni 2003 21:02
alleen zijn... bolleke TTM - Algemeen 9 6 september 2002 20:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.