Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 november 2020, 20:08   #16
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Thanks, dat is veelbelovend en goed om te horen. Ben zelf vorige week met RU 5% begonnen. Maak jij je RU zelf of koop je een flesje, en waar koop jij het?
Thanks! Ik heb het zelf van een andere website besteld, maar lijkt ongeveer hetzelfde te zijn.

Is wel duur overigens, vind je niet? €55-60 voor 50ml, wat krap 2 maanden is (waar ik het bestel). Anageninc is nog duurder zie ik.
Denk daarom dat ik in de toekomst m'n eigen RU topical wil maken... maar dat moet ik nog verder uitzoeken.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2020, 21:30   #17
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Zou je misschien resultaat kunnen delen? Via dit topic of andere pm?
Ik heb nooit before en after foto's gemaakt, maar zal binnenkort eens kijken of ik toch wat kan vinden. Overigens moet je van de hergroei niet te veel verwachten, het gaat om een klein hoekje waar de haaruitval vrij recent was en m'n haren zijn ook wat dikker geworden. Het belangrijkste is echter dat m'n haaruitval gestopt is hiermee, zodat ik zonder al te veel zorgen een HT kan ondergaan.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2023, 01:01   #18
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergioo Bekijk bericht
Je doelt op het feit dat ik geen medicijnen of iets dergelijks neem tegen haaruitval?

Ik geloof niet in dht als bron van al het kwaad. Ik geloof dat dht in de hoofdhuid een reactie is op een ander probleem. In de rest van het lichaam heeft dht namelijk hele andere, haar stimulerende effecten.

Naar mijn mening is de bron van haaruitval bij velen een strakke hoofdhuid/vorm van de schedel. Deze zorgt ervoor dat er te weinig bloedtoevoer is en er ontstekingen ontstaan. Als reactie op de ontstekingen stuurt het lichaam dht naar de hoofdhuid waardoor haaruitval ontstaat. Massages, maar ook botox injecties kunnen deze strakke hoofdhuid tegen gaan. Voor meer informatie over botox: Treatment of male pattern baldness with botulinum toxin: a pilot study

Dit is echter nog steeds in ontwikkeling en niet veel artsen voeren dit uit, daarom kies ik voor massages met een fascia blaster en een houten massage apparaat. Er is hier geen wetenschappelijk bewijs voor, maar wel heel veel anekdotisch bewijs inclusief foto's. Daarnaast ben ik er op dit moment zelf een bewijs van dat het werkt.

Daarnaast hebben ook mijn topicals invloed op dht in mijn hoofdhuid, maar niet in mijn lichaam. In tegenstelling tot topicals met bijvoorbeeld saw palmetto. Ik doe dus wel degelijk iets om DHT te bestrijden. Mijn haaruitval is al gestabiliseerd dus ik denk dat dit type bestrijding voor mij voldoende is om zelfs wat hergroei te krijgen. Dit zal uiteraard niet voor iedereen zo zijn, dat beweer ik ook nergens.

Vond het wel interessant, ben het er ook merendeels mee eens maar vraag me wel af waarom dht blockers dan haaruitval remmen? De vorm van de schedel en strakke hoofdhuid blijven hetzelfde toch? Aan de andere kant wordt er in een vergrote prostaat ook een soort inflammatie icm "verstrakking" van de spier eromheen geconstateerd met verhoogde dht concentraties. Voor mij komt het dan een beetje op de kip en het ei verhaal neer; wat is de oorzaak en wat het gevolg.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2023, 12:34   #19
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 382
Geslacht:
Ik vind het fijn voor je dat je resultaat boekt en respect dat je er zoveel tijd in stopt.

De theorie van een (te) strakke hoofdhuid is echter niet juist.
Als het wel zo zou zijn, zouden haren uit de zogenaamde "eeuwige" haarkrans dan ook uitvallen.

Er zijn wel een aantal verbanden;

Mensen met haarverlies hebben vaak een (te) hoge bloeddruk door de dunne bloedvaten. Minoxidil is dan een oplossing.
Bloedtoevoer is dus wel degelijk een grote oorzaak.

DHT verlengt de telogene of rustfase van de haarcyclus.
De anagene fase wordt steeds korter.

Collageen is een belangrijke bouwstof (ook voor je haar) die tot je +/- 25e in overvloed wordt aangemaakt. Inname van 10gram Collageen per dag kan dus al wonderen doen. let wel op dat je pauzes inlast om niet resistent te worden voor Collageen.

Al met al is het dus een verstoring van het groeiproces door een reactie van het lichaam.

Jij hebt het over ander lichaamshaar. Dat klopt.
Dat heeft ook een andere functie en heeft ook een totaal andere groeicyclus.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2023, 21:55   #20
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
Maar hoe zit het met die galea theorie? https://m.youtube.com/watch?v=uK1NbY4D5BQ

Er wordt dus wel beweerd dat het iets is en dat je dus met Botox het kan verbeteren?
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2023, 22:59   #21
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
Maar hoe zit het met die galea theorie? https://m.youtube.com/watch?v=uK1NbY4D5BQ

Er wordt dus wel beweerd dat het iets is en dat je dus met Botox het kan verbeteren?
Door wie wordt het beweerd? zijn het wetenschappelijke studies? Is de kwaliteit van de studie beoordeeld?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2023, 23:01   #22
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Door wie wordt het beweerd? zijn het wetenschappelijke studies? Is de kwaliteit van de studie beoordeeld?
Goed punt. Op zich komen Rob English en dat Hairguard altijd wel met vrij legitieme bronnen.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2023, 18:30   #23
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
Goed punt. Op zich komen Rob English en dat Hairguard altijd wel met vrij legitieme bronnen.
Hoe komt het dan dat getransplanteerde jaren dit wel overleven?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2023, 19:38   #24
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
3/4de zei Knudsen van Hair Loss show. Maar inderdaad, dat vraag ik me ook altijd af, andere manier van implanteren? Dus ze zitten anders/dieper in je hoofd dan dat ze zaten? Ik heb echt geen idee maar vind het altijd wel opvallen dat je precies kaal wordt volgens die galea vorm zeg maar.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2023, 17:07   #25
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
3/4de zei Knudsen van Hair Loss show. Maar inderdaad, dat vraag ik me ook altijd af, andere manier van implanteren? Dus ze zitten anders/dieper in je hoofd dan dat ze zaten? Ik heb echt geen idee maar vind het altijd wel opvallen dat je precies kaal wordt volgens die galea vorm zeg maar.
Dat is inderdaad vreemd. Er is gewoon veel wat we nog niet weten en zoveel theorieen die logisch lijken.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2023, 21:19   #26
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
Ja precies.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2023, 23:09   #27
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 343
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Ik vind het fijn voor je dat je resultaat boekt en respect dat je er zoveel tijd in stopt.

De theorie van een (te) strakke hoofdhuid is echter niet juist.
Als het wel zo zou zijn, zouden haren uit de zogenaamde "eeuwige" haarkrans dan ook uitvallen.

Er zijn wel een aantal verbanden;

Mensen met haarverlies hebben vaak een (te) hoge bloeddruk door de dunne bloedvaten. Minoxidil is dan een oplossing.
Bloedtoevoer is dus wel degelijk een grote oorzaak.

DHT verlengt de telogene of rustfase van de haarcyclus.
De anagene fase wordt steeds korter.

Collageen is een belangrijke bouwstof (ook voor je haar) die tot je +/- 25e in overvloed wordt aangemaakt. Inname van 10gram Collageen per dag kan dus al wonderen doen. let wel op dat je pauzes inlast om niet resistent te worden voor Collageen.

Al met al is het dus een verstoring van het groeiproces door een reactie van het lichaam.

Jij hebt het over ander lichaamshaar. Dat klopt.
Dat heeft ook een andere functie en heeft ook een totaal andere groeicyclus.
Er bestaat niet zoiets als resistent worden voor Collageen. Een pauze is dan ook niet nodig.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2023, 12:37   #28
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 382
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Er bestaat niet zoiets als resistent worden voor Collageen. Een pauze is dan ook niet nodig.
https://www.apuntateuna.es/hoeveel/h...n%20produceren.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2023, 09:45   #29
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 343
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Prima. Geloof dan maar wat je wilt geloven...
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2023, 14:12   #30
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Dus elk stukje tekst wat geschreven is door in potentie een clown neem jij voor waarheid aan? ouch.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.