Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2021, 21:51   #1
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Essegen 6 effect op DHT niveau

Hoi,

Ik heb proberen te ondervinden wat topische finasteride precies doet voor je DHT bloedwaarden. Daar Essegen 6 geloof ik het meest populaire middel is ben ik vooral hier benieuwd naar.

Naarmate het steeds bekender wordt dat DHT meer functies heeft dan enkel je haren laten uitvallen ben ik er ook steeds minder happig op om DHT blockers te gebruiken. Toch kan ik over het gebruik en effect van topische finasteride weinig vinden.

Ik zou zelf Essengen 6 willen gebruiken, maar er zijn een aantal dingen die me tegenhouden. Ten eerste, 1) hoeveel minder DHT wordt er geblokkeerd tov van orale finasteride. 2) Weten we zeker dat de aangegeven hoeveelheid finasteride in Essegen 6 zit. 3) Ik heb weinig chemische kennis, maar kan je er vanuit gaan dat finasteride zich evenredig verspreid in de flacon? Niet dat je in 1x 20 mg aanbrengt en de ander keer 0,005 mg. 4) heeft de absorptie direct in je bloedbaan ipv metabole verwerking andere implicaties?

Ik weet dat er meerde topics zijn over topische finasteride maar ik vind de topics weinig bevredigend, ook op Amerikaanse fora. Of het minder goed werkt dan orale fina is me even minder interessant, ben vooral geïnteresseerd of de claim dat het minder DHT in je bloed blockt gegrond is.

Ik kijk uit naar jullie antwoorden
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2021, 22:20   #2
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb proberen te ondervinden wat topische finasteride precies doet voor je DHT bloedwaarden. Daar Essegen 6 geloof ik het meest populaire middel is ben ik vooral hier benieuwd naar.

Naarmate het steeds bekender wordt dat DHT meer functies heeft dan enkel je haren laten uitvallen ben ik er ook steeds minder happig op om DHT blockers te gebruiken. Toch kan ik over het gebruik en effect van topische finasteride weinig vinden.

Ik zou zelf Essengen 6 willen gebruiken, maar er zijn een aantal dingen die me tegenhouden. Ten eerste, 1) hoeveel minder DHT wordt er geblokkeerd tov van orale finasteride. 2) Weten we zeker dat de aangegeven hoeveelheid finasteride in Essegen 6 zit. 3) Ik heb weinig chemische kennis, maar kan je er vanuit gaan dat finasteride zich evenredig verspreid in de flacon? Niet dat je in 1x 20 mg aanbrengt en de ander keer 0,005 mg. 4) heeft de absorptie direct in je bloedbaan ipv metabole verwerking andere implicaties?

Ik weet dat er meerde topics zijn over topische finasteride maar ik vind de topics weinig bevredigend, ook op Amerikaanse fora. Of het minder goed werkt dan orale fina is me even minder interessant, ben vooral geïnteresseerd of de claim dat het minder DHT in je bloed blockt gegrond is.

Ik kijk uit naar jullie antwoorden
Thanks voor het stellen van deze vraag. Hier ben ik ook enorm benieuwd naar.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 01:11   #3
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Ik weet dat er meerdere topics zijn over topische finasteride maar ik vind de topics weinig bevredigend, ook op Amerikaanse fora.
Die topics zijn weinig bevredigend, omdat niemand het weet. De studies die uitsluitsel moeten geven, zijn er gewoon niet tot nauwelijks. Tot dat verandert zal je het helaas moeten doen met speculatie.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 01:30   #4
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Ik lees wel dat topisch minder dht zou blocken dan oraal, maar deze claim lijkt dus ook niet helemaal gegrond. Iig weet je met oraal wat je binnenkrijgt, met topisch niet... Het zou dus zomaar kunnen dat je onbedoeld nog veel meer blockt dan je lief is.
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 02:16   #5
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Iig weet je met oraal wat je binnenkrijgt, met topisch niet...

Alleen als je het bij de apotheek vandaan hebt en niet ergens online, want dan weet je nooit zeker wat je binnen krijgt.
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2021, 12:47   #6
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Ik lees wel dat topisch minder dht zou blocken dan oraal, maar deze claim lijkt dus ook niet helemaal gegrond. Iig weet je met oraal wat je binnenkrijgt, met topisch niet... Het zou dus zomaar kunnen dat je onbedoeld nog veel meer blockt dan je lief is.
Mensen ervaren (veel) minder bijwerkingen met de topische variant dus ik kan me niet voorstellen dat het meer DHT blockt?

Wat je binnen krijgt vind ik persoonlijk wel belangrijk om te weten maar zolang je geen vervelende bijwerkingen krijgt denk ik dat het sowieso minder schadelijk is dan orale medicatie?
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2021, 00:05   #7
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Mensen ervaren (veel) minder bijwerkingen met de topische variant dus ik kan me niet voorstellen dat het meer DHT blockt?

Wat je binnen krijgt vind ik persoonlijk wel belangrijk om te weten maar zolang je geen vervelende bijwerkingen krijgt denk ik dat het sowieso minder schadelijk is dan orale medicatie?

Voor zowel orale als topische toepassing geldt dat als je bijwerkingen ervaart je ermee moet stoppen.
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2021, 13:14   #8
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Ik volg dit topic ook.

https://selfhacked.com/blog/hidden-b...crease-reduce/

DHT heeft voor en nadelen; zoals beschreven in de link.

Ik gebruik creatine en sport heel veel; wat DHT verhoogd in mijn lichaam.
Ik gebruik ook weer essengen-6 wat DHT verlaagd.

Geen idee hoe dit per saldo effect heeft op elkaar. Als dit elkaar uitbalanceerd, kan ik net zo goed geen van beide nemen namelijk...
jap is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2021, 15:22   #9
Kiwi88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2019
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Mensen ervaren (veel) minder bijwerkingen met de topische variant dus ik kan me niet voorstellen dat het meer DHT blockt?

Wat je binnen krijgt vind ik persoonlijk wel belangrijk om te weten maar zolang je geen vervelende bijwerkingen krijgt denk ik dat het sowieso minder schadelijk is dan orale medicatie?
Ik kreeg ook klachten van finasteride toen ik het slikte. Nu gebruik ik al ruim een jaar topische Dualgen 15+ wat beduidend sterker is dan Essengen 6. Ik sport daarnaast ook veel en ik moet zeggen dat ik absoluut nergens last van heb, integendeel zelfs.
Kiwi88 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2021, 09:46   #10
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Aangezien ik wil stoppen met Nanoxidil en over wil gaan op Essengen 6 Plus de vraag aan gebruikers:

- Hoe lang doe je met 1 flesje Essengen 6 Plus?
- gebruik je het in combinatie met finasteride of i.p.v fina?
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2021, 10:24   #11
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Aangezien ik wil stoppen met Nanoxidil en over wil gaan op Essengen 6 Plus de vraag aan gebruikers:

- Hoe lang doe je met 1 flesje Essengen 6 Plus?
- gebruik je het in combinatie met finasteride of i.p.v fina?
Dan zou ik de orale variant laten vallen. En daar kun je met 2 ml per dag 1 maand mee doen. Maar 1 keer per dag is voldoende. Dus 2 maanden. Of met kleinere dosissen nog langer.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2021, 22:33   #12
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
- Hoe lang doe je met 1 flesje Essengen 6 Plus?
- gebruik je het in combinatie met finasteride of i.p.v fina?
Hoi Tampert, In een flesje zit 60 ml. Actieve ingrediënten zijn finasteride (0,05%, oftewel 0,5mg per ml Essengen-6) en minoxidil (6%, oftewel 60 mg/ml). Een dagelijkse dosering van 1 mg finasteride schijnt effectief te zijn, dus dat komt neer op 2x 1 ml Essengen-6 per dag...

Je doet dus ongeveer 30 dagen met 1 flesje.

Aangezien er geen wetenschappelijke aanwijzingen zijn dat een hogere dosering finasteride de werkzaamheid verhoogt, gebruik ik er zelf geen andere vorm van finasteride naast...
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2021, 09:52   #13
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Ok, bedankt voor de reacties. De ene zegt 1x per dag en de ander 2x. Ik ga voor 1x per dag naast de orale finasteride die ik wel blijf nemen.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2021, 10:36   #14
MSweb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2018
Berichten: 31
Geslacht:
Ik ben benieuwd of er al leden positief effect hebben gemerkt na het gebruik van enkel Essengen6. Ik gebruik het ruim een jaar maar helaas geen effect. Gelukkig ook geen bijwerkingen gehad.
MSweb is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2021, 21:30   #15
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MSweb Bekijk bericht
Ik ben benieuwd of er al leden positief effect hebben gemerkt na het gebruik van enkel Essengen6. Ik gebruik het ruim een jaar maar helaas geen effect. Gelukkig ook geen bijwerkingen gehad.
Ik ervaar erg veel hergroei.
Stuur me gerust een bericht wil per app best wat foto’s sturen!
Gebruik enkel essengen 6, plus vitamines.
Dave12345 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
essengen6

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.