Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 mei 2007, 19:14   #1
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
donorgebied

Weet iemand hoeveel er uit een gemiddeld donorgebied voor FUE geextraheerd kan worden zonder dat het opvalt als het kort geschoren is (standje 1 a 2).

Heeft iemand hier ervaring mee, d.w.z. met de FUE methode. Zo ja hoeveel grafts zijn er uitgenomen en valt dat ook op.
Thanks
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 17:25   #2
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk-yo Bekijk bericht
Weet iemand hoeveel er uit een gemiddeld donorgebied voor FUE geextraheerd kan worden zonder dat het opvalt als het kort geschoren is (standje 1 a 2).

Heeft iemand hier ervaring mee, d.w.z. met de FUE methode. Zo ja hoeveel grafts zijn er uitgenomen en valt dat ook op.
Thanks
Ik denk dat wij hierover weinig kunnen zeggen. Ieder donorgebied verschilt van persoon tot persoon. Ik denk dat je beter ergens op consult kunt gaan, en daar vraagt wat de mogelijkheden voor je zijn.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 18:17   #3
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 28-04-1982 Bekijk bericht
Ik denk dat wij hierover weinig kunnen zeggen. Ieder donorgebied verschilt van persoon tot persoon. Ik denk dat je beter ergens op consult kunt gaan, en daar vraagt wat de mogelijkheden voor je zijn.
Beste 28-04-1982. Op mijn vorige topic reageerde je net zo. Als ik op consult was gegaan zou ik hier die vraag niet stellen. Waar is dit forum anders voor? Je punt was al duidelijk in mijn andere topic, hoef je hier niet nog een keer te maken. Moeten wij allemaal op consult gaan om onze vragen beantwoord te krijgen, dan kunnen we dit forum wel schrappen.

Ik begrijp goed dat het per persoon verschilt, daarom heb ik het ook over een gemiddelde. Ik vraag hier uitdrukkelijk naar. Zie de streepjes onder gemiddelde in mijn eerste posting in dit topic.

Dus een benadering van het aantal grafts, ik vraag niet hoeveel er bij mij uitgehaald kan worden.
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 19:24   #4
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Als het zo simpel was dan had je hier al lang een antwoord op gehad.
Wat is nu een gemiddelde donor? Daar zit zoveel verschil in!

Pb anders ff naar Bverotti. Ik ben er ook wel benieuwd naar.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 20:13   #5
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Ja ik ben ook benieuwd. Ik denk dat minimaal 4000 bij een "normaal" donor gebied wel mogelijk moet zijn. Maar kan er ook naast zitten.
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 21:04   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk-yo Bekijk bericht
Beste 28-04-1982. Op mijn vorige topic reageerde je net zo. Als ik op consult was gegaan zou ik hier die vraag niet stellen. Waar is dit forum anders voor? Je punt was al duidelijk in mijn andere topic, hoef je hier niet nog een keer te maken. Moeten wij allemaal op consult gaan om onze vragen beantwoord te krijgen, dan kunnen we dit forum wel schrappen.

Ik begrijp goed dat het per persoon verschilt, daarom heb ik het ook over een gemiddelde. Ik vraag hier uitdrukkelijk naar. Zie de streepjes onder gemiddelde in mijn eerste posting in dit topic.

Dus een benadering van het aantal grafts, ik vraag niet hoeveel er bij mij uitgehaald kan worden.
He Henk-yo, niet zo gepikeerd reageren s.v.p. Je kunt hier ook vragen hoeveel haren een ezel heeft. Maar op het juiste antwoord kun je lang wachten. Niet elke vraag is te beantwoorden!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 21:24   #7
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
He Henk-yo, niet zo gepikeerd reageren s.v.p. Je kunt hier ook vragen hoeveel haren een ezel heeft. Maar op het juiste antwoord kun je lang wachten. Niet elke vraag is te beantwoorden!
Beste Limbo. Ik wil absoluut niet agressief reageren ofzo,excuses als dat zo overkomt bij jou.
Ik probeer hier een discussie op gang te brengen. Door zo te reageren kapt hij de topic al gelijk af. Ik bedoel zou elke vraag wel kunnen beantwoorden met: ga eens op consult.
Ben echt serieus benieuwd naar de capaciteiten in het donor gebied GEMIDDELD GENOMEN, en volgens mij zjin nog meer mensen dat.
Heb bverotti al een private message gestuurd hierover. Hoop dat hij snel reageert.

En hoeveel haren een ezel heeft lijkt me niet echt een moeilijke vraag
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2007, 22:35   #8
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Een ezel heeft altijd 3.678.192 haren. Dat zou iedereen toch moeten weten
Hoeveel je uit een gemiddeld donorgebied kunt halen. Tjee dat is lastig. Sommige mensen hebben maar een kleine kale plek maar verder haar waarvan de wortels ver uit elkaar staam. Anderen een grote kale plek maar in de krans haar waarvan de wortels zeer dicht naast elkaar staan. Gemiddeld zou ik gokken paar duizend grafts die je kunt extraheren, zeg 3000 ofzo. Maar het is wel een gok....

O ja: ik heb een afspraak gemaakt bij Aesthetic Clinics voor een consult over een FUE als "finishing touch". Wil later nog naar ProHair.
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2007, 11:41   #9
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk-yo Bekijk bericht
Beste Limbo. Ik wil absoluut niet agressief reageren ofzo,excuses als dat zo overkomt bij jou.
Ik probeer hier een discussie op gang te brengen. Door zo te reageren kapt hij de topic al gelijk af. Ik bedoel zou elke vraag wel kunnen beantwoorden met: ga eens op consult.
Ben echt serieus benieuwd naar de capaciteiten in het donor gebied GEMIDDELD GENOMEN, en volgens mij zjin nog meer mensen dat.
Heb bverotti al een private message gestuurd hierover. Hoop dat hij snel reageert.

En hoeveel haren een ezel heeft lijkt me niet echt een moeilijke vraag
Kijk Henk yo, ik snap dat je een discussie op gang probeert te brengen, maar jij stelt echt vragen waar het erg lastig discussiëren over is. zoals Limbo al zegt niet op iedere vraag is een antwoord mogelijk, en dit is er naar mijn idee 1 van!

Ik zal echt niet op iedere vraag reageren met 'ga eens op consult'. Echter, jij wil gegevens hebben over wat er gemiddeld aan grafts weggenomen kan worden bij iemand. Als ze je dat al kunnen vertellen, waar kunnen ze je dat dan beter vertellen dan bij een kliniek.

Ik lees dat je inmiddels een pm naar bv gestuurd hebt. ik ben erg benieuwd wat voor een antwoord je terug krijgt.

Verder weet ik gewoon dat een ezel 4.956.261 haren heeft.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 23 mei 2007 om 11:46
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2007, 19:51   #10
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Dit vraagt gewoon om een weddenschap. Alleen, wat zijn dan weer de formaten van die vermaledijde ezel??
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2007, 12:36   #11
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Ik heb inmiddels een berichtje gehad van Bverotti. En in principe is het allemaal wel vrij hoopgevend voor degenen die een "GEMIDDELD" donorgebied bezitten.

Ik heb gevraagd of ik een deel van zijn antw. hier mag posten. Dus nog even geduld.
MVG
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2007, 13:28   #12
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Dit vraagt gewoon om een weddenschap. Alleen, wat zijn dan weer de formaten van die vermaledijde ezel??
Ik ben 1.81m.

Verder kan ik zeggen dat die 4.956.261 haren echt niet klopt.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2007, 13:50   #13
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk-yo Bekijk bericht
Ik heb inmiddels een berichtje gehad van Bverotti. En in principe is het allemaal wel vrij hoopgevend voor degenen die een "GEMIDDELD" donorgebied bezitten.

Ik heb gevraagd of ik een deel van zijn antw. hier mag posten. Dus nog even geduld.
MVG
Bij deze van de man himself:
================================================== ========
Ik durf met zekerheid zeggen dat indien je een 'normaal' donorgebied hebt
3000 grafts geen enkel probleem zullen geven. De meeste mensen waarbij we
3000 grafts hebben gedaan voelen nauwlijks een uitdunnend effect. Uiteraard
kunnen wij zien dat er haartjes ontbreken, maar dan moeten we al van erg
dichtbij gaan kijken en dan is het nog niet altijd eenvoudig.
Ik ken standje 1 of 2 niet, maar laten we zeggen dat 3-4 mm voldoende is om niets te zien in het donorgebied.

Je kan mijn donorgebied is van dichtbij inspecteren indien je dit wenst.
Zelf heb ik 1 strip van 1800 grafts en 2 grote FUE sessies gedaan met in het
totaal zon kleine 4000 grafts.

================================================== ========

Ik heb het donorgebied gezien van Bart op foto na de 3 ingrepen (ik denk wel meer mensen), op basis hiervan moeten 4000-4500 grafts no problem zijn.

Zijn toch zon 10.000 haren! Dat geeft de burger moed denk ik zo!
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2007, 13:56   #14
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Maar wat is nu een gemiddelde donor?

Mij valt bij FUE vaak op dat ze de grafts nogal hoog weghalen.

De echte safetyzone op je achterhoofd is eigenlijk maar 6 cm breed.

Maar hoe hoger je de grafts gaat weghalen, hoe meer grafts er beschikbaar zijn natuurlijk. Voor zolang het duurt.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2007, 15:21   #15
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Maar wat is nu een gemiddelde donor?

Mij valt bij FUE vaak op dat ze de grafts nogal hoog weghalen.

De echte safetyzone op je achterhoofd is eigenlijk maar 6 cm breed.

Maar hoe hoger je de grafts gaat weghalen, hoe meer grafts er beschikbaar zijn natuurlijk. Voor zolang het duurt.
De hoogte bedoel je denk ik?
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[FUE-methode] Centraal deel 1 Mailman Chirurgische behandelingen 242 17 februari 2019 09:00
Interview HaarWeb met C.G. Gho over HaarStamcel Transplantatie Tiuri Chirurgische behandelingen 0 18 september 2005 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.