Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 maart 2023, 00:15   #16
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Wallen heb ik precies ook wel iets meer.

Hartkloppingen niet.

Er werd inderdaad gespeculeerd dat minoxidil de productie van collageen afremt. Maar is dit ooit bewezen geweest?
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2023, 01:00   #17
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
In het geval van minoxidil vooral veel haargroei op andere plekken! Hahaha…net jammer. En idd ook wallen.

Mijn laatste poging was een topical serum van minoxidil en 0,1% finasteride .
Dat ging de eerste maanden best goed maar daarna een lusteloos gevoel,moe en niet helder.
Ik heb dit via prohair verkregen ( nu een andere naam geloof ik) icm prp behandelingen.
Ik heb de topical ruim een jaar gebruikt .
Mijn persoonlijke ervaring is dat ook topische finasteride echt (te)ver in je systeem komt.
Helaas cosmetisch weinig winst en ik vond de bijwerkingen teveel van het goede.

Op dit moment gebruik de dermapen nog icm een ander haarmiddel maar ik merk dat mijn fitheid toch wel belangrijker is dan mijn haar.

Ik hoor jullie denken, maar een transplantatie zonder medicatie ,dat gaat toch fout?
Dat ik ook precies de reden waarom ik het nodige moet bespreken met de betreffende artsen.
Als er niet meer veel boven opzit en je donor is sterk en gezond dan is het wel mogelijk
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2023, 01:37   #18
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Bij mij gaf topische finasteride ook dezelfde nevenwerkingen als het pilletje.

Wat betreft haargroei op andere plekken voor minoxidil, is dat echt een nadeel? Waar bedoel je dan als ik mag vragen? Kan je dat niet gewoon afscheren?
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2023, 22:00   #19
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Nou als er op mijn hoofd serieuze verbetering was geweest met minoxidil dan was het wel de moeite waard geweest;-) helaasss..
Wel extra haargroei op oren,rug en wenkbrauwen als ruud Lubbers. En idd, mijn huid werd er ook niet beter op.

Ik hoop echt dat er wat andere middelen in de pijplijn zitten welke wat mildere bijwerkingen zullen hebben.
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2023, 22:06   #20
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Als je er mensen zijn die er geen last van dan is dat natuurlijk geweldig.
Wat dat betreft reageert ieder lijf anders.
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2023, 11:52   #21
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trim Bekijk bericht
Nou als er op mijn hoofd serieuze verbetering was geweest met minoxidil dan was het wel de moeite waard geweest;-) helaasss..
Wel extra haargroei op oren,rug en wenkbrauwen als ruud Lubbers. En idd, mijn huid werd er ook niet beter op.

Ik hoop echt dat er wat andere middelen in de pijplijn zitten welke wat mildere bijwerkingen zullen hebben.
Ik heb dit nog niet bij 2,5mg per dag. Gebruik het nu zo'n 3,5 maande orale variant. BIj hoelang kwamen deze bijwerkingen bij jou?
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2023, 13:07   #22
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Na een half jaar ongeveer. Probleem is dat medicatie uiteindelijk ( niet bij iedereen gelukkig) echt in je lijf zit.
Dat is natuurlijk ook de bedoeling maar dan moet je hopen dat je niet in het rijtje van bijwerkingen beland.
Ook de topische fina begon mij na 6-7 maanden parten te spelen.
Ik had het graag anders gezien maar de bijwerkingen waren te groot in vergelijking met de winst op het “ koppie”
Fina is sowieso voor een no go gebleken. Minoxidil zou in een minder frequente vorm miss kunnen.
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2023, 16:48   #23
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trim Bekijk bericht
Ik hoor jullie denken, maar een transplantatie zonder medicatie ,dat gaat toch fout?
Waarom zou dat fout gaan? De haren in je donorgebied zijn toch veel minder gevoelig voor DHT en vallen daarom niet uit?
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2023, 18:12   #24
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Waarom zou dat fout gaan? De haren in je donorgebied zijn toch veel minder gevoelig voor DHT en vallen daarom niet uit?
Denk dat trim het niet heeft over de donor haren maar over de 'originele' haren die in de toekomst nog kunnen uitvallen. En dat is altijd een risico ja.. alleen de toekomst zal het uitwijzen. In veel gevallen is het helaas wel gebleken, vandaar dat medicatie geadviseerd wordt. Maar dit is inmiddels een bekend verhaal.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2023, 19:29   #25
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
Dat donor haren nooit zullen uitvallen is al achterhaald.
Ook je donor gebied heeft niet het eeuwige leven.
Wat dat betreft is de haar transplantatie industrie is stuk realistischer geworden.
Er staat een mooi Amerikaans interview op YouTube met dr Bisanga en jerry Wong ( hassel and Wong). Dat zijn niet de eerste de beste.

De vraag aan hen was : valt getransplanteerd ook uit?
Antwoord is helder. Ja , ook getransplanteerd haar valt uit en wordt naarmate je ouder wordt, dunner in diameter.
Medicatie is belangrijk om het zo lang mogelijk goed te houden maar, en dat zei dr Bisanga eigenlijk wel mooi, je lijf wordt ook gewoon ouder. Dat is niet tegen te houden.
Vwb mijn verhaal. De medicatie gaat lastig worden dus ik moet goed overleggen wat nou wijsheid is. Ik ben 53 jaar dus als het 20 jaar goed blijft zonder medicatie dan ben ik tevreden.;-)

Ik zal een link plaatsen van dat interview waar ik het over had. Voor de liefhebber!
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2023, 19:31   #26
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 77
https://youtu.be/NLv-8AGGglg

Als het goed is moet dit de link zijn.
trim is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2023, 19:40   #27
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Haarkrans dunt vaak ook uit, dus donorhaar kan uitvallen. Ook hebben sommige mensen retrogade alopecia waardoor sommige haren niet echt uit de donor gehaald zijn. Een goede kliniek houdt daar rekening mee.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2023, 20:40   #28
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trim Bekijk bericht
Dat donor haren nooit zullen uitvallen is al achterhaald.
Ook je donor gebied heeft niet het eeuwige leven.
Wat dat betreft is de haar transplantatie industrie is stuk realistischer geworden.
Er staat een mooi Amerikaans interview op YouTube met dr Bisanga en jerry Wong ( hassel and Wong). Dat zijn niet de eerste de beste.

De vraag aan hen was : valt getransplanteerd ook uit?
Antwoord is helder. Ja , ook getransplanteerd haar valt uit en wordt naarmate je ouder wordt, dunner in diameter.
Medicatie is belangrijk om het zo lang mogelijk goed te houden maar, en dat zei dr Bisanga eigenlijk wel mooi, je lijf wordt ook gewoon ouder. Dat is niet tegen te houden.
Vwb mijn verhaal. De medicatie gaat lastig worden dus ik moet goed overleggen wat nou wijsheid is. Ik ben 53 jaar dus als het 20 jaar goed blijft zonder medicatie dan ben ik tevreden.;-)

Ik zal een link plaatsen van dat interview waar ik het over had. Voor de liefhebber!
Holy shit. Ouder worden is niet tegen te houden, maar wel heel erg te vertragen. Dus zo mooi gezegd is dat niet naar mijn mening!

Inmiddels zijn er al meerdere manieren om je cellen te verjongen en dus je lichaam jonger te maken/houden. Dus die praat van Dr. Bisanga is (ook) al redelijk achterhaald. Maar ik kan begrijpen dat deze man daar weinig kaas van heeft gegeten aangezien zijn lichaam er niet bepaald uitziet alsof hij moeite doet om het jong te houden. No offence verder, maar ik zou de gezegde dingen dus maar met een korreltje zout nemen.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2023, 20:48   #29
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Hmm dat je haarkrans uitdunt als je ouder wordt dat wist ik. Sowieso heb je nooit garanties.
En ik ben geen dokter. Maar ik heb in de 46 jaar dat ik op deze aarde rondloop nog nooit iemand gezien die natuurlijk helemaal kaal was. Altijd afgeschoren of zo'n mooi pater kapsel. En pas na je 70ste jaar dunt die haarkrans dan wat uit
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2023, 00:20   #30
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Hmm dat je haarkrans uitdunt als je ouder wordt dat wist ik.... En pas na je 70ste jaar dunt die haarkrans dan wat uit
Zou mooi zijn voor velen, maar helaas dunt je haarkrans wel eerder uit. Zowel in aantal haren als in diameter van elk haartje. Vandaar dat er uit het achterhoofd, als donor voor de HT niet te laag en niet te hoog wordt geoogst. Te hoog is duidelijk: kaalheid van de kruin kan zich aardig naar beneden toewerken. Te laag oogsten is ook een no-go want vanuit de nek krijgen best veel mannen dunner en fijner haar naar boven toe. Deze haren worden vaak gebruikt voor de haarlijn of temples omdat het een natuurlijke look geeft. Er zitten dus risico's aan te laag of te hoog grafts oogsten. De arts houdt hier rekening mee. Dunner worden van de hoefijzer gebeurt gewoon ook bij veel mannen en gaat heel geleidelijk. Misschien dat het na je 70e echt opvalt, maar het proces kan decennia eerder al ingezet zijn hoor.

Laatst gewijzigd door Reet; 8 maart 2023 om 00:22
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.