Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 mei 2021, 22:00   #1
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Transhair - 2000 grafts

Goedenavond allemaal,

Afgelopen vrijdag 30 april heb ik een FUE behandeling ondergaan bij Transhair voor 2000 grafts, voornamelijk voor mijn inhammen en deels voor het verdikken van het haar voorop.

Ik ben 30 jaar oud en in de afgelopen circa 8 jaar heb ik te maken gehad met inhammen die geleidelijk aan steeds groter werden. Daarbij is het in de afgelopen paar jaar ook voorop dunner geworden.

Ik kwam voor de keuze te staan om er wat aan te gaan doen of om te accepteren dat ik op een gegeven moment kaal zou moeten gaan. Ik koos voor het eerste (al heb ik makkelijk praten aangezien ik de behandeling van mijn ouders cadeau heb gekregen).

De keuze is daarbij gevallen op Transhair vanwege hun jarenlange ervaring, goede recensies op het internet en een aantal directe contacten die zich naar grote tevredenheid hebben laten behandelen bij Transhair.

In februari heb ik een intake gehad met een adviseur van Transhair en dat gesprek verliep erg goed. De adviseur nam ruim de tijd voor mijn vragen en maakte op mij een eerlijke en realistische indruk. In eerste instantie kon ik pas rond eind mei terecht maar gelukkig heeft hij het toch een maand naar voren kunnen halen. Op 30 april dus.

Afgelopen vrijdag was het dus zo ver en het is mij enorm meegevallen. Men is van 8:00 tot 16:45 uur met mij bezig geweest en ik heb de dag als zeer prettig en relaxt ervaren. Ik ben de hele dag heel goed begeleid door de zeer professionele, kundige en uiterst vriendelijke arts en haar assistenten. Tussendoor heb ik ook nog heerlijk geluncht en heb ik lekker tv kunnen kijken. De dag is vrij snel voorbij gegaan en ik heb ook helemaal geen pijn ervaren (de verdovingen waren wat vervelend maar meer niet).

Het is nu een dag na de behandeling en tot nu toe gaat het erg goed. Het slapen is me meegevallen ondanks dat ik het niet prettig vind om op mijn rug te slapen met mijn hoofd behoorlijk hoog.

Tot nu toe ervaar ik nogsteeds geen pijn. Ik voel alleen wat druk op mijn hoofd omdat mijn hoofd behoorlijk opgezwollen is. Ik drink veel water, koel veel en doe lekker rustig aan. Ik ben vooral blij wanneer de eerste drie dagen voorbij zijn zodat mijn grafts iniedergeval goed vastzitten en ik langzaam kan gaan beginnen met wassen.

Tot nu toe heb ik twee foto's (zelf gemaakt). De foto's die Transhair heeft gemaakt krijg ik zo gauw mogelijk toegestuurd.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn ontwikkeling. ��
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20210430_125123.jpg‎ (144,7 KB, 918x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210430_220348.jpg‎ (134,8 KB, 927x gelezen)
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2021, 22:05   #2
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Klinkt goed, spannende dagen voor je, even een dikke week wat ongemak maar daarna knapt het zienderogen op. Succes met je herstel en laat ons weten hoe het vordert
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2021, 22:14   #3
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Klinkt goed, spannende dagen voor je, even een dikke week wat ongemak maar daarna knapt het zienderogen op. Succes met je herstel en laat ons weten hoe het vordert
Bedankt voor je reactie. Ga ik zeker doen. Tot nu toe valt het me allemaal ontzettend mee!

Ben tot nu toe ook erg enthousiast. Het stemt mij tevreden dat ik over best wat haartjes per graft bleek te beschikken. Ook gaf de arts aan dat ze normaal gesproken tot zo'n 40% van de optische dichtheid kunnen gaan maar dat ze in mijn geval daar zelfs wat overheen gingen. Doordat ik een hele elastische huid bleek te hebben konden ze er wat meer tussen zetten. Dat klonk iniedergeval erg positief
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2021, 22:41   #4
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Ziet er goed uit, hopen op een vlot herstel en mooi resultaat👌👌
Dave12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2021, 23:00   #5
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave12345 Bekijk bericht
Ziet er goed uit, hopen op een vlot herstel en mooi resultaat👌👌
Bedankt voor je reactie man. Hoop het ook.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 12:11   #6
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Update:

Het is nu dag 3 na de HT en ik heb eindelijk mijn haar voorzichtig mogen wassen.

Tot nu toe nogsteeds geen pijn gehad. Echter wel sinds dag 2 na de HT een behoorlijk opgezwollen hoofd en sinds gisterenavond begon ik flink jeuk te krijgen (is een goed teken uiteraard). Gelukkig gaat het nu wat beter nadat ik het heb mogen wassen.

Het oogt allemaal wat minder rood en mijn donorgebied lijkt ookal mooi te herstellen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20210503_112545.jpg‎ (148,7 KB, 529x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210503_112904.jpg‎ (144,4 KB, 479x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210503_113441.jpg‎ (135,6 KB, 564x gelezen)
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2021, 10:30   #7
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Dat begint er goed uit te zien! Wat ik vaak zie is dat na een paar maanden (of jaren) het haar langzaam de eigenschappen van je haar bovenop begint aan te nemen. Tot die tijd blijft het een beetje stroef. Dat heeft mijn haar nu ook. Het maakt het wel makkelijker om in een scheiding te dragen die niet plat op je hoofd ligt.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2021, 16:33   #8
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Dat begint er goed uit te zien! Wat ik vaak zie is dat na een paar maanden (of jaren) het haar langzaam de eigenschappen van je haar bovenop begint aan te nemen. Tot die tijd blijft het een beetje stroef. Dat heeft mijn haar nu ook. Het maakt het wel makkelijker om in een scheiding te dragen die niet plat op je hoofd ligt.
Bedankt voor je reactie man. Interessant wat je zegt. Het voelt inderdaad ook wat stroever. Het maakt mij niet zoveel uit zolang het op een gegeven moment maar dekkend genoeg is zodat ik zonder pet over straat kan. Dat durf ik nu nog niet aan.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2021, 20:23   #9
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Ziet er veelbelovend aan. En een mooi aantal


Zou je wellicht willen laten weten wat ervoor betaald is? Mag ook privé uiteraard.

Heel veel succes en groeiplezier.
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2021, 23:23   #10
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wesley123 Bekijk bericht
Ziet er veelbelovend aan. En een mooi aantal


Zou je wellicht willen laten weten wat ervoor betaald is? Mag ook privé uiteraard.

Heel veel succes en groeiplezier.
Bedankt voor je reactie man. Ik wil het je wel laten weten d.m.v. een privé bericht.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2021, 13:11   #11
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Echt een top resultaat, enorm blij voor je!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2021, 17:31   #12
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Echt een top resultaat, enorm blij voor je!
Dankjewel maat. Toffe reactie van je. 👊
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2022, 19:35   #13
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Talking

Ik zit inmiddels op 9 maanden en ik heb niet het gevoel dat er veel is veranderd ten opzichte van maand 8.

Ik style mijn haar tegenwoordig met een matte wax en daarmee heb ik een goede hold.

Voor de formaliteit toch maar even twee foto's gemaakt.

Ik ben zeer tevreden over het resultaat en als ik er een cijfer voor moest geven dan zou ik een 8 geven.

Desalniettemin ga ik binnenkort bij Transhair langs voor een evaluatie gesprek en daarbij ga ik toch nog een tweede behandeling bespreken.

Ik zit er over na te denken om het aan de voorkant nog wat te verdichten en om ook mijn kruin te verbeteren. Ik heb nu een dichtheid van circa 25 grafts per cm2 staan en op mijn kruin is een paar vierkante cm erg dun / kalend. Het kan dus nóg beter.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20220130_192628.jpg‎ (137,1 KB, 235x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220130_173028.jpg‎ (235,1 KB, 208x gelezen)
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2022, 18:21   #14
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Smile

10 maanden update. (Er is deze maand geen 30e dus maar vandaag).

Volgens mij gaat er nu niet veel meer veranderen.

Ik kan bijna niet geloven hoe erg mijn situatie is verbeterd ten opzichte van een jaar geleden.

Toch merk ik onder vol licht dat de dichtheid nog wat hoger kan en heeft Transhair mij ook aangegeven dat ze na een tweede behandeling tot een optimaal resultaat kunnen komen.

Ik heb nu een dichtheid van 20 a 25 grafts per cm2 staan wat eigenlijk dichter is dan ik had gedacht op basis van dat aantal. Bij een tweede behandeling kan dat echter tot rond de 40 grafts per cm2 gebracht worden. Dat is echt een flinke toename.

Uiteraard had ik liever meteen deze dichtheid bereikt na één behandeling maar liever twee zeer succesvolle behandelingen dan één matige behandeling. Uiteindelijk is de strijd tegen haarverlies een marathon en geen sprint.

Ik heb dus voor mijzelf besloten een tweede haartransplantatie te gaan doen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20220228_180349.jpg‎ (133,7 KB, 171x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220228_180418.jpg‎ (129,1 KB, 170x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220228_180508.jpg‎ (125,8 KB, 153x gelezen)

Laatst gewijzigd door FVDS; 28 februari 2022 om 18:24
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2022, 09:24   #15
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
(Uiteraard had ik liever meteen deze dichtheid bereikt na één behandeling maar liever twee zeer succesvolle behandelingen dan één matige behandeling. Uiteindelijk is de strijd tegen haarverlies een marathon en geen sprint.)


eens ,maar hebben ze dit (beperkte dichtheid na 1 behandeling/ 2e HT nodig )van te voren bij het consult duidelijk en eerlijk aangegeven ?,

ik vind het raar dat ze die 15 grafts meer per cm2 niet meteen hebben kunnen transplanteren,
is dit technisch niet mogelijk in de eerste keer dan hoor ik dat ook graag.

Laatst gewijzigd door wajo; 3 maart 2022 om 09:40
wajo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2000 grafts, ht 30 jaar, transhair


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.