Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2015, 13:52   #1
Timmerman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Question Advies gevraagd omtrent minoxidil

Beste Lezers,

Ik ben een 27 jarige man en heb last van vroegtijdig haaruitval.
Het zit helaas ook erg in mijn genen aangezien mijn vader al op zijn 30-32e zijn haren ging millimeteren met de tondeuse.
Gezien op deze schaal: http://www.haarstichting.nl/actueel/...-uw-haaruitval , classificeer ik mezelf in categorie 2.

Aangezien ik liever nog wat langer van mijn haren geniet dan mijn vader, ben ik aan het overwegen om Minoxidil te gaan gebruiken.
Overigens gebruik ik ook al een tijdje Alpacin shampoo maar daar merk ik weinig resultaat van.
Ik heb het meeste vertrouwen in Minoxidil aangezien ik daar ook de minst nare bijwerkingen bij lees.
Ik zou dus graag willen beginnen met een kuur maar ik weet niet precies welke Minoxidil ik zou moeten kopen.

Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende 3:
http://minoxidil-bestellen.com/minoxidil/minoxidil_foam

https://minoxidil-kopen.nl/product/s...c-n-nanoxidil/

http://minoxidil-bestellen.com/minox...il_5_6_maanden

Graag zou ik jullie advies willen horen omtrent deze producten, of wellicht met een ander voorstel komen.
Ik smeer elke dag gel / haarlak in mijn haar, dus het is belangrijk dat ik dat gewoon kan blijven doen.
Verder "smeer" ik mijn haren naar voren (om de inhammen te verbergen) en zijn de langste haren tussen de 10-15cm.

Mochten jullie nog meer informatie nodig hebben, dan hoor ik het graag.

Bedankt voor jullie hulp!
Timmerman is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 14:58   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Als eerste, shit dat het ook jou heeft getroffen natuurlijk... Ten tweede, het is in bijna alle gevallen een hevige strijd voeren om je haar te behouden. Ja het is inderdaad zo dat Minoxidil vrij weinig/geen bijwerkingen kent, maar er zijn niet veel gevallen waarbij de werking het gewenste resultaat boekt. Begrijp me niet verkeerd, het spul werkt echt wel. Maar uiteindelijk komt het toch wat tekort en grijpen de mannen die niet huiverig tegenover Finasteride staan ook naar deze pilletjes. Minoxidil moet je trouwens levenslang gebruiken en het liefst 2x per dag. Het is niet zo dat je het als kuurtje kunt gebruiken want dan verlies je gewoon alles weer. Dus wil je er een beetje baat bij hebben zou ik het toch wel 2x per dag netjes gaan gebruiken. En dan ook de 5% variant. Want als je geen andere medicijnen wilt gebruiken zul je het echt van de Minoxidil moeten hebben. Shampoo's hebben naar mijn mening slechts een ondersteunende functie. Echt iets doen tegen haaruitval geloof ik niet zo in, wel kan het je haar voller doen lijken door verschillende ingredienten. Minoxidil heb je van verschillende merken en ik ben geen fan van de vettige varianten. Keb ze ook geprobeerd vanwege de lagere kosten maar bij mij duurde het lang voordat het in de hoofdhuid ingetrokken was. En qua werking deden ze ook weinig voor me. Heb het tot 2x toe geprobeerd voor 3 maanden maar was een ramp voor mij. Anderen hebben nergens last van en kunnen lekker goedkoop inslaan. Probeer de verschillende varianten gewoon zelf en kies dan je favoriete Minoxidil uit. Helaas moet ik die van de apotheek gebruiken voor €45 per maand. Bijkomend voordeel bij lekker snel intrekkende Minoxidil is dat ik direct na het aanbrengen OP DE HOOFDHUID (want dat breng je op je hoofdhuid aan) gewoon in een keer doorga met het stylen van mijn haar met gel die je IN JE HAAR SMEERT (en NIET op je HOOFDHUID). Dat was ook een vraag die je stelde... Het kan goed samengaan, als je er maar een beetje op let. En oefening baart kunst hè...!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 15:10   #3
Timmerman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Bijkomend voordeel bij lekker snel intrekkende Minoxidil is dat ik direct na het aanbrengen OP DE HOOFDHUID (want dat breng je op je hoofdhuid aan) gewoon in een keer doorga met het stylen van mijn haar met gel die je IN JE HAAR SMEERT (en NIET op je HOOFDHUID). Dat was ook een vraag die je stelde... Het kan goed samengaan, als je er maar een beetje op let. En oefening baart kunst hè...!
Allereerst, bedankt voor je snelle reactie!

Wat is dan een type snelintrekkende minoxidil?
Ik lees er veel over dat je bij sommige redelijk lang moet wachten voordat het droog is (30min - 1h).

Vandaar ook mijn interesse richting schuim, dit schijnt te smelten op de hoofdhuid waardoor het wat makkelijker in te brengen is.

Hoe lang is jouw haar ongeveer overigens?
Timmerman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2015, 11:30   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik gebruik ook Foam. Droogt snel. Vind dat stuk fijner als de liquid variant.

Sommige schrijven dat foam minder effectief is. Theoretisch kan ik mezelf daar wel in vinden. Omdat er geen PPG in zit (transport-vloeistof). Maar ik denk dat de manier van aanbrengen + discipline om het elke dag twee keer goed te doen meer te wensen overlaat soms.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2015, 12:26   #5
Timmerman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ik gebruik ook Foam. Droogt snel. Vind dat stuk fijner als de liquid variant.

Sommige schrijven dat foam minder effectief is. Theoretisch kan ik mezelf daar wel in vinden. Omdat er geen PPG in zit (transport-vloeistof). Maar ik denk dat de manier van aanbrengen + discipline om het elke dag twee keer goed te doen meer te wensen overlaat soms.
@themen, hoe lang is je haar ongeveer?
Over hoeveel minuten hebben we het hier?
Zelf ben ik ongeveer 15-20 minuten bezig 's-ochtends, dus dat zou de maximale intrektijd kunnen zijn.
Timmerman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2015, 12:56   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Foam heb ik geen ervaringen mee. Ik heb nog heel veel haar en dan werkt foam gewoon niet. Gewoon met een plastic pipetje tussen de haren door op de hoofdhuid druppelen. En wat is een snel intrekkende vloeibare variant? Mijn ervaring is die van de apotheek (die ze zelf klaar maken) of die van de apotheek (die ze kant-en-klaar aangeleverd krijgen) maar dan betaal je ook wat. Van de goedkopere aanbieders op het internet ken ik eigenlijk geen variant die mij bevalt. Ze zullen er vast wel zijn hoor, maar het is dan een uitprobeer missie. Ik heb het twee (of drie keer zelfs) geprobeerd maar helaas allemaal ellendig spul voor mij. Je kunt misschien wat verschillende soorten proberen door hier in de koopjeshoek te kopen? Intussen zit er niets anders op als gewoon wat eerder op te staan om de Minoxidil de tijd te geven om in te trekken.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2015, 15:20   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmerman Bekijk bericht
@themen, hoe lang is je haar ongeveer?
Over hoeveel minuten hebben we het hier?
Zelf ben ik ongeveer 15-20 minuten bezig 's-ochtends, dus dat zou de maximale intrektijd kunnen zijn.
Mijn haar is ongeveer 4-5 cm lang. ik heb geen grote kale plekken. Wel beginnende inhammen + dunner haar. Altijd al een fijn haar type gehad.

15-20 min intrekken is OK. Dan spreken we over de Kirkland Foam die ik op dit moment gebruik. Ik heb ook Foligain gebruikt. Die is vettiger. Met nam de N5 is vettiger. De P2 (2%) of de P5 (5%) is minder vettig. Alleen de PPG (propyleen Glycol) kan ik niet tegen, krijg ik jeuk aan mijn hoofdhuid.

Hoeveel minuten S'morgens exact weet ik niet. verschilt een beetje per ochtend. soms meer haasten dan andere keren. Doe wat voor jou fijn is en probeer er een beetje handigheid en gewenning in te krijgen.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2015, 16:49   #8
Timmerman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Mijn haar is ongeveer 4-5 cm lang. ik heb geen grote kale plekken. Wel beginnende inhammen + dunner haar. Altijd al een fijn haar type gehad.

15-20 min intrekken is OK. Dan spreken we over de Kirkland Foam die ik op dit moment gebruik. Ik heb ook Foligain gebruikt. Die is vettiger. Met nam de N5 is vettiger. De P2 (2%) of de P5 (5%) is minder vettig. Alleen de PPG (propyleen Glycol) kan ik niet tegen, krijg ik jeuk aan mijn hoofdhuid.

Hoeveel minuten S'morgens exact weet ik niet. verschilt een beetje per ochtend. soms meer haasten dan andere keren. Doe wat voor jou fijn is en probeer er een beetje handigheid en gewenning in te krijgen.
Wat is het nadeel er van als de minoxidil vettig is?
Zelf zou ik het liefste Foligain N5 gebruiken aangezien hier minder PPG in zit wat kan zorgen voor irritatie.
Timmerman is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2015, 08:54   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmerman Bekijk bericht
Wat is het nadeel er van als de minoxidil vettig is?
Zelf zou ik het liefste Foligain N5 gebruiken aangezien hier minder PPG in zit wat kan zorgen voor irritatie.
Nadeel van vettig? Gewoon, met mijn kapsel/model irritant dat het niet opdroogd. Verder geen nadelen het is niet ernstig of zo.

N5 = Low Alcohol formule. Staat los van PPG. Deze is wel vettiger.

Check de website biovea.com/nl eens. Foligain is daar cheap + betrouwbaar adres haalde ik het ook altijd van.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2015, 21:19   #10
Timmerman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Nadeel van vettig? Gewoon, met mijn kapsel/model irritant dat het niet opdroogd. Verder geen nadelen het is niet ernstig of zo.

N5 = Low Alcohol formule. Staat los van PPG. Deze is wel vettiger.

Check de website biovea.com/nl eens. Foligain is daar cheap + betrouwbaar adres haalde ik het ook altijd van.
Ah dan ben ik verkeerd geïnformeerd.
Nog wel een vraagje overigens, waarom hebben over het algemeen minder last van irritatie bij het gebruik van de low alcohol formule?
Ik had het idee dat PPG verantwoordelijk was voor de irritatie en schilfering?
Timmerman is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2015, 21:29   #11
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmerman Bekijk bericht
Ah dan ben ik verkeerd geïnformeerd.
Nog wel een vraagje overigens, waarom hebben over het algemeen minder last van irritatie bij het gebruik van de low alcohol formule?
Ik had het idee dat PPG verantwoordelijk was voor de irritatie en schilfering?
naast PPG zit er ook alcohol in. Sommige mensen krijgen irritaties daarvan. Daarom Low Alcohol. Maar inderdaad. In de meeste gevallen is PPG de veroorzaker van irritaties. En de Foligain N5 helpt daar niet tegen. Dan moet je, net als ik, overstappen op een versie zonder PPG. Dan kom je uit bij Foam. En wel kirkland foam gezien prijs.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2015, 21:30   #12
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Nou, ik heb nooit last van jeuk of schilvers.... Maar toen ik vettige Minoxidil smeerde kreeg ik wel last van beide. En na een paar maanden zag ik zelfs gewoon haarverlies! Dus of het nou de PPG was of iets anders?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2015, 12:04   #13
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
bij een kort kapsel zou ik rogaine foam gebruiken, totaal geen irritatie of branderig gevoel. ik smeer het met mijn vingertoppen over heel mijn scalp en haar en kruin en masseer het goed in de huid. na paar minuutjes is het al opgedroogd en je haren worden niet vettig of hard.

ik gebruik zelf altijd meer dan 1 dopje schuim, want er wordt maar 1 dopje schuim geadviseerd per keer. gebruik zelf 2 schuimwolkjes op mijn inhammen en 1 op mijn kruin.
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2015, 16:42   #14
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsahin Bekijk bericht
bij een kort kapsel zou ik rogaine foam gebruiken, totaal geen irritatie of branderig gevoel. ik smeer het met mijn vingertoppen over heel mijn scalp en haar en kruin en masseer het goed in de huid. na paar minuutjes is het al opgedroogd en je haren worden niet vettig of hard.

ik gebruik zelf altijd meer dan 1 dopje schuim, want er wordt maar 1 dopje schuim geadviseerd per keer. gebruik zelf 2 schuimwolkjes op mijn inhammen en 1 op mijn kruin.
Bij Kirkland Foam moet je twee keer per dag een half dopje doen. Half dopje staat gelijk aan 1 ml. En dag is waar. Heb het laten smelten en opgezogen met een pipet. Exact 1 ml..

Meer gebruiken levert geen extra resultaat op
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2015, 23:55   #15
Timmerman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Om jullie even een beeld te geven van mijn haarstatus (met zeer professioneel aangebracht zwart balkje ).
Zoals je ziet kam ik het altijd naar voren en er is dankzij mijn lange haren niet zo veel zichtbaar.
Echter als je mijn inhammen bekijkt zie je dat ze al best ver zijn.

Vraag 1: Wat kan ik een verwachten qua inhammen bij het gebruik van Minoxidil en Regenepure shampoo.

Vraag 2: Waar kan ik het beste de minoxidil inmasseren? Alleen inhammen of ook vooraan (daar is het ook redelijk dun)

Bedankt alvast!




Laatst gewijzigd door Timmerman; 25 september 2015 om 00:03
Timmerman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.