Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2024, 23:18   #16
Haartje68
HaarWeb lid

Geslacht:
Hoi maarten1345,
ik heb hetzelfde probleem,
na zo'n acht/negen maanden na mijn haartransplantatie was het haar bij mij goed dichtgegroeid, je kon er niet meer doorheen kijken, wat een groot contrast was met de oude situatie, ik had vooraan nauwelijks nog een haar staan en toen een volle bos, ik dacht toen dat dit wel zo ongeveer het maximale zou zijn, kort na deze periode begon ik aan mezelf te twijfelen; als ik in de spiegel keek dacht ik; is het nu minder aan het worden? Toen ik erop begon te letten werd me duidelijk dat het wel degelijk aan het minderen was, dat was afgelopen juni, sindsdien zijn de getransplanteerde haren steeds minder aan het worden, nog steeds een stuk beter als hoe het was voor de transplantatie maar het lijkt er nu toch veel op dat het terug aan het gaan is naar de oude situatie, van voor de transplantatie. Ik ben onlangs naar de eindcontrolle geweest, (overigens gewoon in Nederland)
daar vroegen ze of ik andere haarproducten was gaan gebruiken, nee dus, ik ben alleen mijn eigen shampoo weer gaan gebruiken, na een half jaar de neutrale shampoo die werd aanbevolen na de transplantatie te hebben gebruikt.
ze wist het verder ook niet wat de oorzaak kon zijn maar ze vond het resultaat wel goed, en de beoogde resultaten waren volgens haar behaald. Het kon volgens haar toch nog bijtrekken in de twee komende maanden want dan waren de veertien maanden pas helemaal om, ikzelf verwacht eerder dat het over twee maanden nog minder gaat worden, gezien het scenario. Ze gaf nog een advies om Minoxidil te gaan gebruiken, maar ik heb daar niet veel behoefte aan eerlijk gezegd. Ik weet dus ook niet hoe het komt dat het resultaat van de transplantatie op zijn retour is na een maand of negen, maar omdat ik je verhaal herken wilde ik toch een reactie geven, en nu hopen dat het toch nog beter wordt, ondanks dat ik daar inmiddels vraagtekens bij zet, in mijn situatie althans, groet en succes!
Haartje68 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2024, 19:21   #17
Ketsie
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
het KAN zijn dat je een gebied hebt met moeilijk doorbloeding.
PRP kan hierin helpen. Verder is 2,5mg orale minoxidil (zoals aangegeven) wellicht een oplossing.
een Galeatomie kan ook een permanente oplossing zijn
bij Galeatomie gaan ze de pees die over de scalp getrokken zit, doorsnijden zodat de doorbloeding in de hoofdhuid aanzienlijk toeneemt
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2024, 21:29   #18
bverotti
Haarpigmentatie expert

bverotti's schermafbeelding

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
een Galeatomie kan ook een permanente oplossing zijn
bij Galeatomie gaan ze de pees die over de scalp getrokken zit, doorsnijden zodat de doorbloeding in de hoofdhuid aanzienlijk toeneemt
En zodoende komt dan ook aanzienlijk meer DHT tot aan de haarwortels.

Of zie ik dat verkeerd?

HAARPIGMENTATIE PRIJS OFFERTE GRATIS FOTO CONSULT SERVICE.

>>>>Gok niet met uw uiterlijk.<<<<

https://www.prohairclinic.com/

De bovenstaande handtekening is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb
bverotti is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2024, 15:00   #19
Haardokter
HaarWeb lid

Haardokter's schermafbeelding

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bverotti Bekijk bericht
En zodoende komt dan ook aanzienlijk meer DHT tot aan de haarwortels.

Of zie ik dat verkeerd?

In theorie zou het de doorbloeding verbeteren door druk bindweefsel tussen de schedel en de huid te minderen. De galeatomie voor haarverlies is trouwens een vrij oude chirurgische techniek die reeds in de jaren 50 werd toegepast.

Nooit bewezen als techniek tegen haaruitval en ook onwaarschijnlijk want dit anatomisch gedeelte de galea zelf is niet echt sterk doorbloed.

Er wordt alleen met name spanning op dit bindvlies ontnomen wat maar een kleine rol speelt bij mannelijke kaalheid. D.H.T. sensitiviteit blijft aanwezig.
En ook al zou het iets van doorbloeding verbeteren met veel geluk dan wordt het haar tijdelijk enigszins krachtiger of gezonder. De belangrijke oorzakelijke factor voor haaruitval wordt niet aangepakt.

Laatst gewijzigd door Haardokter; 6 september 2024 om 15:03
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2024, 09:57   #20
Cardano
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarten1345 Bekijk bericht
Hallo lotgenoten,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb veel aan jullie expertise en oplossingen gehad. Om een vervelende reden nu toch zelf een account aangemaakt.

Op 10 december 2022 onderging ik een haartransplantatie in Turkije bij Hairworld Istanbul, 3600 grafts naar hun zeggen. De eerste maanden leek alles goed te gaan: shedding na 6 weken, geen klachten tijdens herstel en het haar kwam terug, werd dikker enzovoorts.

Sinds iets meer dan een maand verlies ik echter weer heel veel haar. Dunne witte haartjes en ze lijken toch echt uit het getransplanteerde gebied te komen, een gebied wat voor de transplantatie nagenoeg kaal was. Zelf verschuilt Hairworld Istanbul zich achter ‘elk persoon verliest 100 haren per dag’ en dat ik hun eigen producten moet blijven gebruiken. Ik heb alle instructies na de transplantatie opgevolgd en gebruik deze producten, het lijkt echter niet te helpen. Naar mijn idee wordt het getransplanteerde gebied al dunner en ben ik bang dat alles straks voor niets blijft.

Heeft iemand van jullie hier een kijk op? Ik heb nu 2 weken geleden minoxidil binnen gekregen en ben hiermee begonnen. Ook overweeg ik Essengen te bestellen en hierop over te stappen. Zou dit effectief zijn op getransplanteerd haar?

Elke input is welkom, alvast erg bedankt.
Hoi Maarten, volgens mij is Hairworld Istanbul ook niet echt de kliniek maar meer de tussenpersoon in NL toch? Hoor wel vaker verhalen over hun marketingmachine die de mensen in turkije onderbrengt bij een 'mwa' en vaak wat goedkopere kliniek. Wil natuurlijk geen aannames doen, maar misschien dat het ook aan de kwaliteit van de HT ligt?
Cardano is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
galeatomie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten