Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 november 2006, 16:56   #1
Silverliner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Berichten: 1
Het kleuren van grijs haar

Ben 50 en behoorlijk grijs. Wil mijn haar wat kleuren zodat ik er wat jonger uit zie. Wat ik echter niet wil is mijn haar egaal bruin verven, omdat dat onnatuurlijk contrastreert met mijn gelaatstrekken.

Bij de kapper kost knippen + verven ca. 45 euro.
Dat loopt dus behoorlijk in de papieren als je om de 2-3 weken gaat. Die frequentie is nodig als je de grijstinten min of meer konstant wilt houden.

Heb eraan gedacht om mijn haar zelf te verven. Kan iemand mij een methode beschrijven hoe ik mijn haar zelf kan verven, zonder al het grijs te laten verdwijnen. Bij de kapper doen ze dat door de verf in te kammen. Kan ik hetzelfde effect bereiken met die kleurprodukten als 'Just for Men' of 'Re-Nature' van Schwarzkopf ?

Weet iemand hoe dat precies moet ? Heeft iemand een link naar een relevante site ?

Bij voorbaat dank !
Silverliner is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2006, 10:52   #2
Wings
Allah oe Akbar!!!
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 14
Wat U ook kan proberen is bruine henna is te koop op bazaars, kost niks voor zo'n zakje betaalt U zo'n 2.50 en als U weer uitgroei ziet dan koopt U er nog eentje en ga zo maar door. Bovendien is het ook nog eens goed voor U hoofdhuid plus het is op natuurlijke basis en het is permanente kleuring....

succes en laat het me ff weten als U wilt!
Wings is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2006, 16:22   #3
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wings
Wat U ook kan proberen is bruine henna is te koop op bazaars, kost niks voor zo'n zakje betaalt U zo'n 2.50 en als U weer uitgroei ziet dan koopt U er nog eentje en ga zo maar door. Bovendien is het ook nog eens goed voor U hoofdhuid plus het is op natuurlijke basis en het is permanente kleuring....

succes en laat het me ff weten als U wilt!
Ik denk dat je wel heel goed moet opletten dat je geen onnatuurlijk effect krijgt. Bij mannen is verven nog steeds taboe he. En ik denk eerlijk gezegd niet dat je kunt verven zonder een onnatuurlijke glans, van dichtbij iig.
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2006, 15:39   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Kleurshampoo

Ik gebruik al tientallen jaren kleurshampoo zonder ammoniak (Gühl ultra mild)en met opzet geen agressievere verfsoorten. Na een maand moet het opnieuw, maar dat is er van afhankelijk hoe vaak je ondertussen het haar gewassen hebt. Omdat ik erg dun haar heb, heb ik niet zo veel kleurmiddel nodig en is één verpakking altijd veel te veel. Daarom bewaar ik alle lege flesjes en verdeel de inhoud van de nieuwe flesjes daarover, zodat ik voor hetzelfde geld veel vaker mijn haar kan kleuren. (Als de 2 componenten eenmaal met elkaar gemengd zijn, moet het binnen korte tijd gebruikt worden; daarom vantevoren de inhoud zorgvuldig verdelen over meerdere flesjes)

Neem liever een kleur die ietsje lichter is dan je eigen haar ooit was, dan een te donkere kleur, want dat is prompt zeer onnatuurlijk. Het gezicht is namelijk in de loop der jaren ook verouderd en vaak zijn ook de wenkbrauwen niet meer zo dichtbehaard en donker als vroeger.

Een ander voordeel van kleurshampoo is, dat het er na een paar wasbeurten heel natuurlijk uit gaat zien; dan krijg je namelijk allerlei tinten, doordat de "verf" langzaam vervaagt. Als je de grijze haren b.v. donkerbruin hebt geverfd, worden ze lichter bruin tussen de andere nog donkere haren, en dat geeft een mooi totaalplaatje.

Ook is het zo, dat hoe langer de inwerkingstijd is geweest, des te donkerder wordt het eindresultaat. Je kunt dus ook de onderlaag eerst insmeren en 10 minuten inwerkingstijd geven; daarna alles insmeren en dan 20 minuten inwerkingstijd. Als je dan na een half uur alles uitspoelt, zal de onderlaag donkerder zijn dan de rest; dan is 't net alsof de zon de toplaag ietsje heeft laten verbleken.

Mocht het resultaat je niet bevallen, dan kun je met gruwelijk veel shampoo alles er toch wel snel geheel of gedeeltelijk weer uit wassen. Maar dat is in ieder geval bij mij nog nooit nodig geweest.

Succes!

P.S. Je kunt natuurlijk ook de "verf" er in kammen zoals de kapper dat doet, als je hier en daar nog wat grijze haren over wilt houden.

Laatst gewijzigd door Hanna; 1 december 2006 om 18:56
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
Obesessies en TTM? swickie TTM - Algemeen 6 3 juni 2005 23:13
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00
is het duidelijk wat ik heb met mijn haar boes Haarproblemen bij vrouwen 0 1 februari 2003 17:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.