Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 3,33 gemiddeld. Weergave
Oud 15 september 2007, 18:06   #16
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Ok... ondertussen toch wat over geschreven. Gister nog ff keurig opgezocht of ik geen dubbele topic zou gaan schrijven, maar ondertussen wel dus
Maar 8 à 9 euro is nog wel een keer de moeite waard op uit te proberen (er vanuit gaande dat je niet meteen het hele flesje er op moet doen tenmiste
__________________
- Proscar
- Rooscure
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 16:07   #17
BrabandeR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2004
Berichten: 17
Een vriendin van mij is kapster en haar vriend gebruikt het al een tijdje , volgens haar zag je wel duidelijk verschil.
Ga het ook maar eens proberen.
BrabandeR is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 18:01   #18
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Dit onderzoek is eigenlijk niet van 2007, maar komt van de EHRSM2005 (european hair research society meeting) in Zurich. Topical l-carnitin-l-tartrateis een andere vorm vanL-Carnitine. Het ingredient zou eigenlijk al in de eerste versie van Nanoadeno komen, maar het werd gecancelled:

Citaat:
Carnitine was only a short time in and I had not researched it thoroughly at that time when I posted the list with carnitine. Later I found out that carnitine can activate the glucocorticoid receptor, but weaker than the normal glucocorticoid cortisol and since I don´t know the impact of that on hair growth and since there were no articles/experiments on carnitine and hair growth, I skipped it. there where also other reasons to skip it.
Daarom gebruikt hij ook creatine i.p.v. carnitine.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 22:26   #19
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
wat is duidelijk verschil? minder haaruitval of iets wat lijkt op hergroei?
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2007, 21:54   #20
acksid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 24
ik heb de shampoo en de tonic vorige week gehaald (moest toch een shampoo hebben) en nu maar wennen aan het feit dat ik elke dag mijn haren moet wassen.
Maar tot nu toe geen nieuwe haargroei
acksid is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2007, 09:02   #21
zuurpruim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Berichten: 88
Begrijp ik het goed dat dit middel ongeveer dezelfde werking als Minox moet hebben,omdat het ATP verhoogd ?
Wil dit dan ook zeggen dat,wanneer je stopt met dit middel,al je gewonnen haren weer snel uitvallen ?
Heeft er sowieso al iemand ervaring of ervaringen gelezen van iemand ?
zuurpruim is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2007, 12:41   #22
lotsahair
HaarWeb lid
 
lotsahair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joshua Bekijk bericht
Je kunt het sinds kort ook gewoon in NL bij de drogist kopen: zo'n 8 euro voor de shampoo en 11 euro voor de tonic.
Da's al een stuk schappelijker
Welke drogisterij heb jij het kunnen vinden?
__________________
42 jaar

3 x STRIP haartransplantaties (2x Laser Aesthetic en 1x TransHair)
1 x FUE (Feriduni 2014)
lotsahair is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2007, 13:58   #23
joshua
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 65
Bij de DA. Weet niet of al hun vestigingen het in het assortiment hebben opgenomen.
joshua is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2007, 16:41   #24
Mauriceje
HaarWeb lid
 
Mauriceje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2007
Berichten: 11
hey
mijn eerste berichtje hier !

Na 1 jaar lezer van dit forum,
sinds januari gebruiker van Minox en Fina wat een goede positieve werking heeft bij mij. (kan natuurlijk altijd beter)
Tot een paar dagen geleden tijdens het kammen veel uitval in de kam ziek van.

gelijk gekeken wat ik nog meer kon proberen en wilde rooscure proberen, maar trof toen de activ M van dr. hoting aan bij de kruitvat.
was 8 euro maar met 3 euro retour van schwarzkopf ! dus nu allemaal inslaan ! alleen 1 per adres/gezin
vanavond gelijk beginnen, ik hou jullie op de hoogte.
Mauriceje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2007, 17:04   #25
bally01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 7
acive m

hoi allemaal weet iemand hoe active m eruit ziet en waar ik het kan halen in nederland

alvast bedankt
bally01 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2007, 17:09   #26
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ow men, ik krijg echt zon aminexil gevoel bij dit product... Omdat het schwarzkopf is moet het goed zijn?! Yeah right!

Succes ermee en mocht het echt wat zijn dan horen we het hier wel. Tot die tijd ben ik sceptisch tegenover zulke producten!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2007, 19:49   #27
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ik zou er ook niet te veel van verwachten, maar 't is altijd okee als mensen het willen testen natuurlijk.

@Zuurpruim: Het doet in principe hetzelfde als minoxidil, maar daarmee is zeker niet gezegd dat het ook een zelfde werking heeft, laat staan dezelfde resultaten geeft. Voor een helderder beeld daarvan zou je bijv. toch eerst moeten weten of het net zo krachtig werkt en welk percentage oplossing voor Activ-M gebruikt is.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2007, 19:57   #28
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Ik zou er ook niet te veel van verwachten, maar 't is altijd okee als mensen het willen testen natuurlijk.

@Zuurpruim: Het doet in principe hetzelfde als minoxidil, maar daarmee is zeker niet gezegd dat het ook een zelfde werking heeft, laat staan dezelfde resultaten geeft. Voor een helderder beeld daarvan zou je bijv. toch eerst moeten weten of het net zo krachtig werkt en welk percentage oplossing voor Activ-M gebruikt is.
Vince, hoe kom je erbij dat het in principe hetzelfde doet als Minoxidil? Dat is namelijk helemaal niet zo.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2007, 20:44   #29
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Vince, hoe kom je erbij dat het in principe hetzelfde doet als Minoxidil? Dat is namelijk helemaal niet zo.
ow
ik weet helemaal niks van dit product en weinig over de werking van minoxidil! Dus zou jij het een en ander van jou wijsheid willen delen Kevin? Is deze shampoo die 8 euro waard of is dat weggegooid geld? Is het net zo goed als bv rooscuur? Of Alpecin shampoo? Is dit een amidixil achtige scam of niet?
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2007, 21:17   #30
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore Bekijk bericht
ow
ik weet helemaal niks van dit product en weinig over de werking van minoxidil! Dus zou jij het een en ander van jou wijsheid willen delen Kevin? Is deze shampoo die 8 euro waard of is dat weggegooid geld? Is het net zo goed als bv rooscuur? Of Alpecin shampoo? Is dit een amidixil achtige scam of niet?
Minoxidil is een "potassium channel opener" en geeft positieve signalen aan de dermal papilla door. Hierdoor kunnen de haren in de anagen (groei) fase blijven. Carnitine verhoogd het ATP (energie) gehalte en stimuleert hierdoor haargroei. Van shampoo's moet je eigenlijk vrij weinig verwachten. Carnitine zou wel kunnen helpen in de vorm van een lotion of iets dergelijks, maar ik vind zelf dat er betere alternatieven zijn zoals Creatine. En met cortisol wil je ook niets te maken hebben.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Schwarzkopf activ m Muffin Medicijnen/haargroeimiddelen 1 26 september 2007 21:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.