Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 januari 2022, 15:19   #1
ousselg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 27
Advies gezocht mbt een haartransplantatie

Ik zit met een dilemma. 6 jaar geleden heb ik een haarwerk genomen ( slechte keus, had me destijds niet goed geadviseerd en had weinig spaargeld) en door de jaren heen is m'n haar dramatisch achteruit gedaan. In het begin alleen last van lichte inhammen maar na het dragen van het haarwerk werd her alleen maar erger. De tape smelt erg snel en je hoofdhuid raakt echt verstopt. Ik heb dit te lang laten gaan maar heb me nooit echt goed gevoeld ermee omdat ik weleens mensen heb zien staren naar me en dat geeft me altijd een nare gevoel.

Nu ben ik eindelijk zover om de haarwerk vaarwel te zeggen maar zoals hierboven genoemd is mijn haar aan de voor en achterkant bijna weg dus weet niet of het zin heeft om een HT te doen. Ik ben bij een kliniek geweest die zei dat ik 2 keer maximaal (grafts) moest laten plaatsen en voor de transplantatie een MHP moest ondergaan.

Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze combinatie en kan iemand me vertellen hoelang ik moet wachten na een MHP alvorens een HT te ondergaan. Kan dit uberhaupt? Gezien de weinige haren die ik nog over heb kan ik ooit een enigszins oké kapsel krijgen (ik maak mezelf geen illusies, iets wat dekkend is word ik al super gelukkig van zolang ik maar niet meer een haarwerk hoef te dragen of scheermes kaal hoef).

Ik werk gelukkig veel thuis dus zie niet veel mensen en draag vaak een pet maar kan natuurlijk niet in 1 keer met haarwerk naar kaal gaan. Die gesprekken die je dan moet voeren zijn echt vernederend (heb ze gelukkig niet te vaak hoeven te voeren).

Alvast bedankt want dit speelt nu al jaren bij me en ben inmiddels een beetje radeloos. Met haarwerk niet blij zonder ook niet.....

Laatst gewijzigd door Henk; 15 januari 2022 om 21:12
ousselg is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 16:46   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Beetje vreemde volgorde lijkt het mij, eerst mhp en dan haartransplantaties...

Heb je ook overwogen om alleen mhp te laten doen?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 17:14   #3
ousselg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 27
Nouja ik denk dat de combinatie het beste resultaat geeft zeker met de wetenschap dat men mij nu kent met een haarwerk en dan ineens gemilimeterd door het leven moet.

Mij is door een haarkliniek geadviseerd om eerst een mhp te doen zodat ik na een HT toch genoeg dekking/illusie over hou.

En zou dan na een 2de HT een redelijk resultaat krijgen.

Echter weet ik niet hoelang het duurt voor ik een HT kan doen na een mhp. Ik mag dan waarschijnlijk ook geen haarwerk dragen tussendoor dus moet zsm een ht nemen.

Erg delicaat allemaal.

Laatst gewijzigd door ousselg; 3 januari 2022 om 17:33
ousselg is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 17:37   #4
TW2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2020
Berichten: 8
Geslacht:
Mijn advies. Millimeter je haar allereerst en kijk dit eens 1-2 weken aan. Het went heel snel en ziet er bij veel mannen gewoon goed uit. Door eczeem werd mijn HT 1 week verplaatst en was ik al wel gemillimeterd. Het beviel me beter dan ik dacht

Als je hierna alsnog een oplossing wil. Ga dan bij een aantal klinieken langs om informatie te winnen. Ben zelf bij Veldhoven geweest, maar Fuegenix heeft ook een objectieve eerlijke kijk op zaken (wat ik allemaal zo lees).
TW2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 17:55   #5
Lucb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2020
Berichten: 194
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ousselg Bekijk bericht
Ik zit met een dilemma. 6 jaar geleden heb ik een haarwerk genomen ( slechte keus, had me destijds niet goed geadviseerd en had weinig spaargeld) en door de jaren heen is m'n haar dramatisch achteruit gedaan. In het begin alleen last van lichte inhammen maar na het dragen van het haarwerk werd her alleen maar erger. De tape smelt erg snel en je hoofdhuid raakt echt verstopt. Ik heb dit te lang laten gaan maar heb me nooit echt goed gevoeld ermee omdat ik weleens mensen heb zien staren naar me en dat geeft me altijd een nare gevoel.

Nu ben ik eindelijk zover om de haarwerk vaarwel te zeggen maar zoals hierboven genoemd is mijn haar aan de voor en achterkant bijna weg dus weet niet of het zin heeft om een HT te doen. Ik ben bij een kliniek geweest die zei dat ik 2 keer maximaal (grafts) moest laten plaatsen en voor de transplantatie een MHP moest ondergaan.

Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze combinatie en kan iemand me vertellen hoelang ik moet wachten na een MHP alvorens een HT te ondergaan. Kan dit uberhaupt? Gezien de weinige haren die ik nog over heb kan ik ooit een enigszins oké kapsel krijgen (ik maak mezelf geen illusies, iets wat dekkend is word ik al super gelukkig van zolang ik maar niet meer een haarwerk hoef te dragen of scheermes kaal hoef).

Ik werk gelukkig veel thuis dus zie niet veel mensen en draag vaak een pet maar kan natuurlijk niet in 1 keer met haarwerk naar kaal gaan. Die gesprekken die je dan moet voeren zijn echt vernederend (heb ze gelukkig niet te vaak hoeven te voeren).

Alvast bedankt want dit speelt nu al jaren bij me en ben inmiddels een beetje radeloos. Met haarwerk niet blij zonder ook niet.....
Je donor ziet er sterk uit, maar het zal niet voldoende zijn om heel je kale zon te bedekken met een goede dichtheid. Je zal een keuze moeten maken welke zone moet dedekt worden. Het lijkt mij logisch om eerst vooraan zo goed als mogelijk te behandelen, vervolgens bovenop. Voor de kruin zulllen er waarschijnlijk geen grafts genoeg zijn vrees ik
Lucb is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 18:52   #6
Skull-2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2020
Berichten: 30
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucb Bekijk bericht
Je donor ziet er sterk uit, maar het zal niet voldoende zijn om heel je kale zon te bedekken met een goede dichtheid. Je zal een keuze moeten maken welke zone moet dedekt worden. Het lijkt mij logisch om eerst vooraan zo goed als mogelijk te behandelen, vervolgens bovenop. Voor de kruin zulllen er waarschijnlijk geen grafts genoeg zijn vrees ik
Zijn donorzone ziet er uitzonderlijk sterk uit inderdaad. Hiermee kan hij het overgrote merendeel van zijn midscalp, front en een kruin gedekt krijgen met een ht. De doorbloeding van de kruin is van nature minder, waardoor de dekking minder goed zal uitpakken na een ht. De contrast tussen de dekking van een haarwerk en een ht zullen wel zichtbaar zijn voor de buitenwereld.
Er zijn opties om de dekking optisch te verdichten door 2 handelingen:
- mhp
- toppik
- combinatie van beiden

Ik zou zo snel mogelijk een haartransplantatie nemen, zodat de tijd naar het eindresultaat begint te tikken.
Na 12 maanden, als het eindresultaat enigszins zichtbaar is, zou ik pas een mhp laten uitvoeren omdat je dan meer zicht hebt op de op te vullen plekken. Hiermee kan je de dichtheid van de mhp beter bepalen. Het moet maatwerk zijn.
Desalniettemin is hij een goede kandidaat voor een haartransplantatie.

De roodheid na een mhp is na enkele weken tot zelfs maanden weggetrokken en daarmee genezen. De volgorde vind ik riskant. Persoonlijk zou ik eerst voor een haartransplantatie gaan, aangezien de haarlijn bepalend is voor de natuurlijke look en omlijsting van je gezicht. Als je eerst een mhp haarlijn zet, die vaak wat harder gedefinieerd zijn, loop je het risico dat je mhp haarlijn het natuurlijke effect van je ht-haarlijn teniet doet.
Je moet namelijk de puntjes op de i zetten, waarbij de haarlijn het raamwerk is (de basis).

Stel je eens voor dat je eerst een mhp (haarlijn) laat zetten op de plaats waar in een later stadium de ht-haarlijn wordt geplaatst, waarna de ht-haarzakjes op sommige plaatsen op de haarlijn niet zullen groeien. Dan heb je een soort vage grijze ongedefinieerde vlek op je haarlijn. Bij mhp is het namelijk zo dat de individuele stoppels kunnen samensmelten door uitdijing.

Laatst gewijzigd door Skull-2020; 3 januari 2022 om 18:59
Skull-2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 19:45   #7
ousselg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skull-2020 Bekijk bericht
Zijn donorzone ziet er uitzonderlijk sterk uit inderdaad. Hiermee kan hij het overgrote merendeel van zijn midscalp, front en een kruin gedekt krijgen met een ht. De doorbloeding van de kruin is van nature minder, waardoor de dekking minder goed zal uitpakken na een ht. De contrast tussen de dekking van een haarwerk en een ht zullen wel zichtbaar zijn voor de buitenwereld.
Er zijn opties om de dekking optisch te verdichten door 2 handelingen:
- mhp
- toppik
- combinatie van beiden

Ik zou zo snel mogelijk een haartransplantatie nemen, zodat de tijd naar het eindresultaat begint te tikken.
Na 12 maanden, als het eindresultaat enigszins zichtbaar is, zou ik pas een mhp laten uitvoeren omdat je dan meer zicht hebt op de op te vullen plekken. Hiermee kan je de dichtheid van de mhp beter bepalen. Het moet maatwerk zijn.
Desalniettemin is hij een goede kandidaat voor een haartransplantatie.

De roodheid na een mhp is na enkele weken tot zelfs maanden weggetrokken en daarmee genezen. De volgorde vind ik riskant. Persoonlijk zou ik eerst voor een haartransplantatie gaan, aangezien de haarlijn bepalend is voor de natuurlijke look en omlijsting van je gezicht. Als je eerst een mhp haarlijn zet, die vaak wat harder gedefinieerd zijn, loop je het risico dat je mhp haarlijn het natuurlijke effect van je ht-haarlijn teniet doet.
Je moet namelijk de puntjes op de i zetten, waarbij de haarlijn het raamwerk is (de basis).

Stel je eens voor dat je eerst een mhp (haarlijn) laat zetten op de plaats waar in een later stadium de ht-haarlijn wordt geplaatst, waarna de ht-haarzakjes op sommige plaatsen op de haarlijn niet zullen groeien. Dan heb je een soort vage grijze ongedefinieerde vlek op je haarlijn. Bij mhp is het namelijk zo dat de individuele stoppels kunnen samensmelten door uitdijing.
Bedankt voor je lange toelichting. Ik snap je punt idd over mhp (was daar zelf ook bang voor). Stel ik zou een HT nemen wanneer kan ik topic gebruiken? Want men gaat sws vragen stellen en ik vind het altijd zo ongemakkelijk om erover te beginnen.

Het hoeft niet perfect te zijn, ik maak mezelf geen illusies. Maar met topic of mhp na 1 of 2 haartransplantaties hoop ik enigzins een beetje hiervan te kunnen komen omdat het voelt als een gevangenis. Can't live with it or without it....

En issue 2 is, duurkoop vs goedkoop.
Mijn broertje heeft voor 2500 eu 4000 grafts laten zetten. Resultaat is oké maar heb het idee dat het beter kon (zowel donor gebied als geďmplementeerd gebied). Ben bij hairworld istanbul geweest maar die vroegen 6400 voor 1 HT. Aangezien ik waarschijnlijk 2 nodig heb wordt het een dure grap....

Laatst gewijzigd door ousselg; 3 januari 2022 om 20:08
ousselg is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 20:49   #8
Biljart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2021
Berichten: 16
Geslacht:
Nooit minoxidil of (topische) fina gebruikt?

Lijkt me dat een periode van deze producten toch ook al wat kunnen doen.
Biljart is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 21:45   #9
ousselg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 27
Hoe snel kan je dat gebruiken na een haartransplantatie?
Wat ik me ook bedenk, een mhp voor een HT kan altijd toch? Stel je HT mislukt dan kan je altijd nog voor een millimeter look gaan. Of dat je vraagt of ze geen hele strakke haarlijn maken? Ik denk even hardop want zie echt tegenop het moment dat ik een face to face meeting heb met iemand en ik dus geen escape meer heb (haarwerk). Ik probeer te bedenken wat ik kan doen om de overgang zo goed mogelijk te laten verlopen. Als men mij dan kent met m'n nieuwe coupe denk ik dat de overgang naar een millimeter kapsel minder moeilijk gaat zijn voor mij.
ousselg is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 22:02   #10
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Als ik jou was zou ik 2 HT's doen, eerst 1 voorop en daarna achterop.
Denk aan 3000 voorop en 2500-3000 achterop

Tussentijds essengen 6 plus gebruiken (heb erg goede resultaten gezien met donker haar)

MHP moet je uitkijken dat een bedrijf nog wel HT wil uitvoeren, lijkt mij niet prettig dat er mogelijk INKT in de incisies komen.
MHP na een HT zou nog wel kunnen.


Je moet niet denken wat anderen er van vinden, het is heel normaal tegenwoordig en ook mijn collega's waren zelfs trots op dat ik deze beslissing nam. Plan gewoon de eerste HT in. Essengen aanbrengen na eerste HT op kruin.
Draag anders een muts in de aankomende maanden (na 10-14dagen).

Laatst gewijzigd door gduvel; 3 januari 2022 om 22:07
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 23:06   #11
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Je donor ziet er goed uit. Ik zou als ik jou was eerst 1 (of 2) HTs laten doen en daarna pas MHP om eventuele gaten of dunne gebieden op te vullen.

@lucb heeft twee HTs laten doen en heeft een topic op dit forum. Aan de hand van dat topic kan je een beetje zien wat je te wachten staat als je twee HTs laat doen. Volgens mij heeft hij er 10 maanden tussen zitten.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2022, 23:47   #12
ousselg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
Nooit minoxidil of (topische) fina gebruikt?

Lijkt me dat een periode van deze producten toch ook al wat kunnen doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gduvel Bekijk bericht
Als ik jou was zou ik 2 HT's doen, eerst 1 voorop en daarna achterop.
Denk aan 3000 voorop en 2500-3000 achterop

Tussentijds essengen 6 plus gebruiken (heb erg goede resultaten gezien met donker haar)

MHP moet je uitkijken dat een bedrijf nog wel HT wil uitvoeren, lijkt mij niet prettig dat er mogelijk INKT in de incisies komen.
MHP na een HT zou nog wel kunnen.


Je moet niet denken wat anderen er van vinden, het is heel normaal tegenwoordig en ook mijn collega's waren zelfs trots op dat ik deze beslissing nam. Plan gewoon de eerste HT in. Essengen aanbrengen na eerste HT op kruin.
Draag anders een muts in de aankomende maanden (na 10-14dagen).
Waar kan ik essengen 6 plus kopen? En ik draag nu voornamelijk een pet maar die zit redelijk strak. Kan ik na 10 dagen een loszittende pet dragen of is een muts de betere optie ?

En iemand ervaring met globalhair toevallig?
En maakt een fue of een fue sapphire veel uit?

Laatst gewijzigd door ousselg; 4 januari 2022 om 00:11
ousselg is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2022, 00:09   #13
kalakala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Dhr A bolluk doet zijn HT’s daar toch nu? Zoiets zag ik op z’n insta? Klopt dat? Hoe zijn jullie ervaringen met hem.
kalakala is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2022, 20:22   #14
Biljart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2021
Berichten: 16
Geslacht:
Je klinkt een beetje wanhopig ineens, zeker omdat je al zolang semi-kaal bent is dat toch een knipperlicht dat je geen overhaaste keuze maakt qua arts.
Zoals je nu reageert ben je een makkelijk slachtoffer voor de eerste de beste die u de hemel op aarde belooft.

Ik blijf erbij, eerst uw haar versterken met minox en fina.
En dan rustig (op een jaar zal het nu niet meer op aankomen, sorry dat ik het zeg) een ronde doen van ziekenhuizen en artsen.
Biljart is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2022, 20:54   #15
MarkdelaVaile
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2021
Berichten: 27
Geslacht:
Ga gewoon consulten doen bij verschillende klinieken die betaalbaar zijn

Bijvoorbeeld

https://beauclinic.nl

https://www.nielsenhaarkliniek.nl

https://omorfy.nl/

Maak gewoon een afspraak en ga kijken waar je je thuis voelt
MarkdelaVaile is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.