Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 26 oktober 2007, 13:39   #61
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ik ben redelijk negatief over die dokter maar vind het wel interessant.
Negatief ben ik zeker niet over je post. Ik zou graag hebben dat je er blijft over posten.
(Sorry als je je aangevallen voelde)

Vraagje: Hoe nam hij aan dat je beide sexhormonen te weinig had, wat was zn redenering erachter + zn andere gedachten.
Hoe oud ben je?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2007, 15:23   #62
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concetta Bekijk bericht
Hallo Kurt,

Inmiddels ben ik bij een dokter geweest uit de praktijk van dr Hertoghe, hij heet Benoit Poutet. Hij spreekt gelukkig ook Nederlands, want mijn Frans is niet meer wat het geweest is.
Het consult duurde ruim een uur. Hij was heel grondig. Hij vermoedde een slecht werkende schildklier, zwakke bijnieren en een tekort aan oestrogeen en testosteron. Hij kijkt veel verder dan alleen haaruitval. Alle hormonen hebben invloed op elkaar dus hij ziet het hele plaatje. Bloed prikken heb ik afgelopen zaterdag gedaan en 22 november heb ik weer een afspraak. Ik vond hem zeer serieus, hij gaat voor een optimale gezondheid en niet alleen maar 'niet ziek', zoals in Nederland. De ranges voor bloedwaardes zoals die in Nederland geinterpreteerd worden zijn voor zieke mensen zei hij en niet voor optimaal gezond. Ik ben benieuwd wat hij gaat voorstellen bij het volgende consult. Teveel hormonen lijkt me niet goed.
Ben jij al geweest ? en wat zijn jouw ervaringen ?
groetjes
Concetta
hoi concetta
leuk om te horen dat je het goed hebt getroffen bij die arts, hopelijk voldoet de behandeling aan je wensen ik gun je het van harte. ik heb nog geen afspraak gemaakt maar zal het zeker doen in de nabije toekomst, uiteraard hou ik je op de hoogte
veel succes
mvg
kurt
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2007, 19:51   #63
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
Je krijgt een vragenlijst thuisgestuurd die je vooraf moet beantwoorden, met erg veel vragen, ong 350. Die vragen hebben betrekking op allerlei lichamelijke en geestelijke verschijnselen. Daaruit maakt hij op naast het gesprek en het lichamelijk onderzoek wat er aan de hand kan zijn. Ik ben 52, dus het is bij mij wel logisch dat ik een tekort aan oestrogeen heb.
KLachten als weinig energie en je slecht kunnen concentreren kunnen weer duiden op een slecht werkende schildklier en bijnieren. Al deze hormonen werken nauw samen en als je van het een tekort hebt, bv oestrogeen, kunnen de andere hormonen ook slechter gaan werken.
Ik houd jullie op de hoogte. Eind november weet ik meer.

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2007, 22:48   #64
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
hormonen

Hallo Kurt en anderen,

Vandaag ben ik weer in Brussel geweest bij de praktijk van dr Hertoghe.
Ik heb een bloedonderzoek gehad een paar weken geleden en bij dit consult werden de resultaten en de behandeling. besproken.
Mijn oestrogeen was onmeetbaar laag. De andere hormonen hadden normale waardes, testosteron was ook vrij laag. Er waren nog een paar andere tekorten, B12, vitamine D. Mijn TSH is goed, evenals T3 en T4.
Hij heeft voorgeschreven, oestragel in een kleine dosis. Ook progesterone, dit schrijft hij altijd voor met de oestrogel voor een goede balans. Verder wat voedingssupplementen zoals B12, Q10 en cysteine voor mijn haar. Hij gaat ervan uit dat mijn haar zich herstelt door de oestrogel.
Groeihormonen schrijft hij mij niet voor, hij denkt dat door wat ik nu ga gebruiken ik me al veel beter ga voelen.
Ik ben benieuwd hoe en of het gaat werken en of mijn haar erdoor gaat floreren.

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2007, 17:50   #65
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Als je test te laag is en hij schrijft oestrogeenzalf + progestosteron (je weet niet ofdat het omgezet zal worden naar testo of oestrogenen. Maar iemand had ooit gepost op het forum dat er progestosteron zou zijn die alleen maar om zou zetten naar androgenen?)
Dan help je de zaak toch niet vooruit?(de testosteron dan) Of het moet zo zijn dat de progestosteron toch omgezet wordt?

Natuurlijk is het moeilijk om testosteron voor te schrijven aan een vrouw.
Ook als is het een lage dosis.

Welke merken voedingssupps heeft hij voorgeschreven of gewoon het ingredient?

Waarom de Q10? Of heeft hij het gewoon voorgeschreven omdat het zou verminderen na + 30 a 35 jaar?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2007, 01:30   #66
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj Bekijk bericht
Natuurlijk is het moeilijk om testosteron voor te schrijven aan een vrouw.
Ook als is het een lage dosis.
??? Helemaal geen behoefte aan testosteron!

Wat deze arts voorgeschreven heeft, is prima. Geeft alleen meer kans op borstkanker, trombose etc.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 12:56   #67
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Dit zeg ik niet...
Citaat:
Als je test te laag is en hij schrijft oestrogeenzalf + progestosteron. Dan help je de zaak toch niet vooruit?(de testosteron dan)
Is het bewezen dat een lage dosis oestrogenen bij vrouwen met een (te?)laag oestrogeengehalte de kans op borstkanker en trombose vergroot?

Neen maar zeker is wel dat je je goed moet laten monitorren.
En dat je als dokter er voorzichtig moet mee zijn met het voorschrijven van hormonen.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 13:57   #68
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, dat is wel bewezen en dat is precies de reden waarom je steeds een mammografie moet laten maken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 18:57   #69
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Bron?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 22:13   #70
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
In de bijsluiters van ac-pillen zie je bij de contra-indicaties altijd dat er o.a. geen borstkanker en trombose in de anamnese mag voorkomen; is gewoon te link.

Studies WHI:
http://www.whi.org/findings/ht/eplusp_bc.php

Vivelledot schijnt trouwens beter/regelmatiger door het lichaam te worden opgenomen dan oestrogel volgens dames van heralopecia.com, maar ook daar zie je borstkanker en trombose als contra-indicaties.
http://www.vivelledot.com/Consumer/A...its-Risks.aspx
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 17:56   #71
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ja maar weet je ofdat die vrouwen een verlaagde oestrogeenspiegel hadden? Nope...
Maar ik zal niet moeilijk doen je moet er gewoon mee uitkijken.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 18:38   #72
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj Bekijk bericht
Ja maar weet je ofdat die vrouwen een verlaagde oestrogeenspiegel hadden?
Jazeker, 't gaat namelijk in die studies van WHI om HRT(hormone replacement therapy) bij (post)menopauzale vrouwen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 22:00   #73
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Oke sorry...
Maar er moet zeker gekeken worden dat het de juiste reden was voor een HRT.
Citaat:
In respect of the individual five years age groups the changes were very different and for the older women especially there were no decreases detectable. It must be expected that frequently the diagnoses of Osteoporosis results in a treatment of hormone therapy over a long period and that the recommendations and statements (as mentioned above) are not implemented sufficiently
bron
Ik heb nu weinig tijd maar ben wel geinteresseerd in HRT en ga er zeker meer over zoeken.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2009, 19:16   #74
pkboy
On Human Growth Hormone
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 30
HGH voor de inhammen !

beste haarweb mensen


ik ben 22 jarige man en heb sinds me 18de haaruitval .

tot ik het vorrig jaar zat was en er iets aan ging doen want de inhammen werden steeds groter en groter !! daar kon ik absoluut niet meeleven ,ik keek ongeveer 20 ker per dag in de spiegel etcc werd er helemaal depressief van

dus besloot ik vorrig jaar rond deze tijd minoxidl en finasteride te gebruiken er groeide hele kleine haartjes die bijna niet te zien waren en haaruitval zettten steeeds door ...tot ik een half jaar geleden aan HGH(merk =Bluetops Lekker goedkoop) Begon een lichte dosering van 2 IU per dag ! en ! ongeveer na 3 tot 4 maanden gebruik merkte ik dat heel me inhammen dicht Groeide !! het word nu met de maand een stuk gezonder en dikker als of ik weer t kapsel heb van een 18 jaarige !! Voor me aga . ik ben vanplan om dit nog ene halfjaartje door te zetten om te kijken wat t doet . Ik houd jullie op de hoogte

Laatst gewijzigd door pkboy; 14 februari 2009 om 19:23
pkboy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2009, 19:28   #75
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik las dat het een anabole steroide is. Dat moet goed spul zijn dan.

Nooit eerder gehoord.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.