Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 september 2021, 14:47   #1
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
Gestopt met fina tijdens vakantie, nog geen haaruitval geconstateerd?

Hi,

Tijdens de zomervakantie ben ik er een maadje tussenuit geweest. Ik heb fina daar niet volgens mij gebruikelijke schema gebruikt, vaak had ik het vergeten of was ik het pakketje kwijt. Normaal neem ik al 2-3 jaar elke dag een hafje. Nu ben ik inmiddels ook al een maandje terug maar heb ik het nog niet opgepakt. Ik merk sinds gisteren dat er steeds meer haartjes uitvallen, waarschijnlijk slaat het effect nu pas in.

Kan ik het nog herstellen als ik weer begin met fina?
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2021, 15:25   #2
Kale jongen
Banned user
 
Geregistreerd: 31 mei 2021
Berichten: 40
Geslacht:
Smile

Oei, dat zal lastig worden, temper je verwachtingen maar vast. Nee, als je maar gauw genoeg weer begint zal het wel weer aanslaan.
Kale jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2021, 18:55   #3
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ergenss Bekijk bericht
Hi,

Tijdens de zomervakantie ben ik er een maadje tussenuit geweest. Ik heb fina daar niet volgens mij gebruikelijke schema gebruikt, vaak had ik het vergeten of was ik het pakketje kwijt. Normaal neem ik al 2-3 jaar elke dag een hafje. Nu ben ik inmiddels ook al een maandje terug maar heb ik het nog niet opgepakt. Ik merk sinds gisteren dat er steeds meer haartjes uitvallen, waarschijnlijk slaat het effect nu pas in.

Kan ik het nog herstellen als ik weer begin met fina?
Het effect van fina op haren duurt maanden, zowel in positieve zin als in negatieve zin. Je kan dus niet na een maandje zeggen wat het effect van het stoppen is, dat merk je pas de komende maanden.
Maar los hiervan, als je kennelijk niet erg gemotiveerd bent om het te slikken (vergeten, kwijt, nog niet opgepakt), is het dan niet een goed idee helemaal te stoppen? Het is geen snoepgoed.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2021, 21:14   #4
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Het effect van fina op haren duurt maanden, zowel in positieve zin als in negatieve zin. Je kan dus niet na een maandje zeggen wat het effect van het stoppen is, dat merk je pas de komende maanden.
Maar los hiervan, als je kennelijk niet erg gemotiveerd bent om het te slikken (vergeten, kwijt, nog niet opgepakt), is het dan niet een goed idee helemaal te stoppen? Het is geen snoepgoed.
Ik merk nog niet echt wat, alleen dat het iets meer haartjes zijn dan gebruikelijk. Maar met fina had ik ook periodes waar ik opeens meer uitval had dan normaal. Alleen dit keer vraag ik me af of het komt door het stoppen met fina. Ik ben juist altijd heel consequent geweest met fina, normaal mis ik zelden een dag maar afgelopen zomer is het dus anders gelopen.

Ik vraag me nu af of ik weer moet beginnen of juist moet wachten tot het duidelijk wordt wat het effect van stoppen is. Als de uitval vermindert of zo blijft begin ik liever niet. Maar als het heel erg wordt begin ik weer, maar dat zou dan heel zonde zijn van de haren die tussendoor zijn uitgevallen.
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2021, 00:59   #5
Ergenss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2013
Berichten: 45
En het is erger geworden
Het wordt dus weer beginnen met fina..
Ergenss is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.