Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 februari 2017, 00:27   #1
JonathanVD1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2017
Berichten: 1
Geslacht:
Eigen bevindingen combinatie finasteride en minoxidil

Beste mensen, zal even mijn verhaal hier neerpennen.
Ik ben een man van 27 jaar.
Toen ik 24 jaar werd, begon het mij op te vallen dat ik toch wel wat inhammen begon te krijgen.
De jaren daarvoor ben ik eigenlijk nooit met mijn haar bezig geweest.
Het was vanaf toen dat ik begon te beseffen dat ook ik erfelijk belast ben met AGA, gezien mijn mannelijke familieleden dit ook hebben.
Ik heb mij daardoor een tijdje niet zo goed in mijn vel gevoeld, want wil niet voortijdig kaal worden.

Ik ben toen beginnen opzoeken en ik kwam uit bij finasteride.
Na lang twijfelen (ik was bang voor bijwerkingen) en met enige gêne ben ik naar de dokter gegaan en met hem wat gepraat over mijn probleem. Ik heb hem toen gevraagd om mij finasteride voor te schrijven, wat hij ook deed. Ik ben toen 2 jaar finasteride beginnen nemen. Echte hergroei aan de inhammen merkte ik niet maar er was alleszins geen achteruitgang. Omdat ik erin gerust was, ben ik er niet meer zo met mijn haar bezig geweest zoals voorheen.

Toen ik 26 was, ben ik een tijd maanden gestopt met finasteride. Er was niet echt een reden voor, ik wilde eens kijken hoe mijn haar zou evolueren zonder dit medicijn. Mijn haar werd een pak dunner over de gehele bovenkant en de inhammen werden groter. Na 10 maanden vond ik het welletjes en ik ben terug finasteride beginnen te nemen. Om die kuur kracht bij te zetten ben ik ook begonnen met het smeren van minoxidilschuim 5%. Ik doe dit nu ongeveer een 7 maanden en wat een groot verschil!
Het haar aan de bovenkant is terug dik geworden en één van mijn inhammen is zelfs dichtgegroeid (op de andere inham blijven het donshaartjes).
Ik heb geen last van bijwerkingen. Mijn libido is zoals altijd torenhoog en heb geen lichamelijke of psychische kwalen.

Ik word binnenkort 28. Als ik zou kunnen tekenen om mijn haarstatus van nu nog een aantal jaren te behouden, dan deed ik het onmiddellijk. Ik besef dat ik uiteindelijk toch kaal zal worden, maar elke dag dat ik met een (opnieuw volle) haardos kan rondlopen, is voor mij een gewonnen dag.
Let the good times roll.

Veel succes aan de anderen.
JonathanVD1 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2017, 10:53   #2
Marcus01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2016
Berichten: 37
Geslacht:
Bedankt voor je verhaal.
Ik denk dat je veel mensen helpt door deze info te delen.

Jij veel succes met je haardos, hopelijk mag je er nog heel lang van genieten!

Zelf ben ik een stuk ouder dan jij (bijna 20 jaar >) en na een ht pas begonnen met minox + fina. Later is daar nog ru bijgekomen.
Ben nu bijna 4 mnd onderweg en mijn 'originele' miniatuur haartjes, die er nog wel bovenop zaten, hebben ook een enorme impuls gekregen van deze combi. Al denk ik dat gezien mijn leeftijd de minox verantwoordelijk is voor het leeuwendeel van deze progressie.
Tevens zijn de getransplanteerde haren ook veel sneller gaan groeien door die minox als ik de resultaten zie van andere ht's. Dus ook voor deze groep mensen kan ik iig minox ten zeerste aanraden.
Marcus01 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.