Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
24 januari 2006, 06:43 | #46 |
HaarWeb lid
|
Hoi kitty,
Als het goed is, heb je gisteren je allergie test gehad. Ben benieuwd of het goed afgelopen is. Laat even weten hoe het gegaan is. Gr, Shyra |
25 januari 2006, 15:10 | #47 |
kas
|
shyra
Ja, vandaag de plakproeven eraf van 80 aangebrachte bekende-allergie-stoffen. Resultaat 1 reactie op zg/ ammonia-sulfate. as .vrijdag terug om te zien hoe de huid dan is.
Maar 1 ding is duidelijk dat stofje zit niet in shampoo of voedingsmiddelen of cosmetica of zo. Het is een stof (zwavelzuur verbinding of zoiets) die voorkomt in kunstmest NB! Heb die stof niet eens in huis voor zover ik weet! Groetjes Kitty
13 februari 2006, 20:49 | #49 |
kas
|
kevinme
Interessant... maar dat goedje is er toch alleen nog maar voor 'facial treatment' Of heb ik er overheen gelezen?
Kitty
13 februari 2006, 20:50 | #50 | |
Poster v/h Jaar 2008
Geslacht: |
Citaat:
|
|
13 februari 2006, 20:53 | #51 |
kas
|
kevinme
Hoi,
Is het in Nl al op de markt dat je weet? Kitty
13 februari 2006, 20:56 | #52 |
HaarWeb lid
|
Lezen jullie wel goed? In het artikel staat:
"Sebazole (Barrier's proprietary gel containing 2% ketoconazole, an antifungal)" Volgens mij is Sebazole dus niets meer en niets minder dan 2% ketoconazol.
Momenteel inactief - raadpleeg collega's. HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback |
13 februari 2006, 21:05 | #54 | |
Poster v/h Jaar 2008
Geslacht: |
Citaat:
Hier staat het verschil tussen de beide gels. (onderaan 1e pagina) Iets te enthousiast dus: "We have designed Sebazole to deliver the benefits of ketoconazole with the advantages of our waterless gel" Laatst gewijzigd door kevin; 13 februari 2006 om 21:14 |
|
15 februari 2006, 08:55 | #55 | |
HaarWeb lid
|
Hoi Kitty/Kas,
Ik heb begrepen dat jij nogal last hebt van dit eczeem en dat de dermatoloog je ook niet echt verder kunt helpen. Echt klote. Ik heb het ook nog altijd in mn gezicht, niet zo heel erg maar op sommige dagen is het wel weer ineens agressief en nadrukkelijk aanwezig. Verder werkt de Elidel-zalf goed, en ik wissel dat soms af met teerzalf en ketoconazol. Ik vroeg me af of jij je nog in de info hebt verdiept die hier in de post door itsme wordt gegeven: Citaat:
Laat het even weten! Groeten, Tiuri
Momenteel inactief - raadpleeg collega's. HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback |
|
15 februari 2006, 09:05 | #56 |
kas
|
Tiuri
Hoi,
Ja bedankt voor je reactie.. ik heb die post van enige tijd geleden idd ook met belangstelling gelezen. Rottige is dat men op het zicht zegt dat het geen seb. eczeem is omdat de hoofdh. die kenmerken niet vertoont, doch ik schijn er wel alle identieke klachten van te hebben... Een simpele schimmelkweektest, die definitief uitsluitsel kan geven wordt domweg niet gedaan wordt omdat men het niet nodig acht.... Ik ben behoorlijk mondfiat maar ik kom momenteel door die muur van eigengereidheid ook niet heen. Kreeg gisteren eerder de indruk dat men het belangrijker vind om elkaars "rug te dekken" dan dat er gekeken werd naar een patient met een (chronische?) klacht die graag geholpen wil worden... Enfin.. geef niet op en ga net zo lang zeuren totdat ik wel een diagnose krijg op basis van onderzoek, leven met constante jeuk heeft een te groot impact om m'n dagelijks functioneren.. Groet Kitty
15 februari 2006, 21:12 | #57 | |
Haar Guru
|
Citaat:
|
|
16 februari 2006, 21:00 | #58 |
kas
|
pipilover
Thnx voor je reactie.
Tja ik vind het eigenlijk ook steeds idioter vinden en heb me voorgenomen er toch werk van te maken. Ik ben een "patient" met een klacht en als die lijkt op een seb. eczeem en we kunnen dat gewoon diagnostiseren dmv van een kweek dat moet dat gewoon gebeuren. punt uit. Ga er mijn reguliere derma voor benaderen. groet kitty
20 februari 2006, 22:16 | #59 |
HaarWeb lid
|
Hoi iedereen,
mijn eerste post op dit forum Bij mij is vorige week ook seborroïsch eczeem vastgesteld. Had al een maand of 3 haaruitval, en er kwam ook een korstachtige gele laag op mijn inhammen. De uitvallende haren hebben ook vaak een korstje of vettige substantie aan rond de haarwortel. Bij mij is het wschl een gevolg van stress (problemen met mijn relatie, geen werk vinden en dergelijke). De dermatoloog stelde wel vast dat het eczeem alleen voorkwam op de hormoongevoelige plekken (inhammen, voorste deel van de kruin). Ben eigenlijk vergeten vragen of dat normaal is. Zeker omdat ik intussen al berichten las over verband tussen seb. eczeem en AA... Weet iemand van jullie daar iets over? De dermatoloog heeft me nu een zalf op basis van salicylzuur voorgeschreven, wat ik een dag of 3-4 moest opdoen 's avonds, en 's morgens uitwassen. Hoop echt dat het helpt. Het rare is, vind ik wel, dat ik eigenlijk weinig last heb van jeuk. Wel een beetje gehad aan de inhammen, en daarvoor ook rond mijn borstbeen, maar eigenlijk voor de rest amper iets. Ook geen rode, schilferende vlekken rond neus, wenkbrauwen,... Nochtans was de dermatoloog heel formeel dat het sebboroïsch eczeem was (nu, de korsten en zo, dat klopt wel natuurlijk). Ik heb echter wel veel last van haaruitval. Als ik mijn haren was, hangen mijn handen echt vol met haar. En op een paar maanden tijd is mijn haardos serieus uitgedund. Nog niet zo erg voorlopig dat je de hoofdhuid ziet, maar tot voor een half jaar had ik dus echt een superdikke haardos (ben vroeger meermaals versleten voor ragebol). En inhammen zijn serieus ingesprongen nu. Ik vrees wel dat mijn haardos er toch vroeg of laat zal aan moeten geloven, want voorhoofdskaalheid zit wel degelijk in de familie . Mijn vader heeft het erg, en via mijn moederszijde is het ook wel een beetje, hoewel minder erg. Mijn jongere broer heeft er in elk geval al erg last van (heeft wel ander haartype: veel dunner, zoals mijn vader, terwijl ik zelf de dikke haren heb/had van mijn moeder). Ik mag me dus gelukkig prijzen dat ik er tot voor kort van gespaard ben gebleven. Maar toch hoop ik natuurlijk dat het zolang mogelijk wegblijft. Zou liever nog niet tegen mijn dertigste kaal zijn... (ben er nu 25) . Voor het geval de behandeling voor het eczeem niet veel succes zou hebben, heeft de dermatoloog me alvast een briefje geschreven voor minoxidil. Hopelijk heb ik het niet nodig (ben ook niet zeker van de bijwerkingen en zo), maar als de haaruitval niet stopt binnen een tweetal weken, begin ik er toch mee hoor. Ik hou jullie in elk geval van de toestand op de hoogte! |
21 februari 2006, 17:10 | #60 |
kas
|
Equilac
Ik wilde jullie voorzover nog niet bekend, deze info niet onthouden. Van verschillende zijden werd ik recent gewezen op, "paardemelk" als middel tegen huidklachten, zoals eczeem, psoriasis, e.a.
Meer info hierover is te vinden op www.equilac.com Ik wil het graag in ieder geval proberen, is het niet voor mij dan wel voor mijn allerkleinste van 3 bij wie gisteren eveneens dat afschuwelijke seborrisch eczeem op haar kleine bolletje is geconstateerd. Gelukkig geeft ze geen enkel teken van jeuk of irritatie. Kitty
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
haaruitval door seborroisch eczeem | sigur | AGA - Algemeen | 90 | 19 april 2022 19:21 |
[dutasteride] Algemeen | Rob | Medicijnen/haargroeimiddelen | 1316 | 9 december 2020 17:37 |
Astma, Eczeem of nog wat anders? | Lies86 | AA - Algemeen | 18 | 7 november 2006 09:59 |
Seborroïsch eczeem en haaruitval | kortkoppie | Haarproblemen bij vrouwen | 4 | 1 oktober 2005 00:20 |
Haaruitval door eczeem? | brandon | AGA - Algemeen | 1 | 11 april 2004 21:45 |