Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 januari 2017, 17:04   #1
Brabander12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2017
Berichten: 7
Geslacht:
Bijwerkingen Minoxidil, alternatief?

Ik gebruik nu ruim drie maanden Minoxidil 5%, maar merk nu dat ik druk op mijn borstkas ervaar en hartkloppingen. Ik probeer nu ipv 2 maal, 1 maal per dag aan te brengen, kijken of de klachten daardoor wegtrekken. Maar ik verwacht op dit moment van niet.

Finasteride vind ik ook geen optie ivm de bijwerkingen. Een flinke domper daarom dat Mino waarschijnlijk niet gaat lukken, want ik wil het proces graag vertragen. Daarom is mijn vraag, is iemand tegen eenzelfde soort situatie aangelopen, en is er een alternatief? Ik lees veel over Nanoxidil, mogelijk dezelfde werking als Minoxidil maar dan zonder de bijwerkingen. Zou dat een optie kunnen zijn?
Brabander12 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2017, 18:17   #2
Jwz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabander12 Bekijk bericht
Ik gebruik nu ruim drie maanden Minoxidil 5%, maar merk nu dat ik druk op mijn borstkas ervaar en hartkloppingen. Ik probeer nu ipv 2 maal, 1 maal per dag aan te brengen, kijken of de klachten daardoor wegtrekken. Maar ik verwacht op dit moment van niet.

Finasteride vind ik ook geen optie ivm de bijwerkingen. Een flinke domper daarom dat Mino waarschijnlijk niet gaat lukken, want ik wil het proces graag vertragen. Daarom is mijn vraag, is iemand tegen eenzelfde soort situatie aangelopen, en is er een alternatief? Ik lees veel over Nanoxidil, mogelijk dezelfde werking als Minoxidil maar dan zonder de bijwerkingen. Zou dat een optie kunnen zijn?
Misschien dat de 2% versie van minox een optie is. Ik ervaar zelf geen bijwerkingen van minoxidil. Nanoxidil staat wel bekend als een product met minder bijwerkingen dus dat is wel beter
Jwz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2017, 04:48   #3
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Ikzelf ben ook begonnen met minoxidil. Hoewel de meeste zeggen geen bijwerkingen te ervaren van minoxidil, had ik dat (wellicht uitzonderlijk) wel. Alles rond mijn slapen incl. ogen werd enorm droog. Oogarts zei dat ik levenslang oogdruppels moest gebruiken door extreme uitdroging. Dit is gekomen na enkele maanden minoxidil gebruik en ook verdwenen na het stoppen met minoxidil. Ben dan maar aan de fina gegaan, vind ik minder erg dan elke dag 's ochtends en 's avonds smeren.

En wat de bijwerkingen betreft, ben nu 2 jaar bezig en heb nog niemand horen klagen. Soms gevoelige tepels maar dat had ik al.

Grt
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden
anijs is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.