Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2022, 09:41   #1
Takeyna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2022
Berichten: 2
Geslacht:
HT zonder medicatie

Beste lezers,

Zijn er mensen die een HT hebben gedaan en erna geen gebruik hebben gemaakt van medicijnen. Ik heb nu een bedrijf die een HT wilt gaan uitvoeren maar die hamert op het gebruik van Finasteride of Monoxidil na een HT.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr.
Takeyna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2022, 20:05   #2
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Doorgaans is het na een haartransplantatie zeker aan te raden om medicatie te gaan gebruiken ter preventie.

Een haartransplantatie is pure gevolgbestrijding van het kaal worden en ondanks dat de getransplanteerde haren uit de haarkrans niet gevoelig zijn voor DHT kan het 'kalen' op andere plekken gewoon doorgaan met als gevolg dat je kapsel er op een gegeven moment erg onnatuurlijk uit komt te zien.

Ik gebruik het woordje doorgaans omdat het afhangt van je situatie. Voorbeeld: Mocht je al 50+ zijn, een goed donorgebied hebben en slechts minimale haaruitval hebben dan is het nergens voor nodig om medicatie te gaan gebruiken.

Mocht je jonger dan 40 zijn en al op een Norwood 3 of hoger zitten dan zou ik het je zeker aanraden.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het ook dan niet te doen maar dan moet je jezelf afvragen of je er op een gegeven moment mee kan leven om de tondeuse eroverheen te halen. Bedenk dan wel dat er altijd minimale littekentjes zichtbaar zullen zijn in je donorgebied.

We zouden eigenlijk wat meer over jouw situatie moeten weten om een goed advies te kunnen geven. Wel is het zo dat niemand echt kan voorspellen hoe het in de toekomst gaat verlopen. De ene kaalt heel hard tot zijn 30e waarna het afremt en de ander gaat pas kalen vanaf zijn 40e.

Maargoed, over het algemeen geldt wel redelijk wat ik hierboven schrijf.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2022, 07:37   #3
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Doorgaans is het na een haartransplantatie zeker aan te raden om medicatie te gaan gebruiken ter preventie.

Een haartransplantatie is pure gevolgbestrijding van het kaal worden en ondanks dat de getransplanteerde haren uit de haarkrans niet gevoelig zijn voor DHT kan het 'kalen' op andere plekken gewoon doorgaan met als gevolg dat je kapsel er op een gegeven moment erg onnatuurlijk uit komt te zien.

Ik gebruik het woordje doorgaans omdat het afhangt van je situatie. Voorbeeld: Mocht je al 50+ zijn, een goed donorgebied hebben en slechts minimale haaruitval hebben dan is het nergens voor nodig om medicatie te gaan gebruiken.

Mocht je jonger dan 40 zijn en al op een Norwood 3 of hoger zitten dan zou ik het je zeker aanraden.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het ook dan niet te doen maar dan moet je jezelf afvragen of je er op een gegeven moment mee kan leven om de tondeuse eroverheen te halen. Bedenk dan wel dat er altijd minimale littekentjes zichtbaar zullen zijn in je donorgebied.

We zouden eigenlijk wat meer over jouw situatie moeten weten om een goed advies te kunnen geven. Wel is het zo dat niemand echt kan voorspellen hoe het in de toekomst gaat verlopen. De ene kaalt heel hard tot zijn 30e waarna het afremt en de ander gaat pas kalen vanaf zijn 40e.

Maargoed, over het algemeen geldt wel redelijk wat ik hierboven schrijf.
Daarbij is het haar dat getransplanteerd wordt, MINDER gevoelig voor DHT. Niet ongevoelig.
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2022, 10:23   #4
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 70
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuntjesOpDe-i Bekijk bericht
Daarbij is het haar dat getransplanteerd wordt, MINDER gevoelig voor DHT. Niet ongevoelig.
Dit heb ik niet eerder gehoord? Ik had begrepen dat het niet DHT-gevoelige (donor) haar zijn kenmerken behoudt na transplantatie.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2022, 19:20   #5
Takeyna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2022
Berichten: 2
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Doorgaans is het na een haartransplantatie zeker aan te raden om medicatie te gaan gebruiken ter preventie.

Een haartransplantatie is pure gevolgbestrijding van het kaal worden en ondanks dat de getransplanteerde haren uit de haarkrans niet gevoelig zijn voor DHT kan het 'kalen' op andere plekken gewoon doorgaan met als gevolg dat je kapsel er op een gegeven moment erg onnatuurlijk uit komt te zien.

Ik gebruik het woordje doorgaans omdat het afhangt van je situatie. Voorbeeld: Mocht je al 50+ zijn, een goed donorgebied hebben en slechts minimale haaruitval hebben dan is het nergens voor nodig om medicatie te gaan gebruiken.

Mocht je jonger dan 40 zijn en al op een Norwood 3 of hoger zitten dan zou ik het je zeker aanraden.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het ook dan niet te doen maar dan moet je jezelf afvragen of je er op een gegeven moment mee kan leven om de tondeuse eroverheen te halen. Bedenk dan wel dat er altijd minimale littekentjes zichtbaar zullen zijn in je donorgebied.

We zouden eigenlijk wat meer over jouw situatie moeten weten om een goed advies te kunnen geven. Wel is het zo dat niemand echt kan voorspellen hoe het in de toekomst gaat verlopen. De ene kaalt heel hard tot zijn 30e waarna het afremt en de ander gaat pas kalen vanaf zijn 40e.

Maargoed, over het algemeen geldt wel redelijk wat ik hierboven schrijf.
Beste FVDS,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik ben 30 jaar en mijn haarlijn is een Norwood 3 en mijn kruin komt in de buurt van Norwood 4. (Dunner haar dus niet volledig kaal)Des betreffende bedrijf heeft geadviseerd om eerst kruin te doen en vervolgens een jaar later de haarlijn (voor) voor optimaal resultaat. Natuurlijk wil ik het andersom. Ik wil geen medicatie puur voor de bijwerkingen, extra vitamines voor haren zou geen probleem zijn. Ik heb verhalen gelezen van forumleden die het na een HT maanden of zelfs jaren verder slikken. Ik voel daar zelf daar niet prettig bij vandaar ook mijn vraag op deze forum.
Takeyna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2022, 09:14   #6
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
HT zonder medicatie is zeker mogelijk.


Het zal vooral liggen aan je donor, want de kans is zeer groot dat je meerdere HT's gaat moeten doen. Maar de meeste mannen hebben genoeg donor, in extremis kunnen ze pak meer extracten maar dan gaat je donor zone er natuurlijk minder dik uitzien, maar ja wil je liever haar boven op je kop of aan de achterkant?
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2022, 12:27   #7
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowlandlion Bekijk bericht
Dit heb ik niet eerder gehoord? Ik had begrepen dat het niet DHT-gevoelige (donor) haar zijn kenmerken behoudt na transplantatie.
Het klopt dat het haar uit je "eeuwige krans" DHT-resistent is, maar niet volledig DHT-proof.
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2022, 14:06   #8
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 70
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaulPaulPaul Bekijk bericht
Het klopt dat het haar uit je "eeuwige krans" DHT-resistent is, maar niet volledig DHT-proof.
Zal wellicht aan mij liggen maar ik snap niet wat je bedoelt.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2022, 12:46   #9
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Wat FVDS vertelt klopt allemaal. Ik heb gelukkig pas op later leeftijd (rond mn 50e) beperkt haarverlies gekregen (kruin) en gebruik na de behandeling geen medicatie. Verder was mn haarverlies voor de behandeling al erg lang stabiel dus het zette niet verder door dan wat het was. Ik let wel heel goed op mn voeding, juiste en voldoende vitamines binnen krijgen en zo weinig mogelijk stress. Gebruik sinds een tijdje ook saw palmetto pillen en ik heb het idee dat het mn haarkwaliteit/de haargroei goed doet. Maar het is makkelijk praten, want als je al jong last hebt van haarverlies is het helaas veelal een ander verhaal.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2022, 01:27   #10
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowlandlion Bekijk bericht
Zal wellicht aan mij liggen maar ik snap niet wat je bedoelt.
Het is een ingewikkeld verhaal....

In het kort:
De "haarkrans" is minder gevoelig voor DHT.
Deze haarwortels zijn ook anders.
Als je deze haren verplaatst KAN het zijn dat het zijn resistentie verliest.

Als je een goed bloeiende struik gaat verplaatsen / verpotten, geeft het geen garantie dat de struik goed blijft.

Er gebeurt nogal wat met een haarwortel in zo'n proces.
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2022, 11:02   #11
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Hairworld Instanbul adviseert weer geen medicatie gebruiken.
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2022, 12:11   #12
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanchez123 Bekijk bericht
Hairworld Instanbul adviseert weer geen medicatie gebruiken.
Kan ik me voorstellen. Dan kunnen ze over een paar jaar weer aan je verdienen als je terug komt.
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.