Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 oktober 2005, 13:48   #496
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Dag lieve zonnestraal!

Ik heb hier duidelijk een hele hoop gemist, je hebt een nieuwe job: super gewoon!!! ik ben blij dat het je zoveel gelukkiger maakt, dat is toch tenslotte het allerbelangrijkste in het leven!

Ik ben ook sinds twee maanden begonnen bij een communicatiebureau, heel leuke job, maar omdat ik het echt super goed wil doen, zit ik wel met veel spanningen, en die uiten zich natuurlijk lekker via de handjes... .
maar ja, eenmaal ik het er gewoon ben en m'n eigen plekje heb weten te vinden in het bedrijf, zal het hopelijk wel beteren.

En natuurlijk, die herfst hé. Erg hé dat we ons daar allemaal zo aan moeten laten vangen... Terwijl het eigenlijk zo'n fijne periode is. Ik ben gisteren nog een hele dag kastanjes gaan rapen in het bos, met de hond en dan een hele middag op een omgezaagde boomstam in Pieter's tuin zitten lezen en kastanjes eten... wat wil je nu nog meer in het leven?

Ik ben nu m'n Ipod aan het opladen, wat dus wachten achter de computer wil zeggen, en dat vinden de TTM-vriendjes in m'n hoofd geweldig natuurlijk! Wat is er dan beter dan lekker kijken naar hoe het met iedereen is hier op het haarweb. Ha, dan ben ik ze toch lekker voor, die kwajongens in m'n hoofd (en handen)!

Ik ben echt heel blij dat het goed met je gaat en dat je je niet laat kisten door die stomme bladeren die vallen!

heel veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2005, 16:56   #497
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
Hoi lieve tinneke !

Fijn dat je er weer even bent ! Laat je niet kisten en je weet waarschijnlijk wel dat je je niet hoeft te bewijzen, maar ja............................ Dat zou inderdaad al een hele hoop stress schelen !

Ik merk dat zelf ook mijn nieuwe werkplek. Ik werk er nu sinds 1 okt en kan zeggen dat ik mijn draai al echt heb gevonden. Men kent mijn ware ik al een heel stuk en dat scheelt een hele hoop energie !!!

Ik ben hier niet meer zo vaak;opeens komt dat er even niet zo van nu ik nog maar twee dagen in de week vrij heb ! Nou ja,zal ook wel zo moeten zijn,denk ik dan maar !

In ieder geval liefs aan iedereen !!

xxxx zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2005, 15:27   #498
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
winterblues............

Gisteravond werd ik ineens overspoeld dor de winterblues......we hadden een heel gezellige pakjesmiddag/avond bij mijn ouders gehad en ik zat nu nog even moe maar voldaan thuis op de bank me te bedenken waar ik in hemelsnaam al die nieuwe spullen moet laten. Opeens bekroop me zo'n angstig,onrustig gevoel. alles staat hier al vol genoeg, de drukke feestdagen komen eraan met Sinterklaas,twee verjaardagen,daarna weer die megegrote kerstboom in de huiskamer,waar echt helemaal geen plaats meer voor is..............etc.
Ik werd er echt even helemaal niet goed van !

En vannacht werd ik dus ziek. Een soort van keelontsteking, alle holtes verstopt,algehele misère...............In plaats van vandaag rustig aan te doen MOEST ik van mezelf eerst alles opruimen wat we gisteren gekregen hebben,dus de hele kamer en keuken waren aanvankelijk nog een grote bende. Ik wil dan eerst alles op orde hebben,alvorens ik me kan ontspannen. Morgen blijf ik dus thuis,dat gaat niet anders.

Herkennen jullie dat ook,dat je eerst alles opgeruimd wil hebben,ook al voel je je nog zo lamlendig ? Ik ga dan door tot ik daadwerkelijk niet meer KAN en mijn man wordt daar boos om. Hij vindt dat ik gewoon op de bank moet gaan liggen,maar ik word zo onrustig van het idee dat er weleens iemand spontaan op bezoek zou kunnen komen en het hier dan niet opgeruimd is !! trouwens,dan zou ik de zooi toch morgen weer tegenkomen,dan maar liever meteen de boel aan kant geruimd !!

Nou ja, een hoop gezwets mijnerzijds..................maar kennen jullie dit ? En worden jullie ook wat wintergevoelig nu het zo koud,nat en donker is ??

Vanmorgen heb ik sinds hele,hele lange tijd ook weer aan mijn haar getrokken,toen ik al snuitend en niezend aan de keukentafel hing met een kop thee. pas toen ik me na een aantal uurtjes wist aan te kleden en een doek om mijn hoofd had gedaan,was de trekdrang over. gelukkig pak ik mezelf wel weer op, dus "the spirit" is er nog wel !!!

Liefs aan iedereen, Zonnestraal (hatsjie !!)
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2005, 20:11   #499
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Herkenbaar Zonnestraal! Aan de ene kant vind ik het beregezellig,de aankomende tijd. Maar eigenlijk vind ik het ook te druk. Verjaardagen,kerstdagen,een hoop tussendoor,alles lijkt tegelijk te komen in de laatste 2 maanden van het jaar. Wij doen niks aan Sinterklaas,maar we zitten wel nogsteeds in de verbouwing. De wc is inmiddels klaar,de douche kan (als het meezit) aan het einde van de komende week weer gebruikt worden. ALLES is stof.....er valt niet tegenaan te stoffen en op te ruimen. Normaal gesproken wil ik ook eerst alles redelijk opgeruimd hebben voor ik mn bedje induik,maar mijn lijf laat dat momenteel niet toe. Nu moet ik lijdzaam toezien,hoe mijn lief zich door de rotzooi heen ploeterd. Het valt even niet mee nu.... Maar eerst ik mag me er niet druk om maken,morgen is onze trouwdag en daar moet ik toch fris en fruitig bijzijn .


Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2005, 00:12   #500
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
proficiat !!!!!

Wat zalig voor jou !!! (Jullie!!) Hartelijk gefeliciteerd en ik wens jullie een hele mooie en gelukkige toekomst samen !! Hopelijk genieten jullie er met volle teugen van,want daar kun je weer jaren lang op teren,op zo'n mooie herinneringen !!!

proficiat en drie dikke zoenen !!

Laat je nog eens horen hoe het was ?

liefs,Zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2005, 20:47   #501
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
héhé, als ontspanning (morgen twee examens) even naar Haarweb... zien of er geen positief nieuws te bespeuren valt en wat zie ik? Zonnestraal verjaart vandaag! Nou, ik hoop dat het een zonnig en stralend dagje voor je was!
Gefeliciteerd meid!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2005, 11:30   #502
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
Hoi Daniela !!

Hartelijk bedankt voor je felicitatie ! Vandaag ben ik gaan werken op mijn verjaardag en het was een warme,ontspannen dagje met de clienten !

Collega's vroegen me hoe oud ik ben geworden en ik heb oprecht geantwoord : 3,6 jaar ! Want zo zie en voel ik dat werkelijk. Zo blijf ik dicht bij het kind in mezelf en zegt verschil in leeftijd tussen mensen ook minder veel,omdat het verschil van tien jaar bijvoorbeeld kleiner is als je op mijn manier telt !

Ik ben de laatste weken weer positief aan mezelf aan het werken : ik ben begonnen met gerichte fitnessworkouts,samen met een goede vriend die me daarbij begeleidt en steunt,waardoor ik ook meer meer bewust met mijn eten omga, ik heb van sinterklaas tarotkaarten gekregen en ben me momenteel erg bewust van mijn eigen energie en de mensen om me heen die het van me af (kunnen) nemen. Ik ga proberen minder automatisch alsmaar öpen"te zijn naar iedereen toe, omdat ik duidelijk merk dat mensen mij daardoor ook makkelijker leeg kunnen zuigen. als ik niet altijd maar zo open sta,kan ik mijn eigen energie beter koesteren,zonder het te pas en te onpas weg te geven aan mensen die me eigenlijk boos maken en mij frustratie opleveren.
Ik vind het een hele bevrijdende gedachte dat ik daar zelf meer invloed op uit kan oefenen,dus dat ik anderen niet meer toe sta mij leeg te trekken.

Een hele hoop gebazel wellicht als je dit zo leest; ik wil alleen maar aangeven dat er momenteel vanalles in mij in werking is getreden en dat ik me daar heel prettig,maar ook wat overdonderd door voel omdat dit voor mij een nieuw inzicht is !! (toch nog weer wat geleerd op mijn3,6 e jaar, haha!!!)

Ik bruis,ik leef weer na een hele tijd te hebben zitten dutten. Daar moet ik weer even een balans in vinden omdat ik snel weer door kan schieten in te veel enthousiasme...................................

Daniela, de examens heb je nu inmiddels alweer achter de rug volgens mij..hopelijk heeft het een positief resultaat opgeleverd !!!! Ik heb er werkelijk waardering voor dat je zo doorzet !! Chapeau ! (Zo zegt men dat toch weleens in België,hè!)

Lieve Karin ! dankjewel voor je felicitatie ! De zonnebloem is ontzettend goed gekozen,die komt in mijn privè-situatie ook vaak terug,maar daar hebben we het nog weleens over ! Ik wens jou veel warmte de komende tijd,meid !

Ik wens iedereen een fijn weekend en tot mails !!!

Liefs, en voor iedereen een zonnestraaltje....................Zonnestraal:shin y:
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 16:24   #503
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
gelukkig nieuwjaar !!!!!

Hallo maar weer eens allemaal !!

Ik wil jullie allemaal het beste wensen voor dit nieuwe jaar ! Ik hoop dat het jullie goed gaat en dat iedereen zich sterk voelt om dit jaar vol nieuwe kansen en mogelijkheden zo goed en positief mogelijk te benutten, om er zelf van te mogen groeien en de liefde te voelen en te delen met de mensen om je heen waar je van houdt.......................

Een jaar om na afloop blij en gelukkig op terug te kijken. Maar ook een jaar waarin het besef centraal staat dat elke dag een nieuwe kans is en steeds het begin van je toekomst.

Geen enkele dag zal een verloren dag zijn zolang je dicht bij jezelf en je gevoel blijft. Vertrouw op je gevoel,je eigen inzicht en geniet zoveel mogelijk met volle teugen. Over een (flink) aantal weken begint het voorjaar weer en is deze koude periode voorbij.........................................

Velen van jullie zijn al aan een nieuwe levensfase begonnen en dat is fantastisch nieuws !!!

Nogmaals een heerlijk jaar voor iedereen gewenst!!!

liefs,Zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 10:08   #504
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
afscheid

Hallo allemaal, of eigenlijk moet ik schrijfen "dag allemaal"

Ik trek mij volledig terug van HW, wil er eigenlijk totaal geen energie meer in steken. Ik ga me hier niet lopen verdedigen waarom en hoe of wat. De mensen die me buiten HW kennen weten wel waarom denk ik en dat is wat mij betreft voldoende. De mensen die contact met me willen blijven houden zijn uiteraard van harte welkom, de meeste hebben mijn mailadres wel en anders moet je me even een PM sturen, dan komt dat ook wel goed. Het is tijd dat anderen hun (soms te negatief klinkende) woorden gaan schrijven en tijd voor mij om me daar niet meer aan te ergeren.

Ik wens iedereen hier het allerbeste, sterkte met het TTM beest, ik hoop echt dat er ooit een oplossing komt voor ons rotprobleem.

Veel liefs aan iedereen die het verdiend en wie weet tot ooit.

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 14:13   #505
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karin_inline
Hallo allemaal, of eigenlijk moet ik schrijfen "dag allemaal"

Ik trek mij volledig terug van HW, wil er eigenlijk totaal geen energie meer in steken. Ik ga me hier niet lopen verdedigen waarom en hoe of wat. De mensen die me buiten HW kennen weten wel waarom denk ik en dat is wat mij betreft voldoende. De mensen die contact met me willen blijven houden zijn uiteraard van harte welkom, de meeste hebben mijn mailadres wel en anders moet je me even een PM sturen, dan komt dat ook wel goed. Het is tijd dat anderen hun (soms te negatief klinkende) woorden gaan schrijven en tijd voor mij om me daar niet meer aan te ergeren.

Ik wens iedereen hier het allerbeste, sterkte met het TTM beest, ik hoop echt dat er ooit een oplossing komt voor ons rotprobleem.

Veel liefs aan iedereen die het verdiend en wie weet tot ooit.

Karin
Hoi Karin,

Zonde dat je weggaat, maar zoals je zegt is het je eigen beslissing en ik respecteer die dan ook. Je hoeft je inderdaad hier niet te verantwoorden (als je dat niet wil).
Voor jou ook veel sterkte met je TTM en hopelijk horen of zien we je nog eens he.

Groetjes,
Kristel
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 14:51   #506
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Er zit wel veel opgekropte woede in je berichten. Ik vraag me af op wie je kwaad bent of aan wie je je nu precies ergert. Verder is het jouw beslissing dus veel strijdlustigheid gewenst wat de ttm betreft in je verdere leven.

Groeten
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2006, 16:54   #507
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
Dag lieve Karin en marly.................jullie nemen afscheid op haarweb. Om heel begrijpelijk redenen die ikmalleen maar kan onderschrijven. Ik vond het altijd erg gezellig met jullie hier en ik heb veel steun aan onder andere jullie twee gehad. daar ben ik heel erg blij om !!!

Ik ben ook blij dat zovelen hun weg hebben gevonden naar deze plek om zo elkaar te kunnen oppeppen en steunen. zelf ben ik inderdaad ook niet actief aanwezig sinds een hele tijd. Ik kan niet eens zeggen waarom !! Inderdaad, wellicht is het zo dat je toch persoonlijk gaat mailen met diegene(n) die je het meest ëigen"zijn geworden en omdat er (gelukkig!) steeds meer nieuwe mensen bijkomen hou je niet alles meer bij ! zo ontstaan weer nieuwe vriendschappen tussen mensen onderling en dat is iets zeer waardevols,wat ik alleen maar kan toejuichen !!! "

Voor het eerst in wel vijentwintig jaar ben ik nog steeds trekvrij,zelfs in deze maanden januari en februari- iets wat een bevrijding is ! de drang om te trekken lijkt gewoon verdwenen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik actief fitness twee maal per week, en een hele lieve kameraad heb gevonden waarmee ik al mijn emotionele problemen meteen kan bespreken , al is het op de meest onmogelijke uren. Ik hoef geen gevoelens van boosheid meer op te kroppen en dat scheelt natuurlijk enorm !!!! Ik sta nu zo positief in het leven !!!

dat wens ik jullie ook toe,een hele positieve levenshouding die doordringt tot je diepste ik. Ik neem hier geen afscheid want ik wil altijd weer komen kijken als dat goed voor mij voelt,maar ik luister wat het Leven voor me in petto heeft en die weg volg ik met mijn hart !

Dus : zoals gewoonlijk wens ik iedereen een hele positieve tijd en houd jullie haaks allemaal !!

liefs, Zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2006, 19:01   #508
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
lente ????

hallo allemaal ..............!
na een winter vol goede moed,veel energie en zelfs plukvrij te zijn geweest,heb ik er nu toch langzamerhand echt wel moeite mee dat de lente zo op zich laat wachten. Moeheid lijkt nu toe te slaan , ook omdat de hooikoorts weer begint op te komen ............... Mijn tomeloze energie lijkt langzaamaan nu toch wat op te branden en ik voel me zwaarder worden. Nog steeds trek ii niet,maar de drang is er de laatste twee dagen weer wel.

hebben jullie ook last van het koude weer ?

ik wens jullie in ieder geval al wat warme zonnestralen toe !
veel liefs, zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 06:32   #509
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
eventjes terug...........

Hallo allemaal,wat een hoop nieuwe leden op HW !!! Ik zag dat ik al vier maanden niet meer hier geweest ben en omdat ik vandaag ( het is zaterdag ) al om half zes lag te draaien en te piekeren in bed door me te ergeren aan gebeurtenissen op mijn werk, besloot ik op te staan en hier eens een kijkje te nemen.......

fijn dat zoveel mensen ook de weg naar HW gevonden hebben ! Wat ik me afvraag is of er nog meer mensen zijn die nog steeds die visoliecapsules slikken,waar we het "vroeger"over hadden ? Ik slik ze nog steeds en ik moet zeggen dat ik eigenlijk haast nooit meer aan mijn haar trek . De drang is er nog weleens,maar ik kan hem goed weerstaan.

Als jullie hier nog eens komen, Marly, Tinneke en Karin ; de hartelijke groeten !!! onze gesprekken hier zijn gewoon opgelost in de tijd,dat vind ik een vreemde gewaarwording om te zien.........................heel veel liefs , Zonnestraal
__________________
wees trouw aan jezelf
niet omdat het moet
maar als je jezelf bent in dit leven
weet je zeker : ik doe het goed !!!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 12:37   #510
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He Zonnestraal,

fijn om nog eens iets van je te horen. en fijn om te horen dat het goed met je gaat!
Met mij is alles ok. De ttm met ups en downs, maar nooit echt heel erg gelukkig. Ik neem geen visolie meer, ik kreeg er ontzettende hoofdpijn van...

Heel veel succes met alles wat je doet!
veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.