Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 april 2015, 01:58   #1
totalo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Ketoconazol en haaruitval

Beste forumleden

Ongeveer 1,5 jaar geleden kreeg ik erge last van kleine puistjes op mijn hoofdhuid. Deze bultjes jeukte niet, maar waren alleen pijnlijk met slapen. Ook merkte ik dat mijn haar op de plekken waar de puistjes zaten, steeds dunner werd en uit begon te vallen, maar niet noemenswaardig. De huisarts schreef mij een anti-biotica kuur voor van 3 weken en na 2 weken was inderdaad 90% verdwenen. Na de kuur netjes te hebben afgerond kwamen de puistjes na een maand weer terug. De huisarts dacht dat de anti-biotica niet lang genoeg was en schreef een kuur van 4 weken voor. Ook dit keer was na een week het grootste gedeelte al weg. Wederom de kuur afgemaakt maar na een tijdje kwam het weer terug. Ik heb bij de huisarts aangegeven dat ik graag wilde dat een dermatoloog naar mijn hoofdhuid zou kijken, maar deze wilde eerst dat ik 6 weken een Ketoconazol shampoo zou gebruiken. Hij dacht namelijk dat het best wel eens een schimmelinfectie/eczeem kon zijn. Ik gebruik het inmiddels al 4 weken en naar mijn idee valt mijn haar nu ontzettend veel uit en wordt het haar ook veel dunner. Ik heb nog nooit zo veel haaruitval gehad als nu.

Ik ben net 25 jaar en heb van mezelf erg dik en lang haar en ik schrik best van deze haaruitval. Het wordt vooral dun op de kruin en bovenop mijn hoofd en rond mijn inhammen. Als het licht erop schijnt kun je zo mijn kruin zien. Heeft een van jullie ervaring met Ketoconazol shampoo en haaruitval. Is dit een zogenaamde 'shedding' en komt er nieuw haar voor terug of kan hier ook wat anders aan de hand zijn?

Alvast bedankt!
totalo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2015, 02:30   #2
totalo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Misschien niet geheel onbelangrijk om te vermelden.
Mijn haar is ongeveer 15-20 cm lang, maar ik zag een paar dagen geleden dat er allemaal korte haartjes van ongeveer 2-4 cm langs mijn haargrens groeien. Is dit normaal dat hier allemaal korter haar groeit of is dit hergroei?
totalo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2015, 17:22   #3
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door totalo Bekijk bericht
Misschien niet geheel onbelangrijk om te vermelden.
Mijn haar is ongeveer 15-20 cm lang, maar ik zag een paar dagen geleden dat er allemaal korte haartjes van ongeveer 2-4 cm langs mijn haargrens groeien. Is dit normaal dat hier allemaal korter haar groeit of is dit hergroei?
Kan haar zijn die afgebroken is waardoor je die kortere haartjes hebt.
Ik zou in u plaats naar een dermatoloog gaan want die zal beter de oorzaak kunnen achterhalen. Ik had ook last van die puistjes en het bleek een allergische reactie op die keto shampoo te zijn. Als u arts de oorzaak niet zoekt kan hij ook de symptomen moeilijker bestrijden.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2015, 14:56   #4
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Had zelf ook ketoconazol 2% van merk Mylan voor mijn eczeem. In principe dus precies het product dat positief zou moeten uitpakken, heeft het overigens ook gedaan. In de bijsluiter staat echter wel beschreven dat een toename van het haaruitval mogelijk is, exacte kans weet ik niet.
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
hoofdhuid, ketoconazol, puistjes

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.