Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 oktober 2011, 21:19   #1
R0elof
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2011
Berichten: 7
Inhammen FUE'en

Ik ben 20, en heb inhammen helaas. Nu is dit door een brommerhelm gekomen (ook al beweren ze hier op het forum stellig dat dat niet zo is, terwijl ik toch echt er zelf bij ben en hun niet ) en sinds ik geen helm meer draag is het zo gebleven.

Nu wil ik een FUE nemen om mijn inhammen weer op te laten vullen, zal ik daar met 500/750 grafts genoeg hebben? En kom ik/word ik toegelaten tot een HT?
R0elof is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 21:36   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R0elof Bekijk bericht
Ik ben 20, en heb inhammen helaas. Nu is dit door een brommerhelm gekomen (ook al beweren ze hier op het forum stellig dat dat niet zo is, terwijl ik toch echt er zelf bij ben en hun niet ) en sinds ik geen helm meer draag is het zo gebleven.

Nu wil ik een FUE nemen om mijn inhammen weer op te laten vullen, zal ik daar met 500/750 grafts genoeg hebben? En kom ik/word ik toegelaten tot een HT?
Ik zou er niet aan beginnen. Je hebt amper benul van haaruitval en hoe het wordt veroorzaakt. Je brommerhelm is echt de oorzaak niet. Door een helm kunnen haren hooguit afbreken, die heeft echt je haarwortels niet beschadigd. Je zult de komende jaren zien dat de kaalheid verder zal voortschrijden en alleen een paar graftjes in de inhammen gaat niks helpen.

Overigens merken veel jongens die een brommerhelm dragen wel zo rond hun 18e/19e, dat ze minder haar krijgen. Net als veel jongens die geen brommerhelm dragen. De grote gemene deler is leeftijd.

Maar goed, toon eens een foto. Wellicht kan iemand dan iets zinnigs zeggen over hoeveelheden grafts.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 22:28   #3
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik zou er niet aan beginnen. Je hebt amper benul van haaruitval en hoe het wordt veroorzaakt. Je brommerhelm is echt de oorzaak niet. Door een helm kunnen haren hooguit afbreken, die heeft echt je haarwortels niet beschadigd. Je zult de komende jaren zien dat de kaalheid verder zal voortschrijden en alleen een paar graftjes in de inhammen gaat niks helpen.

Overigens merken veel jongens die een brommerhelm dragen wel zo rond hun 18e/19e, dat ze minder haar krijgen. Net als veel jongens die geen brommerhelm dragen. De grote gemene deler is leeftijd.

Maar goed, toon eens een foto. Wellicht kan iemand dan iets zinnigs zeggen over hoeveelheden grafts.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29407

Er is aardig wat zinnigs over gezegd, precies hetgeen wat jij nu ook zegt, maar sommigen steken liever de kop in het zand.

Het was de helm, van Ome Willem wel te verstaan.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 22:39   #4
R0elof
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2011
Berichten: 7
Je kunt blijven speculeren wat je wilt Lucky, als jij als enige doel hebt het tegendeel proberen te bewijzen mag je ook wel weg blijven hoor.

Jij was er niet bij, ik wel. Ik weet mijn bevindingen en die deel ik. Hoe kun je nou uberhaupt zeggen wat het wel of niet is terwijl je mij niet kent en nog nooit hebt gezien in levende lijve.

Een week nadat ik de brommer had begon het al, viel me direct op. Helm zat helemaal vol met haren. Sindsdien ik de helm niet meer op heb is er niks veranderd.

Anthonie, mijn haar is nu sinds mijn 18e gewoon hetzelfde gebleven, normale hoeveelheid haaruitval. Boven, achter en middenop is het gewoon nog zo vol en dik haar als toen ik 12 was bij wijze van spreken, dus de kaalheid gaat waarschijnlijk niet vorderen (ja als ik een keer eind 30 ben ofzo, maar dan boeit het me niet meer).

Laatst gewijzigd door R0elof; 27 oktober 2011 om 23:14
R0elof is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 23:23   #5
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R0elof Bekijk bericht
Je kunt blijven speculeren wat je wilt Lucky, als jij als enige doel hebt het tegendeel proberen te bewijzen mag je ook wel weg blijven hoor.

Jij was er niet bij, ik wel. Ik weet mijn bevindingen en die deel ik. Hoe kun je nou uberhaupt zeggen wat het wel of niet is terwijl je mij niet kent en nog nooit hebt gezien in levende lijve.

Een week nadat ik de brommer had begon het al, viel me direct op. Helm zat helemaal vol met haren. Sindsdien ik de helm niet meer op heb is er niks veranderd.
Het tegendeel en speculeren over wat ? Er wordt niks gespeculeerd en er is geen tegendeel.

Je wordt niet kaal van een helm of pet --> feit
Je hebt te kampen met haaruitval om wat voor reden dan ook --> feit

Jouw bevindingen --> onzin
Dat het stabiel is gebleven --> goed om te horen
Jouw in levende lijve zien --> niet relevant
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 23:28   #6
R0elof
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2011
Berichten: 7
Je vergeet dat de helm over mijn hoofd heen schuurde
Ik heb te kampen gehad met haaruitval
Mijn bevindingen is geen onzin, want het zijn mijn bevindingen. Beetje domme reactie van jou
Het is en blijft stabiel.
Probeer dan ook niet het tegendeel te bewijzen
R0elof is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 23:35   #7
Daniel1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 35
Ik gebruik elke dag gel en ben lichtelijk kalend
Bij het gebruik van gel trek ik af en toe enkele haren mee.
Dus gebruik van gel is de oorzaak van mijn haaruitval?

Natuurlijk niet, haaruitval is erfelijk bepaald (of je moet hele gekke dingen met je haar doen, daar valt een HELM dragen niet onder). Er zijn al hele nuttige dingen gezegd door mensen die er WEL verstand van hebben, ik zou daar eens heel goed naar kijken en niet zo koppig zijn.
Daniel1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 23:40   #8
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R0elof Bekijk bericht
Je vergeet dat de helm over mijn hoofd heen schuurde
Ik heb te kampen gehad met haaruitval
Mijn bevindingen is geen onzin, want het zijn mijn bevindingen. Beetje domme reactie van jou
Het is en blijft stabiel.
Probeer dan ook niet het tegendeel te bewijzen
Je bent gewoon een beetje dom, of je hebt een groot leesprobleem. Ik schreef je de vorige keer al dat ik niet kan waarnemen of het stabiel is gebleven, maar dat kwartje schijnt maar niet te vallen. Hoewel ik wel DENK dat je je behoorlijk vergist.

Echter, ik heb het over je andere bevindingen. Hier is je foto. Sorry dat ik het zeg, maar je hebt geen oerdik haar. Je hebt ook niet te kampen met enkel wat inhammen en dit is niet het gevolg van je helm. Wat je er verder mee doet, moet je zelf weten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (15,4 KB, 288x gelezen)
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 23:41   #9
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniel1 Bekijk bericht
Ik gebruik elke dag gel en ben lichtelijk kalend
Bij het gebruik van gel trek ik af en toe enkele haren mee.
Dus gebruik van gel is de oorzaak van mijn haaruitval?

Natuurlijk niet, haaruitval is erfelijk bepaald (of je moet hele gekke dingen met je haar doen, daar valt een HELM dragen niet onder). Er zijn al hele nuttige dingen gezegd door mensen die er WEL verstand van hebben, ik zou daar eens heel goed naar kijken en niet zo koppig zijn.
Probeer alsjeblieft niks zinnigs te zeggen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 01:03   #10
mr.z
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2010
Berichten: 28
je foto zegt genoeg, je wordt kaal. join the club ha ha
mr.z is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 10:05   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mr.z Bekijk bericht
je foto zegt genoeg, je wordt kaal. join the club ha ha
Mmm, dit is nou zo'n club waar niemand lid van wil zijn ...

Ik begrijp Roelof wel en ik vind het niet eerlijk om zijn mening 'dom' te noemen. Hij trekt conclusies, maar hij heeft niet veel kennis van het onderwerp en hij vergeet daardoor te kijken naar causaliteit. Daarin is hij echt de enige niet.

Je bent 19 of 20, je draagt vaak een brommerhelm, je ziet allemaal haren aan de binnenkant als je hem afzet én je wordt kaler. Een conclusie is dan heel snel getrokken. Dat wij beter weten maakt iemand dit zo'n conclusie trekt nog niet dom! Hij is gewoon minder goed geïnformeerd.

Wij weten gewoon dat 19 of 20 een leeftijd is waar jongens vaak te maken krjigen met de eerste tekenen van erfelijk kaler worden. Dat kan in allerlei gradaties.

We weten ook dat het er amper toe doet wat je aan de oppervlakte met haren uitvreet. Je kunt ze in krullen draaien, wegscheren en zelfs uittrekken, maar de haarwortel verandert daardoor niet en die blijft gewoon een haar produceren. Mensen met hirsutisme kunnen hierover meepraten, die willen maar wat graag van haar af en dat is bitter moeilijk. Alleen het vernietigen van de haarwortel helpt. En de enige manier daarvoor is verbranden. Met chemicaliën (per ongeluk!) of met lasers.

En we weten dat haren wel kunnen afbreken. Vooral als je met gel een hard laagje om je haren legt breken ze makkelijker af. Voor dat breken is wel wat kracht nodig. Door een haarborstel of door de wrijving aan de binnenkant van een helm bijvoorbeeld. En het verschil tussen een uitgevallen haar en een afgebroken haar zie je niet zo snel.

Maar goed, ik wil mensen geen kennis opdringen en als Roelof vindt dat ie kaal is geworden door zijn helm, prima. En als hij meent dat hij niet nog kaler zal worden, ook prima. In het ergste geval komt ie er over 2 jaar achter dat ie zich vergiste en dan moet ie nog een HT plannen.

Om daarop terug te komen, 750 grafts zijn voor zover ik aan die foto kan beoordelen veel te weinig. Voor een net resultaat waar je een paar jaar op kunt vertrouwen moet je toch al snel aan 2000 grafts denken, schat ik zo. Maar ik raad je voor een goede schatting toch een consult bij een kliniek aan!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 10:41   #12
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik begrijp Roelof wel en ik vind het niet eerlijk om zijn mening 'dom' te noemen. Hij trekt conclusies, maar hij heeft niet veel kennis van het onderwerp en hij vergeet daardoor te kijken naar causaliteit. Daarin is hij echt de enige niet.

Je bent 19 of 20, je draagt vaak een brommerhelm, je ziet allemaal haren aan de binnenkant als je hem afzet én je wordt kaler. Een conclusie is dan heel snel getrokken. Dat wij beter weten maakt iemand dit zo'n conclusie trekt nog niet dom! Hij is gewoon minder goed geïnformeerd.
Je rukt de zaken lekker uit zijn verband, Tony.

Ongeinformeerd, prima. Wijsneus blijven uithangen, met foto's en wetenschap bij de hand, niet prima.

Daarnaast had ik het over een beetje dom, met een knipoog van Maxima erbij.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 11:54   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Je rukt de zaken lekker uit zijn verband, Tony.

Ongeinformeerd, prima. Wijsneus blijven uithangen, met foto's en wetenschap bij de hand, niet prima.

Daarnaast had ik het over een beetje dom, met een knipoog van Maxima erbij.
Dat is zo, tegen bot weigeren om kennis aan te nemen kan ik ook niet zo goed. Mijn begrip houdt ook ergens op. En dan hou ik ook op met goede raad geven. Mijn hele verhaal was ook niet 'tegen' jou, maar 'voor' Roelof. Want ik vind zijn houding ook zeker een beetje dom

Als 20-jarige Roelof echt blijft geloven dat hij nooit kaler zal worden dan nu en op basis daarvan een krappe HT wil ondergaan, prima, maar dan moet ie ook zelf met de consequenties leven.

Ik ben benieuwd wat ie gaat leren van zijn consult met een kliniek, als het daar ooit van komt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 12:51   #14
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Hoi Roelof,

Je wordt echt niet kaal door een brommerhelm. Of je het wilt geloven of niet, dat is verder aan jou. Als ik je foto ziet, dan is het duidelijk dat je te maken heb met aga en helaas wat op jonge leeftijd voor jou en nog vele andere. Je kan beginnen met minox en evt in overleg met de huisarts finasteride. Verder zou ik nog geen HT doen, gezien je leeftijd, maar dat is mijn mening.

Ps. ik had ook altijd haren in mijn brommerhelm zitten, maar dat kwam niet door de helm zelf . Haaruitval is een proces wat met dihydrotestesteron te maken hebt en dat gebeurt in je lichaam. Door een pet of helm kaal worden, is een fabeltje.
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 13:44   #15
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Ehmmm, haha, kaal worden van een brommerhelm. Nou ja, laat ik het zo maar zeggen; misschien de naïviteit van deze leeftijdsgroep.

Ik denk dat je het misschien prima kunt gebruiken als smoes tegenover je vrienden, maar tegenover jezelf zou ik het anders aanpakken.

Misschien zou je eens kunnen beginnen met minox 2% of 5% om het kalingsproces flink te vertragen. En geloof me, een beetje inhammen is echt geen schande hoor. Elke man krijgt daar vroeg of laat last van.
sonico is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.