Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 september 2021, 18:16   #1
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Talking Nielsen Haarkliniek (4000 grafts)

Hallo allemaal,

Op 14 september heb ik bij Nielsen in Den Haag mijn (Saffier) Fue Haartransplantatie laten uitvoeren. In dit bericht zal ik mijn selectie voor Nielsen toelichten en het verdere verloop in de hoop dat andere mensen hier iets aan hebben. Ikzelf heb heel veel geleerd door de berichten op dit forum te lezen en zie het als een soort morele verplichting om ook iets te plaatsen. Maar zeker ook als waardering naar de behandelaars van Nielsen waar ik erg tevreden over ben.


Over mij

Eigenlijk heb ik altijd een redelijk hoofd met haar gehad. Sinds mijn 35ste werd mijn voorhoofd echter steeds hoger . Daar begon ik mij langzaam aan te ergeren. Een maand of 3 geleden ben ik gaan zoeken wat haartransplantatie voor mij kon betekenen. Ik ben inmiddels 54 en ga ervanuit dat mijn haar inmiddels stabiel is. Op het forum heb ik alle transformaties gezien, meeste zeer succesvol en slechts zelden zijn mensen erop achteruitgegaan vind ik zelf. Sterker nog, bij geen enkel geval vond ik het eindresultaat slechter als het begin.


Selectie kliniek

Ik weet dat op het forum veel mensen tegen niet Nederlandstalige behandelaars zijn en voor een goed resultaat veel belang hechten aan een arts. Ikzelf kijk hier iets anders tegen aan, wat je waarschijnlijk wilt is dat de behandelaars aandacht voor het ethische aspect hebben en netjes werken met de juiste apparatuur. Ik zie niet in waarom je hier perse een Nederlandse arts of instelling voor moet hebben. Sterker nog, het verfijnde werk zou je wellicht door Chinese vrouwen met slanke handen en veel geduld en ijver kunnen laten uitvoeren. Vanzelfsprekend moet de verdoving juist uitgevoerd worden en de primaire functies tijdens de behandeling gecontroleerd worden en als het dreigt mis te gaat moet er een dokter aanwezig zijn.

Het belangrijkste voor mij is dus het vertrouwen in de kliniek en de behandelaar(s). Tevens wist ik dat door mijn kale voorhoofd, en beginnend kruintje, ik zeker 3000 grafts nodig had. Voorbeelden genoeg op het forum waar ik me mee kon vergelijken. Een aantal klinieken in Nederland zijn zeer prijzig als het met de buitenlandse klinieken vergelijk. Geld is echt geen probleem voor mij, maar als ik veel meer ga betalen verwacht ik wel een veel beter resultaat.

Om een lang verhaal kort te maken; ik heb 3 klinieken in Nederland bezocht en ben op basis van prijs, ervaring en apparatuur bij Nielsen uitgekomen. Aantal grafts varieerde bij de klinieken van 2700 tot 4000. Aangezien ik een stabiele situatie heb vind ik 4000 grafts verwijderen geen probleem. Ik heb een uitstekend donor gebied volgens alle klinieken en hou het bij 1 transplantatie. De prijs varieerde van 3150 tot 7000. Naar de duurdere klinieken ben ik dus niet gegaan omdat de resultaten en ervaringen van de 3 klinieken op het forum goed waren. Afgesproken is dat er 3500-4000 grafts geplaatst zouden worden door een ervaren team.


Voorbereiding consult

Waarschijnlijk zoekt iedere bezoeker op het forum dezelfde zaken. Daarom heb ik het maar even ingedeeld in sub-paragrafen. Bij ieder consult heb ik de volgende vragen gesteld, de triviale vragen die op het internet stonden of in dit forum heb ik weggelaten:
• Hoe ziet de behandeldag er uit
• Welke mensen gaan me behandelen en hoeveel ervaring hebben zij. Zijn er voorbeelden?
• Welke medicatie wordt er voorgesteld voor, tijdens en na de behandeling?
• Welke dichtheid gaat er behaald worden en hoe wordt er gezorgd voor een natuurlijke haarlijn?
• Hoeveel grafts in het totaal
• Hoe weet ik of de afgesproken aantallen verplaatst zijn


Voorbereiding ingreep

De volgende zaken had ik meegenomen op de behandeldag en uitgebreid met de behandelaars besproken:
• Foto’s van mijn haar hoe het vroeger zat en voorbeelden van natuurlijke haarlijnen zoals ik het graag zou hebben.
• Hoe gingen ze mijn haarlijn er natuurlijk uit laten zien? (je verwacht als antwoord 2, 3 rijen enkele grafts en daarachter langzaam voller later worden tot je echte haarlijn. Daarnaast zigzag patronen en andere trucjes om het speels te maken). Natuurlijk weet je niet of het gaat lukken, maar ze hebben je het dan in ieder geval beschreven wat ze zouden doen.
• Hoe worden de 4000 grafts over het hoofd verdeeld. Ik had de bekende tekening met de vlakken ook op mijn telefoon


Behandeldag

Ik zal niet heel de dag beschrijven omdat dit al vaak gedaan is op het forum. 7 uur aanwezig en na de controles rond 7.30 aangekomen bij de behandelaars. In het totaal met 2 dames ongeveer 45 minuten over de haarlijn en verdeling van de grafts gesproken in een zeer vriendelijke sfeer. Deze dames hadden allebei ongeveer 10 jaar ervaring, de ene iets minder als ik het goed heb. Lijn tekenen was niet makkelijk omdat mijn hoofd niet symmetrisch is. Mijn oude haarlijn hebben we zoveel mogelijk aangehouden.

Daarna de operatiekamer in en beginnen met verdovingen. Niet geheel pijnloos maar goed uit te houden. De 4000 grafts waren er door de 2 dames in ongeveer 90 minuten uitgehaald. Ik heb weinig op de klok gekeken dus de tijden zijn schattingen. Dit gedeelte vond ik wat zwaarder als het 2de gedeelte omdat je op je buik moet liggen.

Ik had een goed luisterboek opgezet (the Witcher) en 1 oortje ingedaan. Zo kon ik vragen stellen of iets zeggen als het nodig was. Het 2de gedeelte tot 3 uur in de middag lag ik op mijn rug en kon ik TV kijken, heel ontspannend.

Ze kijken samen altijd naar de resultaten als de mensen terugkomen en hadden plezier in het werk. 1 dame was hier permanent en de andere reist een paar keer per jaar op en neer. Lieve dames die hard werken voor wellicht niet al te veel geld. Dus ik zou zeggen neem iets voor ze mee, vinden ze vast leuk en ze verdienen het. Ik had een doos Belgische chocola meegenomen. Het gaat om het gebaar.

Een andere tip, neem echt een goed ontbijt want er was geen pauze. Dit zou oorspronkelijk halverwege zijn maar ik heb het idee dat dit in veel gevallen pas na de ingreep gegeven wordt om het logistieke proces makkelijker te maken.


Nazorg tot eerste wasbeurt

Na het afscheid naar huis gebracht en me aan de voorschriften gehouden. Niet veel last gehad tot nu toe, een lichte zwelling op het voorhoofd en het gevoel dat er een band om mijn hoofd zat. Na 2 dagen de eerste wasbeurt en alles ziet er goed uit. Ben erg tevreden en hoop maar dat het haar in het komende jaar goed gaat groeien. Zodra de foto’s binnen zijn zal ik ze plaatsen. Natuurlijk altijd bereidt om vragen over Nielsen te beantwoorden.

Laatst gewijzigd door Scart; 16 september 2021 om 18:59
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2021, 09:34   #2
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Leuk om je verhaal te lezen. Heb je ook foto's?
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2021, 18:35   #3
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Foto's normaal

Zo zag mijn haar eruit
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Anamnese (4).jpg‎ (145,4 KB, 1101x gelezen)
Bestandstype: jpg Anamnese (3).jpg‎ (96,3 KB, 813x gelezen)
Bestandstype: jpg Anamnese (6).jpg‎ (84,3 KB, 895x gelezen)
Bestandstype: jpeg Anamnese1.jpeg‎ (91,4 KB, 1034x gelezen)

Laatst gewijzigd door Scart; 17 september 2021 om 20:18
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2021, 20:16   #4
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Foto's voor behandeling

..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voor behandeling 1.jpg‎ (151,0 KB, 654x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor behandeling 3.jpg‎ (149,5 KB, 502x gelezen)
Bestandstype: jpg 1631893829505.jpg‎ (114,4 KB, 646x gelezen)
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2021, 20:20   #5
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Foto's na behandeling

..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Na behandeling 6.jpg‎ (151,8 KB, 585x gelezen)
Bestandstype: jpg Na behandeling 4.jpg‎ (152,1 KB, 417x gelezen)
Bestandstype: jpg 1631893623801.jpg‎ (102,1 KB, 534x gelezen)
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2021, 20:27   #6
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Foto's na 2 dagen

..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1631893701995.jpg‎ (140,8 KB, 629x gelezen)
Bestandstype: jpg Na behandeling 11.jpg‎ (146,5 KB, 411x gelezen)
Bestandstype: jpg Na behandeling 12.jpg‎ (143,5 KB, 400x gelezen)
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2021, 20:40   #7
DRMR35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2019
Berichten: 98
Geslacht:
ziet er goed uit, gaat mooi worden!
DRMR35 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2021, 21:42   #8
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Dank je, ik hoop het
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2021, 21:51   #9
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Netjes hoor! Heb je niet heel veel last van vocht onder de huid? Ik zit nu op dag 4 na de operatie en heb een kop als een skippybal..
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2021, 22:35   #10
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Voor op mijn voorhoofd iets dikker maar inderdaad onder achter dikker. Het blijft voor mij vreemd dat het hoofd op sommige plekken iets minder gevoelig is. Heb jij dat ook?
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2021, 08:54   #11
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Ja dat heb ik ook. Sommige delen zijn nog steeds volledig gevoelloos. Dat is een heel vreemd gevoel, want dat laat het hoofd ook dikker aanvoelen.

Ik heb gelezen dat dit verdoofde gevoel een aantal weken kan duren..
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2021, 11:54   #12
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Ben je behandeld door E. Akca? Het gaat zo te zien een geweldig resultaat worden.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2021, 13:18   #13
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Dit gaat heel mooi worden. Ideale kandidaat ben je denk ik. Oud (sorry en nog veel en dik haar en een kruin) Succes!
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2021, 13:51   #14
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Ik vind je nu al opgeknapt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg nu al opgeknapt.jpg‎ (114,4 KB, 488x gelezen)
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2021, 18:18   #15
Scart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2021
Locatie: Rotterdam
Berichten: 48
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Ben je behandeld door E. Akca? Het gaat zo te zien een geweldig resultaat worden.
Inderdaad, maar 2 ervaren dames hebben al het werk gedaan waarvan 1 met de naam Bozkurt. De andere dame heeft zich wel voorgesteld maar naam ben ik inmiddels vergeten.
Scart is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fue, grafts, nielsen

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.