Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juni 2013, 23:02   #1
inham10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2013
Berichten: 5
Donkere kringen door minoxidil

hey,

Sedert een maand gebruik ik minoxidil van Spectral-DNC omdat kim haaruitval begon te krijgen op de specifieke AGA zones. Helaas ben ik bang dat ik ermee zal moeten stoppen omdat ik nu hele donkere kringen heb gekregen door het gebruik van minoxidil. Ik weet zeker dat minoxidil de oorzaak hiervan is aangezien ik voor het gebruik er nooit last van heb gehad. Nu vroeg ik me af of meerdere mensen hier last van hebben en of de donkere kringen weggaan wanneer je staakt met minoxidil of dat het permanent is.
Ik hoop echt van niet ik ben pas 19 jaar en ik zie er nu uit alsof ik nachten niet geslapen heb.

Groetjes
inham10 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2013, 03:27   #2
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Hey,
Ik denk dat de oorzaak niet bij minoxidil ligt. Misschien de stress waardoor je onbewust slecht slaapt? Ik zou best eens bij de huisarts langsgaan... Indien je toch overtuigd bent dat het door de minoxidil komt, dan zou ik gewoon eens 2 weken stoppen en kijken wat het geeft?
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2013, 10:37   #3
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham10 Bekijk bericht
hey,

Sedert een maand gebruik ik minoxidil van Spectral-DNC omdat kim haaruitval begon te krijgen op de specifieke AGA zones. Helaas ben ik bang dat ik ermee zal moeten stoppen omdat ik nu hele donkere kringen heb gekregen door het gebruik van minoxidil. Ik weet zeker dat minoxidil de oorzaak hiervan is aangezien ik voor het gebruik er nooit last van heb gehad. Nu vroeg ik me af of meerdere mensen hier last van hebben en of de donkere kringen weggaan wanneer je staakt met minoxidil of dat het permanent is.
Ik hoop echt van niet ik ben pas 19 jaar en ik zie er nu uit alsof ik nachten niet geslapen heb.

Groetjes
zullen zat mensen heir zijn dat het bullsh*t is maar ik had precies hetzelfde ervaren na 2 maanden minoxidil van spectral. op een dag keek ik in de spiegel in schrok ik me gewoon rot leek wel een wasbeer :S.

dat en dat het je gezicht verouderd volgens verschillende bronnen heb ik toen maar besloten om de hele meuk door te spoelen.. word liever kaal dan dat ik er als een puffy face rimpel wasbeer rondloop. ik ga denk ik maar gewoon aan de toppik of zo daar zitten tenminste geen bijwerkingen aan.

Ik denk dat er zat mensen zijn die het niet ervaren maar ook genoeg die het wel ervaren. denk dat het voornamelijk komt en dat lees je ook vaak door dat je het snachts opdoet en dat het op je kussen komt waar je met je gezicht in draait. Het is een bloedvat verwijderaar minoxidil als dat onder de dunne huid onder het oog komt lijkt me gewoon geen goede combinatie is ook extreem moeilijk om die zwarte kringen kwijt te raken als je ze eenmaal hebt.

wist bij mij 100% zeker dat het door de minox kwam toen ik had niet meer gebruikte was het na een paar maanden zo goed als vanouds weer, en was verder niks veranderd in mijn leven. en heb het gevoel dat bij jou precies hetzelfde is. google maar eenso p dark circles and minoxidil en je zult heel wat hits vinden. minoxidil is echt niet zo onschuldig als veel mensen je hier doen geloven.

Laatst gewijzigd door gwennie; 17 juni 2013 om 10:40
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2013, 01:41   #4
inham10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2013
Berichten: 5
hey,

Ik ben toch bang dat minoxidil inderdaad de oorzaak was van mijn donkere kringen. Ik ben er nu een weekje mee gestopt en ze zijn al bijna helemaal weg.

gr
inham10 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2013, 14:47   #5
kenny10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gwennie Bekijk bericht
zullen zat mensen heir zijn dat het bullsh*t is maar ik had precies hetzelfde ervaren na 2 maanden minoxidil van spectral. op een dag keek ik in de spiegel in schrok ik me gewoon rot leek wel een wasbeer :S.

dat en dat het je gezicht verouderd volgens verschillende bronnen heb ik toen maar besloten om de hele meuk door te spoelen.. word liever kaal dan dat ik er als een puffy face rimpel wasbeer rondloop. ik ga denk ik maar gewoon aan de toppik of zo daar zitten tenminste geen bijwerkingen aan.

Ik denk dat er zat mensen zijn die het niet ervaren maar ook genoeg die het wel ervaren. denk dat het voornamelijk komt en dat lees je ook vaak door dat je het snachts opdoet en dat het op je kussen komt waar je met je gezicht in draait. Het is een bloedvat verwijderaar minoxidil als dat onder de dunne huid onder het oog komt lijkt me gewoon geen goede combinatie is ook extreem moeilijk om die zwarte kringen kwijt te raken als je ze eenmaal hebt.

wist bij mij 100% zeker dat het door de minox kwam toen ik had niet meer gebruikte was het na een paar maanden zo goed als vanouds weer, en was verder niks veranderd in mijn leven. en heb het gevoel dat bij jou precies hetzelfde is. google maar eenso p dark circles and minoxidil en je zult heel wat hits vinden. minoxidil is echt niet zo onschuldig als veel mensen je hier doen geloven.
Hey,

na hoeveel maanden was je gezicht weer normaal?
ik ben er nu 3 weken mee gestopt maar heb het gevoel dat mijn gezicht toch nog niet de oude is. damn was ik maar nooit met minoxidil begonnen..
kenny10 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2013, 15:47   #6
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Ik had een paar weken geleden ineens last van gezwollen oogleden. Kwam ook van de minox. Ik gebruikte het s' avonds om een uur of 8 of later.
Ben een slechte slaper en word meestal om 3 uur wakker. Deed het er toen weer op dacht dan ik s'morgens mijn haar wassen. Denk dat de tijd er tussen te kort was. Heb het een paar dagen niet gebruikt daarna was alles weer normaal.
Doe het er nu weer s' avonds en om 7 uur s'ochtends op en nu geen last meer.
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2013, 23:03   #7
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik heb 2 weken minox gebruikt, ergens 10 -12 jaar geleden en ik kreeg vette wallen en hoofdpijn. Was daarom meteen gestopt met dat spul.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.