Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
|
31 maart 2016, 20:56 | #1 |
HaarWeb lid
Geslacht: |
creatine, oestrogeenblokker en finasteride
Goedeavond allemaal!
Ik heb een aantal vragen met betrekking tot finasteride. Ik gebruik het nu voor ongeveer anderhalf jaar in combinatie met minoxidil. Helaas heb ik de laatste twee maanden meer last gekregen van verschillende bijwerkingen, daarover heb ik de volgende vragen: 1 heeft iemand ervaring met oestrogeen blockers met betrekking tot de bijwerkingen? en zo ja met welk specifiek product. 2 heeft iemand ervaring met creatine en bijwerkingen van finasteride? 3 is het handig om bijvoorbeeld ieder jaar twee ŕ drie weken te stoppen met finasteride en het daarna weer te gaan gebruiken. Dit om bijwerkingen te verminderen. 4 zijn er andere opties die helpen de bijwerkingen te verminderen? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt! |
31 maart 2016, 22:31 | #2 |
HaarWeb lid
1. Nee
2. Nee niet in combinatie. Wel het feit dat creatine zorgt voor verhoging DHT. Wat bij mij alles aangezet heeft. 3. Dit heeft geen nut. Je kunt dan beter permanent een lage dosis gebruike. Voorbeeld: zie mijn handtekening 4. Niet dat ik weet. Als je ze krijgt. Dosis verminderen of stoppen. Gr
1 april 2016, 08:27 | #3 |
HaarWeb lid
@Themen Hoe bevalt 0.625 om de dag? En hoe beviel 0.5mg per, enig resultaat geboekt?
|
1 april 2016, 09:58 | #4 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Op dit moment bevalt het, dan bedoel ik 0,625 om de dag. Op dit moment geen bij werkingen. Libido lijkt wel verdubbeld. We gaan het zien, ik blijf dit minimaal 1 jaar doen om te zien of het enig verschil teweeg brengt. Daarbij doel ik op uitval. Ik gebruik gel en einde vd dag voor ik douche kam ik door mijn haren. Tel ze globaal. Als dat NIET afneemt, heeft fina misschien wel geen effect. uiteraard kijk ik ook naar of het haar wellicht dikker wordt.
1 april 2016, 11:38 | #5 |
HaarWeb lid
@themen
Wil zelf 0.2 mg om de dag weer gaan proberen om de doosjes op te maken, maar merk je echt verschil bij om de dag gebruiken? Heb hier een grafiek en zie zelf niet zoveel verschil namelijk. http://home.arcor.de/tiurihw/GRAPH8.gif |
1 april 2016, 14:09 | #6 |
HaarWeb lid
Klopt. Maar je ziet wel dat 1 dosis langer effect heeft dan 1 dag.
Het is ook gevoelsmatig fijner. Puur persoonlijk. Theoretisch maakt t miss niet uit. Praktisch voor mij wel
1 april 2016, 09:50 | #7 | |
HaarWeb lid
Citaat:
|
|
3 april 2016, 17:13 | #8 |
HaarWeb lid
Harstikke bedankt voor alle reacties iedereen. Ik had inderdaad gelezen over een onderzoek waarbij dht door creatine werd verhoogd. Alleen ik hoorde ook dat er meerdere soorten dht zijn en vandaar dat ik me af vroeg of het schadelijk zou zijn. Ook zijn er verschillende soorten creatine dus ik ben vooral benieuwd naar ervaringen in combinatie met finasteride.
|
3 april 2016, 18:27 | #9 |
HaarWeb lid
Oke, ik heb verder gezocht naar oplossingen. is er iemand die ervaring heeft met beta alanine?
|
3 april 2016, 23:09 | #10 |
HaarWeb lid
Creatine zorgt niet voor verhoging testo. Dat staat er los van. Het enzym zorgt voor conversie T>DHT. En het enzym bepaalt hoeveel er omgezet kán worden en gaat worden. (Enzym wordt geblokkeerd door fina)
Creatine heeft daar invloed op. Hoe? Dat maak ik idd niet op uit het onderzoek. Is dat in de kern belangrijk? Wat de uitkomst ook is; als je aga hebt en je gebruikt creatine of wil het gaan gebruiken moet je overwegen wat belangrijker voor je is.
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|