Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 oktober 2005, 19:39   #481
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
hallo

Hallo samen,

IK hoop uiteraard dat het met jullie redelijk tot goed gaat.
Karin succes met je werk en de rest ,klote van je haar, maar dat komt wel weer.
Marly ben jij inmiddels verhuisd? en bevalt het je?

Ik zelf ga redelijk.
Ik heb alleen besloten om dit forum ook even te laten te rusten voor wat het is.
de redenen talloze, maar voornamelijkste is dat ik me hier niet meer op mijn plek voel.
De verhalen ken ik, wat ik moet doen om TTm te verminderen weet ik, maar mijn problemen ligen op een ander vlak en daar ga ik me voorlopig op richten.
Buiten dat vind ik het voor mijzelf niet goed om zoveel met mijn problemen bezig te zijn. Ik vind het tijd worden om de dingen weer wat meer in hun blaans te gaan zien en niet uit proportie zoals ik lang gedaan heb.
vandaar mijn (voorlopige) beslissing.
Ik weet waar jullie zijn en ik hoop dat het enorm goed mag gaan met jullie.
Enorm bedankt voor jullie steun en adviezen enz.

Heel veel liefs
Lies(beth)
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2005, 00:25   #482
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Hey Lies,ik denk dat je een wijze beslissing neemt. Zodra het weer nodig mocht zijn weet je ons wel weer te vinden he. De fase waar je nu in zit,heeft niet zoveel met TTM te maken. Je hebt je energie meer nodig voor andere dingen...de diagnose 'autisme' is 1..nu het een plek geven en ermee om leren gaan.
Inmiddels zijn we verhuisd,sinds gisteren. Het is hier volgestouwt met verhuisdozen,alles zit steeds weer onder het stof,we zijn alles kwijt...maar ach,ik ben eindelijk dicht bij Roon zonder dat ik daar 200 km voor hoef te rijden
Meis,het ga je goed,ik hoop dat je snel lekkerder in je vel gaat zitten,en dat je gelukkig word. Vergeten doe je ons niet....toch? Bedankt voor al je postings,je steun enz. Laat nog es horen hoe het gaat...succes met alles!

Liefs,en een dikke knuffel
Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2005, 01:16   #483
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Lies, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Zo 'simpel' is dat (is het zo simpel?) En als je nood hebt aan een ondersteunend woordje, dan kom je gewoon terug, oké?!
Heel veel succes met je-zelf! Groetjes en bedankt voor al je fijne woorden, Daniëla (Bolleke)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2005, 13:04   #484
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
jubileum

HIYAAA.....dit is mijn 500'ste bericht hier!!! (dit voegt totaal niets toe....I know)
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2005, 21:45   #485
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Mooi zo! Hop naar de duizend!
Bedankt trouwens voor jouw bijdragen, ben blij dat je d'er bij bent.
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2005, 17:23   #486
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
succes Lies !

Hè Lies, ik kan me goed voorstellen dat je HW even op een laag pitje zet !! Ik vond het heel gezellig dat je er was en wil je even laten weten dat je op elk moment weer welkom bent als je wilt kletsen !!
Soms is het ok gewoon fijn hier je ei kwijt te kunnen als het niet eens over TTM gaat,weet je . Dat mag toch ook !!
Hoe dan ook, ik wens je het allerbeste en wie weet tot mails !!

liefs,Zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2005, 17:27   #487
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
proficiat Marly !!!!!!.................

Met jullie nieuwe stekkie............sinds het weekend eindelijk lekker samen en.....je kunt de kaarsjes inderdaad lekker aan 's avonds hè? Ben blij voor jou dat je nu lekker dicht bij je vriend bent,fijn !!

Brengt bovendien een hoop meer rust denk ik.
Geniet er maar van!
500 postings...........ook een hele prestatie en erg gezellig,die reakties van jou !Houdt de boel lekker levendig. Ben blij als ik wat van je verneem, dus ga zo door !

Liefs,Zonnestraal !
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2005, 17:46   #488
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
leerkracht uit het verleden...............

Hallo allemaal !
Afgelopen weekend was ik op een feest met wel twee duizend mensen en terwijl ik met iemand sta te praten van mijn werk staat een man mij de hele tijd aan te kijken...............ik kende hem vaag maar kon niet bedenken waarvan. Vraagt hij plotseling aan mij of mijn meisjesnaam soms XXXXXXX is ! Ja,dus. Bleek hij de leerkracht te zijn die in mijn klas op de lagere school verving in het jaar dat de TTM zich bij mij openbaarde. Toen hij voor de klas stond kwam ik van de ene op de andere dag dus ipv met lang haar, met een kaal hoofd naar school...................................... iedereen dacht dat ik een afschuwelijke ziekte zou hebben omdat niemand (ook mijn ouders en de doktoren niet) wist dat mijn haar niet uit viel, maar ik er zelf verantwoordelijk voor was ! (Ik was toen negen).

Vraagt die man in het bijzijn van allemaal collega's : jij had toch vroeger problemen met je haar ? (ja) Wat moet dat vreselijk zijn geweest voor jou! ( valt wel mee) Heb je daar nu nog problemen mee ? (nee, ik heb er nu mijn sterke kant van gemaakt!) Ja, dat zie ik ! Vond je het niet erg dan ? (nee,alleen als blijkt dat mensen zich mij van vroeger zo herinneren,wel ) O,dus het is eigenlijk vervelend dat ik daar nu over begin? ( valt wel mee,ik kan er inmiddels wel tegen) Zeg,hoe gaat het nog met xxxxx die bij jou toen in de klas zat ?

Zo ging het gesprek dus. Omdat er allemaal mensen van mijn werk omheen stonden ben ik er zelf verder niet dieper op in gegaan. Die man heeft het toen echt heel moeilijk gevonden en ik kreeg zelfs medelijden met hem; ik zou hem zelfs best in een persoonlijk gesprek willen vertellen wat er met mij aan de hand was. Maar ja, ik heb het maar zo gelaten.

Hebben jullie dat ook, dat je het wel erg vindt dat mensen je zien als "diegene met een ziekte" ? Ik wil gewoon als me\zelf gezien worden,en TTM is er een onderdeel van ja, maar niet het hoofditem ............................Ik vergeet zelf dat ik het heb,sta er eigenlijk niet meer zo bij stil,maar blijkbaar blijft het beeld bij anderen wel, ook al doe ik er zelf wel nuchter over !


Afgelopen maandag ben ik op mijn nieuwe stek begonnen en het is hartstikke zwaar ! Mensen verschonen,wassen,medicatie geven,voeren, met tilliften werken om iemand in en uit bed te halen..............voor mij is dit allemaal helemaal nieuw. En ondanks dertien jaar werkervaring sta ik nu te klunzen en heb ik de pijp leeg op het einde van de dag ! Mijn collega's zijn ook zeer verbaasd dat ik dit allemaal nog nooit gedaan heb , maar ik heb dus altijd alleen maar gewerkt met mensen van hoog niveau die nog bijna alles zelf kunnen !!
Ik geef eerlijk aan dat alles nieuw voor mij is en hoop zo op steun. Deze week word ik drie dagen ingewerkt en vanaf de volgende week draai ik als volledig begeleidster mee. Anderen leren dit al tijdens hun opleiding,maar ik heb PABO gedaan (onderwijs) dus tja...........................

Het lastige is dat ik hier zelf voor gekozen heb en dat ik heel erg blij ben op mijn oude stek weg te zijn. Ik mag dus niet klagen en ben van plan goed mijn best te doen en vooral door te zetten,maar ik ben wel echt kapot moe.......................Ik weet uit ervaring inmiddels dat het bij mij ongeveer zo'n drie maanden duurt vordat ik mijn draai gevonden heb op een nieuwe werkplek. Dus alles komt goed !!!
Als het mee zit,val ik misschien wel af door het harde werken,haha !!!

Liefs aan iedereen, Zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2005, 09:42   #489
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke
Mooi zo! Hop naar de duizend!
Bedankt trouwens voor jouw bijdragen, ben blij dat je d'er bij bent.
Thanx Bolleke
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2005, 07:08   #490
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
[OT] splitsing

Hoi Sjoukje, ik heb mijn vraag en jouw antwoord even uit deze thread gesplitst omdat ik achteraf het hier niet vond passen en omdat in een nieuwe thread misschien meer mensen hem lezen.

Excuses voor het ongemak.
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2005, 09:31   #491
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
luizen op school...................

Vandaag kreeg mijn zoon een brief mee van schol met de mededeling dat er hoofdluis was geconstateerd op de basisschool..........nou heeft hij gelukkig een kort geschoren koppie waar luizen zich niet zo thuis zullen voelen,maar toch !

Ik kijk nu al regelmatig in zijn hanekammetje of ik niets verdachts zie en ik betrap mezelf erop dat ik al tegen hem zeg : hang je jas maar op het hoekje vd kapstok en pas op..................ook denk ik na over welk kind het zou kunnen hebben en hoewel ik weet dat het iedereen kan overkomen en je er niets aan kunt doen,dat het ook niets met hygiëne te maken heeft : ik moet toegeven dat ik hoofdluis echt walgelijk vind en zelfs een kind dat het heeft niet in mijn huis zou willen op visite.............................Erg hè, voor een volwassene.

Ik vind een haar van iemand anders op mijn kleding al vies, kun je je dit voorstellen met levende beestjes.........................Yek !

Nou, hopen maar dat wij het niet krijgen......................

Liefs,zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2005, 13:19   #492
jazzaholic
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Berichten: 38
Hoi Zonnestraal,

Ik denk niet dat ik je ooit al eens 'gesproken' heb op dit forum, maar ik las je eerste bericht uit deze reeks en je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ook 4 jaar geleden mijn haar tot 6 mm afgeschoren. Ook grappig wat je net precies hebt geschreven. Over haren van andere mensen . Laatst was ik aan de beurt om in mijn (studenten) huis de badkamer schoon te maken. Ik kan alles hebben, maar HAAR?!!!!. Dat is echt het smerigste wat er is. Das toch maf?

Liefs Ellen
jazzaholic is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2005, 13:54   #493
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Oh jaaa, vieze haren...brrrr

Ik had op de studentenflat waar ik woonde een ganggenoot van de Antillen en ik wete niet wat ie deed, of hij nu elke ochtend zijn haar knipte ofzo? Maar elke ochtend lagen er in de wasbak kleine zwarte krulletjes. Ik werd (en nog steeds alleen al bij het idee) er misselijk van als ik ze weer zag. Ook als er mensen mij mij gedouched hebben en er haar in het putje zit, bleeeeeeeeeeeeeeeeh! Moet er niet aan denken!! Jakjakjak
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2005, 09:51   #494
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
herkenbaar!!!
En dan te bedenken,dat ik 5 jaar kapster ben geweest..........getver!
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2005, 13:08   #495
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
winterkapsel !

De herfst is nu volgens mij toch echt aangebroken ! Hoewel we nog erg lang heerlijk veel zonneschijn hebben gehad is het nu toch wat te koud geworden voor mijn kale koppie met kuifje en kammetje.....................
Dus loop ik sinds enkele dagen weer met een doek mijn hoofd ! Mijn kuifje heb ik plat naar voren gekamd en recht,kort afgeknipt en er zit een nieuw,donkerpaars herfstkleurtje in. Geeft weer een heel andere uitstraling,waar ik na twee dagen wennen ook weer heel blij mee ben, maar het vreemde is :

na zo wat een half jaar (of langer ?) trekvrij te zijn geweest heb ik nu geen wax meer in mijn haar ( om het omhoog te zetten ) en begin ik weer aan mijn haar te voelen en heb ik zelfs alweer een enkele keer een haartje uitgetrokken !!!!!!!

Niet te geloven,elke herfst begin ik weer van voren af aan !!

Nu heb ik nog een mooie,volle pony onder mijn hoofddoek uitkomen en meestal zijn dit na een paar weken nog maar enkele sprieten !!

Ik heb me stellig voorgenomen het dit jaar anders aan te pakken en er niet in te trappen !! daarom heb ik nu al enkele morgens meteen de draad opgepakt als ik op sta en me meteen eerst helemaal gewassen en aangekleed (met doek, want dan trek ik dus helemaal niets!!) en ben pas daarna naar beneden gegaan om te ontbijten. Ik weet nml dat er bij mij het gevaar in schuilt dat ik in pyjama blijf hangen op een vrije dag en dan veel eerder haar ga trekken. tot nu toe lukt het me dus aardig om steeds mezelf op te pakken en geen momenten te scheppen die uitnodigen tot haartrekken. Ik ben vastbesloten. Ben benieuwd of het me gaat lukken ................................

Hoe gaat het met jullie nu de herfst zijn intrede heeft gedaan ?

bij mij staat het strooigoed al op tafel en de taaitaai vult mijn koektrommeltje.....................ik vind het wel weer een hele gezellige tijd,dat wel. In januari-februari komt bij mij dan altijd weer de grote dip omdat het koude weer lang genoeg heeft geduurd en ik waarschijnlijk ook best moe ben van alle feestelijkheden !!!

O, ja ! Ik ben per 1 okt. dus op mijn nieuwe werkplek begonnen !! Hartstikke zwaar die eerste tijd omdat ik mensen moet verzorgen (bij toiletbezoek,verschonen,voeren,in en uit bed halen,medicijnen geven) terwijl ik daar eigenlijk niet direct voor opgeleid ben. ik heb nml de PABO gedaan........................maar de sfeer is er hartstikke gezellig en dat maakt alles goed ! Het gesprek kwam de tweede week alweer op mijn haar en waarom ik dat zo droeg....het werd gevraagd door mijn naaste (vaste) collega en ik heb haar maar meteen eerlijk gezegd hoe de vork aan de steel zit. aan de ene kant misschien wat snel,maar eerst er nu omheen draaien en dan pas later opeens weer het onderwerp aansnijden, nou nee.
Ik ben nu weer happy en zit lekkerder in mijn vel. Het is veel fijner naar een werkplek te gaan waar men je wel lijkt te waarderen !
Hoewel ik lichamelijk veel meer moe ben,houd ik tussen mijn oren meer energie over en ik merk dat ik thuis nu veel actiever ben : ik heb allerlei kastjes al eens lekker opgeruimd en spullen die we niet meer nodig hebben,verkopen we. dat ruimt lekker op,ook in mijn hoofd (en hart!!)

Nou,ik wens jullie alvast een fijn weekend en laat maar eens horen hoe jullie de herfst beleven !!

liefs,Zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.