Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 19 november 2004, 09:35   #316
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
Volgende week huisarts voor duta

Hey allemaal,

Ik ga volgende week donderdag naar de huisarts voor Duta. Ik wil goed voorbereid gaan. Ik heb al 2 artikelen om de huisarts proberen te overtuigen. Als iemand nog denkt van k zou dit ook meenemen of dit vertellen, hoor k het graag. Wens me succes
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2004, 11:05   #317
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas
Hey allemaal,

Ik ga volgende week donderdag naar de huisarts voor Duta. Ik wil goed voorbereid gaan. Ik heb al 2 artikelen om de huisarts proberen te overtuigen. Als iemand nog denkt van k zou dit ook meenemen of dit vertellen, hoor k het graag. Wens me succes
Hey Klaas,
Ik heb je thread even in de al bestaande duta-thread gezet.

Er staan nog meer artikelen in het haarwoordenboekje.

Succes volgende week!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2004, 11:14   #318
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
is goed. Thx you
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 10:46   #319
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
OLEOLE ik heb duta voor geschreven gekregen

Ik ben huisarts geweest en heb het voorgeschreven gekregen duta . Ik moest wel ff om de maand kijken of k bijwerkingen heb. Ik heb gelijk proscar over. Iemand geinterresseerd. Gewoon normale tarief hoeveel k heb betaald + verzorgingskosten
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 10:47   #320
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas
Ik ben huisarts geweest en heb het voorgeschreven gekregen duta . Ik moest wel ff om de maand kijken of k bijwerkingen heb. Ik heb gelijk proscar over. Iemand geinterresseerd. Gewoon normale tarief hoeveel k heb betaald + verzorgingskosten
thread samengevoegd met al bestaande thread over duta.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 16:02   #321
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
@klaas

Wat goed voor je! Maar hoelang heb je fina ervoor gebruikt?? En woon je in België of in Nederland?
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 17:46   #322
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
in nederland. Ik heb jaartje fina geslikt. Het is bij vrijwel gestabiliseerd door fina
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 17:51   #323
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Wat ik dan niet snap Klaas, is waarom je niet gewoon nog even doorgaat met fina. Waarom ga je nu al op duta over? Stabilisatie is toch een goed resultaat? Of wil je per se hergroei?
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 17:53   #324
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
ik merkte laatste tijd dat het lichtjes naar achter ging haar lijn. EN nu wil egt terug groei. Dus daarom duta
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:32   #325
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Wat ik dan niet snap Klaas, is waarom je niet gewoon nog even doorgaat met fina. Waarom ga je nu al op duta over? Stabilisatie is toch een goed resultaat? Of wil je per se hergroei?
toch ben ik het wel met jongen25 eens. duta is geen speelgoed, dat moet je echt achter de hand houden voor uiterste nood. Mijn haarlijn rende met fina duidelijk nog steeds achteruit, maar als je het idee hebt dat het wellicht ietsje achteruit ging had ik de overstap niet gewaagd voordat ik dat zeker had geweten (bijv. dmv maandelijks foto's maken). Maargoed, als het niet bevalt kun je altijd weer terug naar fina.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 23:31   #326
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Ik slik momenteel s'ochtends 1.25mg fina en s'avonds 1.25mg fina
met maar 1 dosis bleef het na een tijd ineens toch niet stabiel (eerst 6-8 maanden stabiel geweest), voornamelijk omdat er tussen de innames door natuurlijk een piek zit omdat je na bv. 16-20 uur bijna geen fina meer in je lijf heb (halfwaardetijd = 8 uur toch?...dus na 16 uur nog maar 0.30mg over ofzo...) afijn...je kan het net redden met fina..maar ik kreeg het idee dat het bij mij "net niet" begon te worden. Ik denk niet dat ik gewenning van fina kreeg..wel dat haaruitval uit zichzelf harder ging dan voorheen (wordt ook ouder he..gaat steeds harder) plus het feit dat ik altijd al periodes heb gehad waar het ineens sneller ging en ik denk dat ik daar nu in zit/zat.

Om een lang verhaal kort te maken: Na deze serie fina (kan nog ruim een half jaar tot een jaar duren) ga ik misschien ook aan de Duta.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 08:57   #327
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
Kijk k merkte gewoon dat het wat achteruit ging mijn haarlijn. Ik heb een kleine moedervlek en daaraan zie k het. K merkte ook meer uitval laatste maand a 2 maanden. Dus dat kan geen scheiding meer zijn. Ik kan nog wel half jaar wachten totdat het meer achteruit isgegaan maarjah dat komt dan sowieso niet meer terug, Dus daarom gelijk duta en zoals als zei als k iets merk stop ik acuut. Ik twijfel om eerst ff paar maanden eerst 1 dag duta en 1 dag fina. Iemand hiermee ervaring
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 10:09   #328
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas
Kijk k merkte gewoon dat het wat achteruit ging mijn haarlijn. Ik heb een kleine moedervlek en daaraan zie k het. K merkte ook meer uitval laatste maand a 2 maanden. Dus dat kan geen scheiding meer zijn. Ik kan nog wel half jaar wachten totdat het meer achteruit isgegaan maarjah dat komt dan sowieso niet meer terug, Dus daarom gelijk duta en zoals als zei als k iets merk stop ik acuut. Ik twijfel om eerst ff paar maanden eerst 1 dag duta en 1 dag fina. Iemand hiermee ervaring
da's wel handig, een moedervlek bij de haarlijn als referentiepunt! ik wou dat ik dat had! misschien moet ik ergens een klein stipje laten tatoeëren ofzo
als ik jou was zou ik nooit een dag fina en een dag duta doen. gemiddeld krijg je dan 0,25mg duta per dag binnen en dat is nog veel sterker dan wanneer je 5mg fina per dag zou slikken. Je slikt de fina dan voor Jan Lul, omdat z'n sterkere broertje duta al het werk al doet.
Je kunt wel overwegen om duta om de dag te slikken als je bang bent voor bijwerkingen. Dat zal nog steeds goed werken (hoewel wel ietsje minder dan 0,5mg) en bovendien heb je dan minder kans op bijwerkingen.
Maar joh, ik zou gewoon lekker 0,5mg duta per dag doen. als je last krijgt van bijwerkingen kun je de dosis altijd nog omlaag gooien.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 10:11   #329
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
laurens bedankt voor de info, Ik ga gewoon elke dag slikken en kijk het gewoon aan. Maaruh anders laat je zo'n boedha stip zetten . Alleen dan wel bij je haarlijngrens
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 10:15   #330
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
misschien moet ik ergens een klein stipje laten tatoeëren ofzo
Hahaha ! Ik zelf zat ook aan een manier te denken om een referentiepunt mogelijk te maken. Met een pen zal niet werken; dat was je zo weer eraf .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.