Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2023, 21:03   #1
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Esthetisch onder de mensen

Goedenavond,

Na jaren van smeersel,prp,minoxidil,topical finasteride,dermapen etcetera is het nu echt wel tijd voor de volgende stap…..een haar transplantatie.
Ik ben 53 jaar en hoop dat dit echt een verschil kan betekenen.

Ik ben mij al aan het oriënteren en het is afwachten wanneer ik langs kan komen.
De operatie zie ik niet tegen op maar wel de weken/ maanden daarna aangezien ik werk heb waar ik behoorlijk zichtbaar ben.

Ik vroeg mij af of “ ervaringsdeskundigen “ misschien kunnen vertellen hoe zij de eerste maanden op een beetje normale manier onder de collega’s zijn geweest.

Sommige fotos zien er best heftig uit en zeker ook de soms knalrode hoofdhuid welke beste lang lijkt aan te houden.

Als ik er voor ga zal ik zeker fotos posten!

Alvast dank voor jullie reacties!

Groet Trim
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2023, 12:15   #2
Wsushiman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2021
Berichten: 49
Geslacht:
In mijn geval en in de gevallen van de mensen om mij heen:

- na 10 dagen vallen de korsten er af. Dan wordt het al een stuk lastiger om te zien dat je een HT hebt gehad.
- het kan weken/maanden duren voordat de rode huid helemaal weg is. Zeker bij gebruik van minoxidil de eerste maand wordt de huid droog dus nog wat roder.
- ik zag collega's af en toe wel naar mijn hoofdhuid kijken maar niemand begon er over (zat ook in m'n eigen hoofd denk ik). 1 collega sprak mij er op aan maar dat kwam enkel omdat hij zelf ervaring had met een HT.

Kortom: na 10 dagen ben je prima toonbaar alleen zal je huid nog wel wat rood zijn.
Wsushiman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2023, 12:54   #3
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trim Bekijk bericht
Goedenavond,

Na jaren van smeersel,prp,minoxidil,topical finasteride,dermapen etcetera is het nu echt wel tijd voor de volgende stap…..een haar transplantatie.
Ik ben 53 jaar en hoop dat dit echt een verschil kan betekenen.

Ik ben mij al aan het oriënteren en het is afwachten wanneer ik langs kan komen.
De operatie zie ik niet tegen op maar wel de weken/ maanden daarna aangezien ik werk heb waar ik behoorlijk zichtbaar ben.

Ik vroeg mij af of “ ervaringsdeskundigen “ misschien kunnen vertellen hoe zij de eerste maanden op een beetje normale manier onder de collega’s zijn geweest.

Sommige fotos zien er best heftig uit en zeker ook de soms knalrode hoofdhuid welke beste lang lijkt aan te houden.

Als ik er voor ga zal ik zeker fotos posten!

Alvast dank voor jullie reacties!

Groet Trim
Zoals hierboven aangegeven. Na ongeveer 10 dagen ben je prima toonbaar en heb je gewoon een kortgeschoren koppie.

Als je daarbij het idee loslaat dat niemand mag weten dat je een HT hebt laten doen, dan hoef je je ook geen zorgen te maken als er 1 of 2 mensen zijn die het wel zien omdat ze ervaring mee hebben of om welke reden dan ook.

Succes.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2023, 12:56   #4
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Mijn ervaring is dat het niemand boeit dat je een HT hebt gehad, zeker als je er gewoon open over bent. Hooguit positieve reacties.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2023, 14:40   #5
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Tsja, ik moet dat stukje idd accepteren.
Ik zal Iig mijn vakantie daar proberen te plannen zodat de 10 dagen gedekt zijn.
Maar het zal nog even duren want ik moet nog de nodige vragen stellen bij de klinieken.
Het is , merk ik, toch een grote stap.

Wat betreft zweef ik tussen de tondeuse erover en voor een serieuze haar transplantatie.hahaha het zal wel de leeftijd zijn.
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2023, 19:54   #6
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trim Bekijk bericht
Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Tsja, ik moet dat stukje idd accepteren.
Ik zal Iig mijn vakantie daar proberen te plannen zodat de 10 dagen gedekt zijn.
Maar het zal nog even duren want ik moet nog de nodige vragen stellen bij de klinieken.
Het is , merk ik, toch een grote stap.

Wat betreft zweef ik tussen de tondeuse erover en voor een serieuze haar transplantatie.hahaha het zal wel de leeftijd zijn.
Probeer de tondeuze, kijk of je dat wat vindt, en maak dan een keuze
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2023, 19:54   #7
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trim Bekijk bericht
Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Tsja, ik moet dat stukje idd accepteren.
Ik zal Iig mijn vakantie daar proberen te plannen zodat de 10 dagen gedekt zijn.
Maar het zal nog even duren want ik moet nog de nodige vragen stellen bij de klinieken.
Het is , merk ik, toch een grote stap.

Wat betreft zweef ik tussen de tondeuse erover en voor een serieuze haar transplantatie.hahaha het zal wel de leeftijd zijn.
Tondeuse en mhp is ook een mogelijkheid..
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2023, 20:48   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trim Bekijk bericht
Goedenavond,

Na jaren van smeersel,prp,minoxidil,topical finasteride,dermapen etcetera is het nu echt wel tijd voor de volgende stap…..een haar transplantatie.
Ik ben 53 jaar en hoop dat dit echt een verschil kan betekenen.

Ik ben mij al aan het oriënteren en het is afwachten wanneer ik langs kan komen.
De operatie zie ik niet tegen op maar wel de weken/ maanden daarna aangezien ik werk heb waar ik behoorlijk zichtbaar ben.

Ik vroeg mij af of “ ervaringsdeskundigen “ misschien kunnen vertellen hoe zij de eerste maanden op een beetje normale manier onder de collega’s zijn geweest.

Sommige fotos zien er best heftig uit en zeker ook de soms knalrode hoofdhuid welke beste lang lijkt aan te houden.

Als ik er voor ga zal ik zeker fotos posten!

Alvast dank voor jullie reacties!

Groet Trim
Ben 2 dagen voor kerst naar Turkije geweest. Drie weken later naar kantoor geweest en niemand heeft iets gezien.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2023, 01:17   #9
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Ik heb een bleke en heel gevoelige huid dus had best schrik i.v.m. de roodheid, maar uiteindelijk totaal geen last. Het hangt echt van persoon tot persoon af.

Meteen na de behandeling niks last.

Veel jeuk en pijn tussen dag 3 en 5.

Vanaf dag 7 kwam ik buiten met een vissershoedje.

Vanaf dag 10 alle roodheid weg en je kan perfect weer onder de mensen komen.

Echte mutsen mag je pas opzetten vanaf de 4de week. Vissershoedje mag vanaf 1 week dacht ik.

Tussen de 2de en de 4de week vallen de haren wel uit... Dus op dag 10 zie je er eigenlijk beter uit dan na een maand

Je moet er dus echt geen weken of maanden dingen voor laten. Het is wel handig dat je de eerste 7 dagen thuis kan blijven, omdat je mogelijk wel wat last gaat krijgen, en vooraf niet precies weet wanneer dat zal zijn.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2023, 10:07   #10
FilipH_BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2022
Berichten: 31
Geslacht:
Plan het in kort voor je vakantie en maak je er geen zorgen over. Na een weekje valt het eigenlijk niet meer op. En als mensen het al zouden opmerken, dan kan je gewoon de waarheid zeggen.
__________________
Dr. Munib Ahmad FUEGENIX 2500 grafts op 11 oktober 2022: https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=40441
FilipH_BE is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2023, 10:25   #11
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Ik schaam me er totaal niet over. Ik zeg nu al tegen veel mensen dat ik over HT nadenk. Als ik een HT gehad heb, zeg ik dat gewoon. Waarom zou ik me daarvoor schamen? Het is niet dat ik het door 12jarige meisjes in China laat doen.
Iedereen wil er toch graag goed uitzien? En bijna iedereen wil liever meer haar dan minder? Schamen voor een HT vind ik hetzelfde als schamen als je op dieet gaat
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2023, 19:01   #12
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Ik zou er dan eerder inderdaad gewoon voor uit komen. Ken ook iemand die een HT heeft laten doen, populaire jonge gast, gewoon openlijke insta post. Iedereen doet positief. Dat wekt juist sympathie. Bovendien wordt het dan alleen maar als normaler gezien.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2023, 00:02   #13
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Het is ook geen gevoel van schamen . Meer dat je er een beetje normaal bij loopt.
Iig goed om jullie positieve reacties te lezen!
Ik merk dat ik het bezig met “ haar” een beetje zat ben.
Dan is het of afscheren of een serieuze haar transplantatie.
Ik ben iig het smeersels en vitamine tijdperk wel een beetje voorbij.
Er liggen daar ook nog wel ( in het geval van haar transplantatie) de nodige uitdagingen.
Ik reageer op finasteride en minoxidil best heftig.
Zelfs finasteride in topische vorm . Eea zal afhangen van gezondheid/ dikte van mijn donor gebied.

Wat dat betreft zijn er de afgelopen eigenlijk geen serieuze nieuwe medicijnen bij gekomen en dat is, gezien de enorme vraag, best teleurstellend.
Er zit wel het nodige aan te komen ( ik lees ook veel op hairloss talk en follicle thought) maar helaas is menig veelbelovend middel als een nachtkaars uitgegaan.
Maar je weet het natuurlijk nooit!

Nogmaals dank voor jullie reacties en als de kogel door de kerk is zal ik mijn “ reis” laten zien!
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2023, 00:06   #14
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
In welke zin reageer je "heftig" op minoxidil?

Er zit inderdaad nog pyrilutamide aan te kopen. Heb hier al mee geëxperimenteerd en heb geen nevenwerkingen gehad.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2023, 00:09   #15
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
In welke zin reageer je "heftig" op minoxidil?

Er zit inderdaad nog pyrilutamide aan te kopen. Heb hier al mee geëxperimenteerd en heb geen nevenwerkingen gehad.
ik reageerde ook heftig op minoxidil. Hartkloppingen en vooral enorme wallen en oudere huid
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.