![]() |
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
![]() |
#1 |
HaarWeb lid
Geslacht: ![]() |
Diffuse thinning. Haar transplantatie of smp?
Ben 39. Heb zelf ‘diffuse thinning’ over mijn gehele bovenkant. Op mijn 32ste is dit echt geen opvallen. Mijn haarlijn is nog vrijwel hetzelfde als toen ik 18 was, maar over de bovenkant is het eigenlijk te dun om nog een normaal kapsel te hebben. Millimeter ik het, dan is het haar verlies nog nauwelijks zichtbaar, maar wordt het iets langer (halve tot hele centimeter of langer), dan is de bovenkant te dun en ziet het er raar uit. Dat ik vrij stijl en dun haar heb helpt daarbij niet mee. Gebruik nu zo’n 6 jaar finasteride. Wellicht remt dit het haar verlies wat af, maar het heeft het in ieder geval niet gestopt: ieder jaar wordt het weer iets dunner. Bijwerkingen heb ik niet.
Wat raden jullie aan? Haar transplantatie of scalp micro pigmentatie? Waar ik vooral mee zit, is het eventuele risico dat bij een ingreep al bestaand haar (het gehele behandelgebied is immers nog behaard) beschadigd raakt. Voordeel van haar transplantatie is dat ik het zou kunnen laten uitgroeien, maar het is wel duurder en brengt misschien meer risico’s met zich. Bij smp zou ik misschien een buzzcut van 0,5 of 1 cm ofzo kunnen nemen. Zou dat werken? Laatst gewijzigd door fjutjumaja; 2 januari 2024 om 12:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
HaarWeb lid
Citaat:
kans bestaat (zoals bij mij...)dat het haar uitvalt rondom de plaatsen waar geïmplanteerd is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Moderator
![]() Geregistreerd: 16 maart 2002
Citaat:
Bij diffuse kaalheid zou ik ver weg blijven van een haartransplantatie, Het resultaat zal waarschijnlijk alleen maar tegenvallen. Millimeteren is inderdaad de beste optie. Wat betreft medicatie zou je misschien nog Minoxidil kunnen toevoegen. Dat is wel een gedoe, je moet het elke dag toevoegen aan je haar en op het moment dat je er mee stopt raak je de haren die je er mee gered hebt weer snel kwijt. Herken je misschien ook symptomen van seborroïsch eczeem. Je zou dan daar nog een shampoo voor kunnen gebruiken. Groetjes, Henk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
HaarWeb lid
Wat klote man. Is er bij jou veel haar uitgevallen, en was er voor dat risico gewaarschuwd door de kliniek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
HaarWeb lid
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
HaarWeb lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
HaarWeb lid
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Dus, ondanks dat ze waarschuwd op haar webpagina voor Turkse klinieken,blijf weg bij Cosmedics... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Labels |
diffuse haaruitval, diffuus, sebboroisch, seborroisch eczeem |
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|