Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 september 2021, 16:42   #1
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
FUE haartransplantatie 24 jaar Esteworld

Beste Lotgenoten,

Volgende week donderdag 30 september is het dan zo ver. Ik vertrek naar Turkije voor een FUE haartransplantatie bij Esteworld.

Aller eerst wat basis informatie. Ik ben een sportieve 24 (bijna 25) jarige jongen en kam (haha woordgrapje) al sinds mijn eind tienerjaren met het groter worden van mijn inhammen en het dunner worden van mijn haar. Ik weet dat veelal voordat ze ook maar verder lezen, zullen zeggen dat 25 jaar al redelijk jong is voor een HT.. wat eigenlijk ook zo is. Maar goed, hierbij mijn verhaal:

Van mijzelf ben ik altijd al wat onzeker geweest over verschillende dingen. Zo was ik vroeger altijd erg dun, en heb dus besloten om sinds een aantal jaar goed op mijn voeding te letten en intensief te gaan sporten. Inmiddels heel wat vet- en spierkilo’s verder begin ik eindelijk wat fijner in mijn vel te zitten op het lichamelijke onzekerheid puntje. Het ene is de deur nog niet uit en het andere staat alweer in de gang.
Zoals op de foto’s te zien is heb ik redelijke inhammen en begint mijn haar bovenop en bij mijn kruin al redelijk uit te dunnen. Dagelijks kijk ik in de spiegel en krijgt mijn zelfvertrouwen een enorme klap als ik mijn haarlijn en kwaliteit van haren zie. Hierdoor wordt een groot deel van mijn leven bepaalt en heeft het enorm veel invloed op mijn dagelijks leven. Zo is daten voor mij momenteel een no-go, eerste wat ik doe bij binnenkomst op werk of school is het checken/bij kammen van mijn ‘haartjes’ om het zo vol mogelijk te laten lijken, en probeer ik zoveel mogelijk fel licht in openbare gebouwen of het ‘naar beneden kijken’ zodat iedereen de dunheid van mijn haar ziet te vermijden.

Zoals je leest ben ik er vrijwel ieder moment van de dag wel mee bezig.
Veel vrienden en familie zeggen dat een ‘kale’ kop mij best goed zou staan en ik het gewoon lekker moet millimeteren, maar goed dat is makkelijk gezegd als je een volle bos op je kop hebt.
Ondanks dat ik nog vrij jong ben toch besloten om een HT uit te laten voeren bij Esteworld in Turkije. Want welk medicijn, zalfje of behandeling ook zal gaan gebruiken, mijn inhammen zullen niet terug groeien. Vandaar gekozen om te gaan voor een HT en hopelijk nog te kunnen genieten van mijn 20’er jaren.
In samenspraak met Esteworld zullen er tussen de 2500 en 2800 grafts bij mij worden geplaatst. Ca. 2000-2200 op de inhammen en met de overige grafts zullen kale of dunne plekken op mijn kruin, en rest van mijn hoofd worden opgevuld. Ook heb ik gekozen voor een Acell behandeling. Ik lees veel goede resultaten en je weet wat ze zeggen: ‘Baad het niet dan schaad het niet’.
Uiteraard weet ik dat de rest van mijn huidige haar ook ooit dunner zal gaan worden en zal gaan uitvallen. Vandaar dat ik gekozen heb voor de Acell behandeling, en zal ik enkele weken na de HT beginnen met minoxidil. Finasteride is een goed product en weet dat ik daarmee mijn huidige haar redelijk lang zou kunnen behouden, maar vindt de bijwerkingen toch een beetje eng aangezien ik wel snel vatbaar ben voor libido- en andere bijwerkingen (uit ervaring met andere medicijnen). Toch een telefonische afspraak gemaakt bij de huisarts om dit te bespreken en te overleggen wat de mogelijkheden zijn (bijvoorbeeld lage dosering, want ja.. alle beetjes helpen)

Kort samengevat is mijn plan:
- HT 2200-2800 grafts – Mijn donorgebied was normaal. Niet sterk maar ook niet extreem zwak. Verwachting is om in totaal 4000-5000 grafts weg te kunnen halen met oog naar de toekomst. Vandaar ook besloten om het grotendeels op te vullen met max 2800 grafts en proberen het rekken van de huidige haartjes, zodat het donorgebied in de toekomst nog genoeg grafts zou kunnen afstaan.
- 2maal daags Minoxidil ( Na de HT)
- Super haar formule van Holland&Barret (Na de HT)
- DHT blokker shampoo (weet zo even de naam niet) (Na de HT)

Ik weet dat een tweede haartransplantatie onvermijdelijk is en dat accepteer ik ook. Wie weet ben ik tegen die tijd wel bereid om volledig kaal te gaan, of ga ik over 5 jaar weer terug voor mijn tweede haartransplantatie. Maar dat is een zorg voor later. Op het moment kan ik het nog niet accepteren en wil ik de vreugd en het plezier in mijn leven weer terug. Nog even de 20’er jaren genieten van een bos(je) met haren ! Klinkt allemaal erg dramatisch maar dit beïnvloed op het moment mijn leven voor 101%.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn traject en kijk erg uit naar het resultaat !!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 241948241_249143880457643_8111359308990220747_n.jpg‎ (142,7 KB, 1097x gelezen)
Bestandstype: jpg 241981661_291894105694833_2735346241307462345_n.jpg‎ (147,9 KB, 926x gelezen)
Bestandstype: jpg 242024686_448178463223363_1161456694810379931_n.jpg‎ (139,9 KB, 999x gelezen)
Bestandstype: jpg 242652584_818846308795416_4765029661319070445_n.jpg‎ (147,5 KB, 863x gelezen)
Bestandstype: jpg pc00000390.jpg‎ (148,2 KB, 874x gelezen)
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2021, 17:02   #2
DRMR35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2019
Berichten: 98
Geslacht:
succes met de behandeling. is altijd spannend!
DRMR35 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2021, 17:07   #3
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Spannend!
Ik heb je hele verhaal gelezen en ik zal je mijn eerlijke visie geven.

Ikzelf ben ook altijd erg van het sporten en de voeding geweest om er beter uit te zien. Maar ik heb het geluk gehad dat ik tot mijn 33ste een enorme bos haar heb gehad.
Maar ik zou in mijn 20er jaren ook een HT gedaan hebben als ik in jouw schoenen zou staan.

Ik denk ook dat het je een stuk jonger zal laten uitzien! En de komende jaren zul je mega blij zijn met deze HT! Zeker een goeie zet omdat je de nadelen ervan ook ziet. Je weet dat je over een aantal jaar terug moet, maar dat maakt niet uit, de voorkant hoeft in ieder geval niet bijgewerkt te worden dan haha

Persoonlijk zou ik geen medicijnen nemen tegen de haaruitval. Ik zou het houden op voeding, veel goede vitaminen en mineralen. Maar met je DHT levels spelen zou ik niet doen. De lange termijn effecten kunnen rampzalig zijn. Maar ook hier maakt iedereen een eigen beslissing. Neem hierin je eigen beslissing, maar wel als je goed geïnformeerd bent over de voor en vooral de nadelen.
Je moet toch een tweede transplantatie laten doen, dan kun je die beter 1 jaar eerder doen zonder medicatie, dan een jaar rekken met medicatie.

Ook nog iets over het persoonlijke deel. Zover ik op de foto’s zie heb je een goeie kop. Maar spendeer ook geld aan de binnenkant van dat bolletje. Zorg dat je ook psychologisch werkt aan je onzekerheid. Je mag niet van het één in het ander vallen. (Ik noem dit als hypothetisch voorbeeld: dalijk zijn je haren gedaan en word je onzeker over je neus, daarna zie je dat je oren recht moeten staan, daarna ooglid correctie, etc etc. Ik zeg dus niet dat jij dat nodig hebt, maar dat je moet oppassen dat het geen eindeloze tunnel wordt.)

Er zal àltijd wat zijn, maar laat je door een professional leren hoe je meer eigenwaarde kunt krijgen en hoe je jezelf kunt accepteren.

Kortom: de HT zal het absoluut waard zijn! Volgend jaar ben je zo ongelofelijk blij met de keuze en zie je er 5 jaar jonger uit.
Tegelijkertijd moet je ook wat geld spenderen aan wat onder die haren zit. Je haren beschermen je brein van buitenaf, maar je moet ook je brein van binnenuit beschermen.

Succes met de reis! Houd ons op de hoogte.
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2021, 17:14   #4
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DRMR35 Bekijk bericht
succes met de behandeling. is altijd spannend!
Dankjewel !
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2021, 17:24   #5
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Spannend!
Ik heb je hele verhaal gelezen en ik zal je mijn eerlijke visie geven.

Ikzelf ben ook altijd erg van het sporten en de voeding geweest om er beter uit te zien. Maar ik heb het geluk gehad dat ik tot mijn 33ste een enorme bos haar heb gehad.
Maar ik zou in mijn 20er jaren ook een HT gedaan hebben als ik in jouw schoenen zou staan.

Ik denk ook dat het je een stuk jonger zal laten uitzien! En de komende jaren zul je mega blij zijn met deze HT! Zeker een goeie zet omdat je de nadelen ervan ook ziet. Je weet dat je over een aantal jaar terug moet, maar dat maakt niet uit, de voorkant hoeft in ieder geval niet bijgewerkt te worden dan haha

Persoonlijk zou ik geen medicijnen nemen tegen de haaruitval. Ik zou het houden op voeding, veel goede vitaminen en mineralen. Maar met je DHT levels spelen zou ik niet doen. De lange termijn effecten kunnen rampzalig zijn. Maar ook hier maakt iedereen een eigen beslissing. Neem hierin je eigen beslissing, maar wel als je goed geïnformeerd bent over de voor en vooral de nadelen.
Je moet toch een tweede transplantatie laten doen, dan kun je die beter 1 jaar eerder doen zonder medicatie, dan een jaar rekken met medicatie.

Ook nog iets over het persoonlijke deel. Zover ik op de foto’s zie heb je een goeie kop. Maar spendeer ook geld aan de binnenkant van dat bolletje. Zorg dat je ook psychologisch werkt aan je onzekerheid. Je mag niet van het één in het ander vallen. (Ik noem dit als hypothetisch voorbeeld: dalijk zijn je haren gedaan en word je onzeker over je neus, daarna zie je dat je oren recht moeten staan, daarna ooglid correctie, etc etc. Ik zeg dus niet dat jij dat nodig hebt, maar dat je moet oppassen dat het geen eindeloze tunnel wordt.)

Er zal àltijd wat zijn, maar laat je door een professional leren hoe je meer eigenwaarde kunt krijgen en hoe je jezelf kunt accepteren.

Kortom: de HT zal het absoluut waard zijn! Volgend jaar ben je zo ongelofelijk blij met de keuze en zie je er 5 jaar jonger uit.
Tegelijkertijd moet je ook wat geld spenderen aan wat onder die haren zit. Je haren beschermen je brein van buitenaf, maar je moet ook je brein van binnenuit beschermen.

Succes met de reis! Houd ons op de hoogte.

Fijn om te horen dat je grotendeels van je jeugd een goeie bos met haren hebt gehad. Als ik het goed begrijp heb je inmiddels ook een HT laten doen? Tevreden met het resultaat?

Wat een enorm fijne en positieve reactie geef je, bedankt daarvoor! Heel fijn dat je mij begrijpt en een soort van steun geeft in mijn keuze Ik weet inderdaad dat ik ooit terug zal moeten, maar dat vindt ik helemaal niet erg. Weer een goede reden voor een weekendje Istanbul Ik hoop alleen dat de Acell en minoxidill goed aanslaan en zijn werk zullen doen, zodat ik voor de aankomende 3-5 jaar goed zit

Wat in het bolletje zit is inderdaad erg belangrijk. Daarvoor heb ik al hulp gehad (vooral bij onzekerheden en angsten) en moet zeggen dat het tot nu toe erg goed gaat met me, op de onzekerheid van de haren na

Ik twijfel inderdaad over die medicijnen omdat ik dat geklooi met hormonen allemaal maar eng vind. Heb tenslotte nog een grote kinderwens en zit niet te wachten op onvruchtbaarheid..

Nogmaals bedankt voor je toffe reactie en zal jullie zeker op de hoogte houden van mijn reis
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2021, 17:26   #6
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Succes gaat je vast allemaal meevallen,
Dave12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2021, 17:34   #7
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave12345 Bekijk bericht
Succes gaat je vast allemaal meevallen,
Thanks man! Hoop dat het me inderdaad allemaal gaat meevallen ;p
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2021, 21:40   #8
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Je kan mij een bericht sturen bij vragen of mijn topic bekijken
Zit net op 4 maanden
Dave12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2021, 23:34   #9
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave12345 Bekijk bericht
Je kan mij een bericht sturen bij vragen of mijn topic bekijken
Zit net op 4 maanden
Wow, net even je voortgang bekeken en ziet er goed uit man! Snap dat je in het begin even sceptisch was over het donorgebied maar dat is mooi bijgetrokken Erg benieuwd hoe de rest van de voortgang verloopt, ik ga het volgen. Lijkt me leuk om even contact te houden ja, erg benieuwd ook naar jouw voortgang en ook erg fijn dat ik voor vragen bij je terecht kan, Thanks!
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2021, 08:41   #10
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Succes met je HT overmorgen!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2021, 09:50   #11
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Succes met je HT overmorgen!
Dankjewel man! Erg zenuwachtig maar verwacht dat alles goed gaat komen. Heb jouw verhaal net ook even gelezen.. ziet er goed uit hoor, benieuwd naar je uiteindelijke resultaat. Ik kom je achterna
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2021, 12:14   #12
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Gaat helemaal goed komen

Uitgangspunt ziet er goed uit, weet zeker dat je een mooi resultaat gaat krijgen. Ben zelf de beginfase door en alles is 100% meegevallen. Had zelf mijn haar ruim voor de operatie kort laten knippen en ben gewoon 10 dagen niet heel veel onder de mensen geweest. Na 10 dagen had ik gewoon weer erg kort haar en weinig (eigenlijk geen) reacties van mensen gekregen.

Succes!!!
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2021, 01:04   #13
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scart Bekijk bericht
Uitgangspunt ziet er goed uit, weet zeker dat je een mooi resultaat gaat krijgen. Ben zelf de beginfase door en alles is 100% meegevallen. Had zelf mijn haar ruim voor de operatie kort laten knippen en ben gewoon 10 dagen niet heel veel onder de mensen geweest. Na 10 dagen had ik gewoon weer erg kort haar en weinig (eigenlijk geen) reacties van mensen gekregen.

Succes!!!
Super toffe reactie, dankjewel! Net even je verhaal gelezen en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het resultaat dat je al hebt op een best kort termijn. Donor gebied ziet er extreem goed uit al na 10 dagen. Benieuwd naar het eindresultaat! Zo te zien stond een kort geschoren hoofd je ook erg goed Nogmaals bedankt voor je positieve berichtje, doet me erg goed zo vlak voor de behandeling
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2021, 09:51   #14
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Half oktober kijk jij er precies op dezelfde manier op terug. Een paar nachten anders slapen. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen en resultaat. Hele positieve berichten op haarweb over de kliniek. Probeer er ook van te genieten.
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2021, 13:09   #15
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scart Bekijk bericht
Half oktober kijk jij er precies op dezelfde manier op terug. Een paar nachten anders slapen. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen en resultaat. Hele positieve berichten op haarweb over de kliniek. Probeer er ook van te genieten.
Dat hoop ik inderdaad ook! Ben vooral benieuwd wat het Acell + HT gaat opleveren ten opzichte van mijn huidige haren. Of dit samen weer een mooi geheel word wat voor een leuke bos haren zorgt. Dat een tweede HT nodig is in de toekomst weet ik, maar hoop toch nog een tijdje te mogen genieten van de hopelijk toekomstige ‘bos’ haren

Ben ook erg benieuwd naar het resultaat dat je zelf gaat krijgen, ik ga het volgen!
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
acell esteworld, acellbehandeling, esteworld


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.