Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 januari 2023, 11:31   #121
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Heb je overwogen om een MHT op het FUT-litteken en de kale plekjes in het donorgebied te laten zetten? Mits goed uitgevoerd kun je daarmee 90% optische camouflage bereiken en zodat je je haar behoorlijk kort kunt opscheren.

Ik heb eerder overwogen een rechtszaak aan te spannen tegen Visus . het lijkt mij niet dat de behandeling naar behoren is uitgevoerd als er kale plekken zijn ontstaan? het bewijs is overduidelijk en ik heb ook foto's van voor de behandeling waarbij de kale plekken er niet zijn.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2023, 12:10   #122
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Ik weet niet hoe situatie justitie in NL is,
maar in België is dat bij voorbaat een
verloren zaak.....(mijn broer heeft vorig
jaar kopstoot gehad op festival,dure
bril kapot, even in coma,maand werk
onbekwaam,in behandeling psychiater,
dader heeft heel weekend doorgefeest,
terwijl er getuigen genoeg waren,is na
half jaar nog steeds niet verhoord,broer
heeft advocaat genomen,kost hem veel
geld en vraag is maar wanneer-of zaak
ooit voor rechtbank komt....)
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2023, 13:08   #123
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Ik weet niet hoe situatie justitie in NL is,
maar in België is dat bij voorbaat een
verloren zaak.....(mijn broer heeft vorig
jaar kopstoot gehad op festival,dure
bril kapot, even in coma,maand werk
onbekwaam,in behandeling psychiater,
dader heeft heel weekend doorgefeest,
terwijl er getuigen genoeg waren,is na
half jaar nog steeds niet verhoord,broer
heeft advocaat genomen,kost hem veel
geld en vraag is maar wanneer-of zaak
ooit voor rechtbank komt....)

Dat weet ik verder niet, maar een kale plek overhouden in het donorgebied door teveel haar weghalen daar lijkt mij een medische fout? ik neem aan dat een behandelaar hiervoor bekwaam genoeg moet zijn dit goed in te schatten bij de uitvoering ervan.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2023, 17:07   #124
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Het is zo'n complexe materie zeg...
Ik heb Visus ook gemaild met fotos van hun eind-resultaat met de vraag wat zij er nu van vinden.
Maar ze reageren gewoon niet. Het is inmiddels al bijna een maand later en nog steeds geen reactie.

Vóór de HT waren ze wel heel snel om te reageren.. Maar toen roken ze natuurlijk m'n geld..
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2023, 17:58   #125
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Is dat niet gewoon laakbaar handelen? Als je (meerdere) mails stuurt en gewoon geen reactie krijgt. Terwijl voor de behandeling de reactietijd heel kort is...

https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Medische-fout
https://www.letseldirect.nl/schadeve...medische-fout/
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2023, 18:13   #126
supersky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2022
Berichten: 35
Geslacht:
Gaat je nooit lukken.
De reden van een kale plek kan vele redenen hebben.
Ook al is het zeer waarschijnlijk dat dit door visus komt, ga je dit nooit kunnen bewijzen.
supersky is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2023, 20:10   #127
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door supersky Bekijk bericht
Gaat je nooit lukken.
De reden van een kale plek kan vele redenen hebben.
Ook al is het zeer waarschijnlijk dat dit door visus komt, ga je dit nooit kunnen bewijzen.
Lijkt mij sterk dat dit niet te bewijzen is.. het is namelijk niet 1 kale plek maar overal precies waar hun in geoogst hebben. op hun zelf gemaakte voor foto's zijn deze plekken niet te zien. overharvesting heet dat. ik heb ook foto's waarop duidelijk meer gaatjes te tellen zijn in het donorgebied dan er geoogst zou zijn aan wat in het dossier staat.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Het is zo'n complexe materie zeg...
Ik heb Visus ook gemaild met fotos van hun eind-resultaat met de vraag wat zij er nu van vinden.
Maar ze reageren gewoon niet. Het is inmiddels al bijna een maand later en nog steeds geen reactie.

Vóór de HT waren ze wel heel snel om te reageren.. Maar toen roken ze natuurlijk m'n geld..
Verbaasd mij niets! bij mij reageren ze ook allang niet meer terug.

heb je al een review over hun op internet geschreven?
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2023, 21:41   #128
supersky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2022
Berichten: 35
Geslacht:
Er is een verschil tussen een kale plek hebben en tussen bewijzen dat dit komt door hun incompetentie. Zij kunnen letterlijk 101 redenen geven waarom dit is. Zij hebben het voordeel dat ze veel excusen kunnen gebruiken. Als nu iedereen die bij hun kwam die had, dan was het makkelijker. Maar zelfs dan is het nog lastig te bewijzen.
supersky is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2023, 22:16   #129
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Ben er ook bang voor dat het een lastig verhaal wordt. En al zou je het in het meest gunstige en bijzondere geval wel kunnen bewijzen dan nogsteeds hebben die klinieken zichzelf heel erg goed ingedekt.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2023, 10:52   #130
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Steeds meer kalende Nederlanders wagen zich aan een haartransplantatie. Hoewel de resultaten vaak naar tevredenheid zijn, kan een dergelijke ingreep ook weleens goed fout lopen. Bijvoorbeeld door gebrek aan deskundigheid bij de uitvoerder van de transplantatie. Als gevolg hiervan kunnen psychische en zelfs lichamelijke klachten ontstaan.

Vaak zijn er meerdere herstelingrepen noodzakelijk om de mislukte transplantatie te corrigeren. Dan kan het ook nog eens behoorlijk in de papieren lopen. In het geval van foutief handelen is het mogelijk om de hulpverlener aansprakelijk te stellen en een schadevergoeding te claimen voor de mislukte haartransplantatie en de hieruit voortvloeiende schade.

Geneeskundige behandelingsovereenkomst
Hoewel er voor een haartransplantatie (meestal) geen medische noodzaak bestaat, gaat de hulpverlener een geneeskundige behandelingsovereenkomst als bedoeld in artikel 7:466 BW aan met de patiënt die de cosmetische ingreep wenst. Op grond van deze overeenkomst dient de hulpverlener te handelen conform de zogenaamde professionele standaard. Doet de hulpverlener dat niet, dan is er sprake van een tekortkoming. De patiënt heeft dan recht op een schadevergoeding voor de schade die hieruit voortvloeit. Artikel 6:74 BW zegt namelijk:

“Iedere tekortkoming in de nakoming van een verbintenis verplicht de schuldenaar de schade die de schuldeiser daardoor lijdt te vergoeden, tenzij de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend.”
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2023, 11:11   #131
supersky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2022
Berichten: 35
Geslacht:
Ik lees wat er staat. Maar bewijzen dat zij niet aan hun "inspanningsverplichting" hebben voldaan of hebben gehandeld "conform de professionele standaard" is een hele stap verder. Zij kunnen ook zeggen dat zij normaal fatsoenlijke resultaten behalen. Zij hebben vast wel een aantal fatsoenlijke resultaten behaald. Maar aangezien jij al eerder 2 FUTs hebt gehad dat je een complexere case was, die lastig was geweest voor iedere arts, met meer risico`s. Ik speel hier nu advocaat van de duivel. Persoonlijk zou ik mijn hoop hier niet op zetten. Het lijkt alsof dit je enorm veel energie gaat kosten, welke je waarschijnlijk niets gaat opleveren.
supersky is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2023, 11:27   #132
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door supersky Bekijk bericht
Ik lees wat er staat. Maar bewijzen dat zij niet aan hun "inspanningsverplichting" hebben voldaan of hebben gehandeld "conform de professionele standaard" is een hele stap verder. Zij kunnen ook zeggen dat zij normaal fatsoenlijke resultaten behalen. Zij hebben vast wel een aantal fatsoenlijke resultaten behaald. Maar aangezien jij al eerder 2 FUTs hebt gehad dat je een complexere case was, die lastig was geweest voor iedere arts, met meer risico`s. Ik speel hier nu advocaat van de duivel. Persoonlijk zou ik mijn hoop hier niet op zetten. Het lijkt alsof dit je enorm veel energie gaat kosten, welke je waarschijnlijk niets gaat opleveren.
ik heb wel eerst mijn patienten dossier opgevraagd en ben daarna pas vragen gaan stellen,

heb foto's van mijn donorgebied waarin duidelijk zichtbaar is dat er meer geoogst is dan in het patienten dossier staat . ook komt de kliniek met allerlei bij verzinsels achteraf aanzetten betreft de behandeling die niet in het dossier beschreven staan. hiervan heb ik eveneens bewijzen in bewaarde email. .
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2023, 14:57   #133
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
ik heb wel eerst mijn patienten dossier opgevraagd en ben daarna pas vragen gaan stellen,

heb foto's van mijn donorgebied waarin duidelijk zichtbaar is dat er meer geoogst is dan in het patienten dossier staat . ook komt de kliniek met allerlei bij verzinsels achteraf aanzetten betreft de behandeling die niet in het dossier beschreven staan. hiervan heb ik eveneens bewijzen in bewaarde email. .
Slim. Wellicht als je voldoende ´leugens´ verzameld dat je wat sterker staat. Maar ook dan zal het moeilijk worden. Alsnog hoop ik dat het je gaat lukken tevreden te zijn uiteindelijk. Danwel linksom of rechtsom.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2023, 15:22   #134
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Slim. Wellicht als je voldoende ´leugens´ verzameld dat je wat sterker staat. Maar ook dan zal het moeilijk worden. Alsnog hoop ik dat het je gaat lukken tevreden te zijn uiteindelijk. Danwel linksom of rechtsom.
Ik duim voor je,maar vrees dat een gewone sterveling in zo'n case nooit gecompenseerd
wordt.... Begrijp ook volkomen dat je geen herstelingreep wil bij Visie na wat je hebt
meegemaakt.....
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2023, 20:14   #135
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Ik duim voor je,maar vrees dat een gewone sterveling in zo'n case nooit gecompenseerd
wordt.... Begrijp ook volkomen dat je geen herstelingreep wil bij Visie na wat je hebt
meegemaakt.....
O jawel hoor, iemand anders hier op het forum heeft de schadevergoeding van zijn mislukte HT van midikliniek al bijna rond met zijn advocaat. het getekend contract hadden ze laten ontbinden.

en Visus laat ik nooit meer aan mijn hoofd zitten. overigens hebben zulke klinieken ondanks hun voorwaarden nog geen vrijbrief om patienten hun hoofd te verkloten .

als je teveel haar op 1 plek weghaalt dan ben je volgens mij niet vakbekwaam genoeg. het gaat voornamelijk over ontstane kale plekken aan de zijkanten , en dat heeft mijn inziens niks met een 2x fut litteken te maken want die zit daar toch niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door supersky Bekijk bericht
I. Maar aangezien jij al eerder 2 FUTs hebt gehad dat je een complexere case was, die lastig was geweest voor iedere arts, met meer risico`s. Ik speel hier nu advocaat van de duivel. Persoonlijk zou ik mijn hoop hier niet op zetten. Het lijkt alsof dit je enorm veel energie gaat kosten, welke je waarschijnlijk niets gaat opleveren.
hairry is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
ontevreden fue, visus, visushaarkliniek


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.