Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 april 2014, 13:59   #361
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Citaat:
Als je kijkt naar de resultaten van een enquˆte op haarweb.nl over haaruitval bij mannen en seks, lijkt het zo wel te zijn.

En eigenlijk is dat ook logisch. Het is al meermaals aangetoond dat een tekort aan selenium en zink de oorzaak kunnen zijn voor kaalhoofdigheid en vroegtijdige haaruitval.

Zink heeft een zeer belangrijke functie in het lichaam. O.a. bij wondheling, aanmaak van nieuwe huidcellen en bij mannen is het ook een van de bouwstoffen van de zaadcellen. Maar ook je nagels en haar zijn een vorm van huid en hebben deze grondstof zink, nodig.

Als je op je nagels kleine witte vlekjes ziet, is dit een aanduiding op een tekort aan zink.

Nu wanneer je als man regelmatig je zaad verloren schiet, zal uw lichaam nog meer zink verliezen doordat dit een van de belangrijkste bouwstoffen is van het sperma.
Wanneer je jouw zaad niet gebruikt, en het is over datum. Dan breekt uw lichaam dit terug af en komen de bouwstoffen terug in uw lichaam. Zodat je de zink recupereert en dat is dan weer in het voordeel van uw haar.

Ook door te zweten verlies je zink via uw huid.
Kijk, van dit soort artikelen zijn er ook erg veel. Je kunt overal op een gegeven moment wel je haaruitval de schuld van gaan geven zoals sporten etc. Als je alles moet geloven, stoppen met roken/drinken, stoppen met sporten, geen sex meer of iniedergeval de handjes boven de dekens houden snachts etc.!
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)

Laatst gewijzigd door Opblaaskrokodil; 19 april 2014 om 14:04
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2014, 18:09   #362
Davidwhite
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 13
Zo, ondertussen ben ik 5 maand bezig met propecia. Ik heb nog steeds geen last van bijwerkingen. Wat betreft de kwaliteit van mijn haar....tja dat blijft toch iets tricky.

Sommige dagen lijkt mijn haar goed dik te staan, andere is het volgens mij dan weer niks waard en lijkt het terug veel dunner. Het kan natuurlijk ook gewoon mijn gedachten zijn maar ik voel het toch zo. Sommige perioden lijkt het gewoon dikker en gezonder te staan dan andere. Dit terwijl ik de medicatie toch steeds op hetzelfde tijdstip elke dag netjes inneem. Bizar.

Zoals ik in mijn vorige posts reeds aangaf heb ik van verschillende mensen de opmerkingen gekregen dat mijn haar zich vrij goed houdt de laatste tijd en het er beter uitziet dan 5 maand geleden. Volgens een paar mensen is mn haar ook donkerder geworden. Dat op zich is wel positief.

Op een bepaald moment vond ik ook dat fina een wondermiddel bleek te zijn maar sindsdien...is er infeite weinig veranderd. Mijn kruin ziet er nog steeds +- hetzelfde uit, iets dikker en de haarlijn vooraan...mmm daarvan heb ik de indruk dat die er iets slechter aan toe is. Vooral dan de linkerkant.

Dat mn haar er waarschijnlijk slechter uitziet dan moest ik het middel niet nemen staat wel als een paal boven water. Het is niet goedkoop maar mij is het het geld wel waard, gewoon omdat ik het gevoel heb dat zonder mijn haar er veel slechter zou uitzien. Ik ga nog steeds door met de medicatie en hoop op nog verbetering, gewoon omdat je toch overal leest dat propecia/fina toch een middel is waarvan je pas een conclusie kan trekken na +- een jaar. Ik zit nog niet eens op de helft en blijf dus doorgaan...Regelmatig zal ik hier dan ook een update plaatsen :-)
Davidwhite is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2014, 19:55   #363
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Zit nu op 6 maanden fina.

Een aantal weken had ik wellicht gezegd dat ik een vrij stabiele situatie heb.. Maar nu? Not so much. Ik verlies de laatste weken - en zeker dagen - énorm veel haar. Gisteren ging ik 2 of 3 keer met mijn handen door mijn haar en hoppa, 34 haren op de tafel voor me. In de douche plakken mijn handen ook weer vol met haren. Vreselijk gewoon! Ik eet wel niet echt gezond en ik heb behoorlijk veel stress voor een nakende zeer belangrijke deadline. Gebruik dus 6 maanden fina en al meer dan 1.5 jaar minox.. Geen bijzondere shampoo.

Ik vraag me af of het door de stress kan komen. Maar weet iemand of dit eigenlijk wel bestaat? Meer haaruitval door stress? Je kan telogeen effluvium hebben door ernstige fysieke of mentale stress, maar gewoon méér uitval door stress? Ik krijg in elk geval enorm veel stress door het gigantische aantal haren die nu uitvalt.

Ik vrees trouwens dat mijn haarsituatie nu ook visueel achteruit aan het gaan is.. whyyyyy? Wat kan ik hier aan doen?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2014, 20:30   #364
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
The Same... Maar k zit nog op de 3,5 maanden..

Waarom probeer je geen RU58841? Vooral omdat je nu al 6 maanden bezig bent met fina en het nog geen effect heeft..
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2014, 15:25   #365
Fearless
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2008
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Zit nu op 6 maanden fina.

Een aantal weken had ik wellicht gezegd dat ik een vrij stabiele situatie heb.. Maar nu? Not so much. Ik verlies de laatste weken - en zeker dagen - énorm veel haar. Gisteren ging ik 2 of 3 keer met mijn handen door mijn haar en hoppa, 34 haren op de tafel voor me. In de douche plakken mijn handen ook weer vol met haren. Vreselijk gewoon! Ik eet wel niet echt gezond en ik heb behoorlijk veel stress voor een nakende zeer belangrijke deadline. Gebruik dus 6 maanden fina en al meer dan 1.5 jaar minox.. Geen bijzondere shampoo.

Ik vraag me af of het door de stress kan komen. Maar weet iemand of dit eigenlijk wel bestaat? Meer haaruitval door stress? Je kan telogeen effluvium hebben door ernstige fysieke of mentale stress, maar gewoon méér uitval door stress? Ik krijg in elk geval enorm veel stress door het gigantische aantal haren die nu uitvalt.

Ik vrees trouwens dat mijn haarsituatie nu ook visueel achteruit aan het gaan is.. whyyyyy? Wat kan ik hier aan doen?
Het hoeft niet iets slechts te zijn.. Die haren zullen misschien wel vervangen worden door dikkere gezondere haartjes. Blijven doorslikken, lijkt op een shedding..Misschien dat iemand met ervaring hier meer over kan vertellen.
Fearless is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2014, 21:34   #366
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Niet opgeven. Er word niets voor niets 6 maanden tot 12 maanden aangegeven. Daarbij is het zeer moeilijk om voor jezelf een objectief oordeel te formuleren hoe de status is.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2014, 00:05   #367
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik neem tweemaandelijks foto's.. Maar goed, sinsd de verslechtering nog geen foto's. Ik wacht af en blijf vooralsnog fina slikken. Hopelijk inderdaad een tussentijdse sheddnig of stress-gerelateerde haaruitval !
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2014, 14:18   #368
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Je moet nog wat langer wachten!! Toch hoor je vaak dat mensen op finasteride en soms dutasteride vooral frontal achteruitgaan en dan pas stabiliseren.

Testosterone kan ook schade veroorzaken.. Snap eigenlijk mensen echt niet die nu nog aan de finasteride grijpen terwijl ru58841 beschikbaar is voor een goede prijs. Sure het is wat gewaagder, maar makes so more sense.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2014, 14:45   #369
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Heb je nog steeds dezelfde merk finasteride zitten gebruiken. Ik had dat in het begin ook met dutasteride. De eerste jaar schommelde het heel erg vaak met sheddings en stabilisatie. Misschien is de huidige dosis nu weer te laag en moet je een hogere pakken. Ik ging van 0,125 mg dutasteride naar 0,167 en nu 0,25 mg. Nu pas heb ik stabilisatie bereikt na anderhalf jaar.

PS een goede shampoo gebruiken kan geen kwaad
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2014, 18:37   #370
Davidwhite
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 13
Ok, deze morgen mij geschoren en rond 9uur ben ik last beginnen krijgen van wat uitslag op mijn rechterkaak. Het jeukt enorm en lijkt op wat kleine blaasjes met wat vocht onder. Het plekje is maar 1cm groot ofzo, dus alarmerend is het niet. Het ziet wel rood en jeukt al de hele dag. Er aan krabben doe ik niet, dat maakt het wsl erger. Kan dit aan propecia/finasteride liggen?
Davidwhite is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2014, 07:38   #371
Davidwhite
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 13
Ok na wat nader onderzoek blijkt dat dit effectief.een gevolg van propecia kan zijn. Na 5 maand gebruik en enorme tevredenheid, lijkt het sprookje ten einde te komen. Er wordt namelijk aangegeven dat dit kan wijzen op een allergische reactie en dat je moet stoppen met het product. Zit echt in de put nu...
Davidwhite is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2014, 00:48   #372
Nielss_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2012
Berichten: 9
Hele interessante topic dit. Heb zelf Propecia voorgeschreven gekregen van mijn huisarts maar durf het gewoonweg niet in te nemen. Ben na mijn eerste post op dit forum gewaarschuwd om vooral niet teveel research naar fina te doen, echter ging ik dat door de waarschuwing uiteraard juist wel doen. Gelijk alle ellende gelezen en sindsdien heel erg aan het twijfelen om het wel/niet te nemen.

Vooral het feit dat ik me nu dus enorm bewust ben van de evt. bijwerkingen vind ik lastig, omdat dit de kans aanzienlijk vergroot lijkt mij (tussen de oren-effect). Mijn dokter deed overigens erg luchtig over de bijwerkingen, wat ik wel weer zie als iets positiefs en heb zelf ook al geprobeerd de positieve verhalen meer op te zoeken maar het blijft knagen.

Hadden/hebben jullie daar geen last van?
Nielss_ is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2014, 08:35   #373
Davidwhite
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielss_ Bekijk bericht
Hele interessante topic dit. Heb zelf Propecia voorgeschreven gekregen vaasperines...sarts maar durf het gewoonweg niet in te nemen. Ben na mijn eerste post op dit forum gewaarschuwd om vooral niet teveel research naar fina te doen, echter ging ik dat door de waarschuwing uiteraard juist wel doen. Gelijk alle ellende gelezen en sindsdien heel erg aan het twijfelen om het wel/niet te nemen.

Vooral het feit dat ik me nu dus enorm bewust ben van de evt. bijwerkingen vind ik lastig, omdat dit de kans aanzienlijk vergroot lijkt mij (tussen de oren-effect). Mijn dokter deed overigens erg luchtig over de bijwerkingen, wat ik wel weer zie als iets positiefs en heb zelf ook al geprobeerd de positieve verhalen meer op te zoeken maar het blijft knagen.

Hadden/hebben jullie daar geen last van?
Ik weet waarover je praat. Ik heb ook eerst veel gezocht online over propecia en zijn bijwerkingen. Hoe meer je leest hoe meer schrik je er van krijgt. Maar elke medicatie heeft bijwerkingen. Bij manier van spreken kan je ook vanalles krijgen van bv gewone asperines... Op een bepaald moment zat ik met een pil in de zetel nog steeds te twijfelen om deze in te nemen. Na aarzelen heb ik ze toch genomen. Mijn haar werd er beter van maar na 5 maand heb ik dus een bijwerking. Zie hierboven. Ik stop er nu even mee. Geloof ook niet zoveel van alle horror verhalen. Sommige mensen geraken door haarverlies gewoon depri en schuiven dit dan op de medicatie terwijl het een mentaal probleem is.
Davidwhite is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2014, 09:31   #374
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Van mijn kant dan ook even een update:

Inmiddels een voltallig jaar bezig met fina 5mg en heb gemengde gevoelens over het tot nu toe behaalde resultaat. Fina werkt érg goed op de kruin, van een kalende kruin is bijna geen sprake meer. Frontaal werkt het vooralsnog minder helaas. Inhammen zijn wat erger geworden. Misschien komt dit nog goed, omdat het vaker voor lijkt te komen dat je frontaal eerst wat achteruit gaat. Let's hope so. Wat betreft de bijwerkingen: nérgens last van!
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2014, 17:51   #375
Blauwbaard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2014
Berichten: 87
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick1989 Bekijk bericht
Van mijn kant dan ook even een update:

Inmiddels een voltallig jaar bezig met fina 5mg en heb gemengde gevoelens over het tot nu toe behaalde resultaat. Fina werkt érg goed op de kruin, van een kalende kruin is bijna geen sprake meer. Frontaal werkt het vooralsnog minder helaas. Inhammen zijn wat erger geworden. Misschien komt dit nog goed, omdat het vaker voor lijkt te komen dat je frontaal eerst wat achteruit gaat. Let's hope so. Wat betreft de bijwerkingen: nérgens last van!
Je schrijft 5mg. Toch wel maar 1mg per dag hoop ik?
Blauwbaard is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.