Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juli 2006, 18:11   #1
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Spannend!

Jaja, er is hoop!

Ik denk dat ik iets gevonden heb wat écht werkt, wat de oorzaak aanpakt. Ik heb het aan mijn psych verteld en die is er zo enthousiast over dat hij er een artikel over wil publiceren. Maar... dan moet het natuurlijk wel eerst bewezen worden, en dus ga ik maandag naar het ziekenhuis om een test te doen. Ik moet een nachtje blijven. Als het goed is krijg ik een pilletje waar ik enorm veel trekdrang van krijg. Als dat zo is hebben we gevonden welk stofje je als TTMer tekort komt. Ik zie er wel tegenop want misschien kom ik dinsdag wel helemaal kaal het ziekenhuis uit. Maargoed, in het belang van de wetenschap...

Ik ben hard bezig met het maken van een website over dit onderwerp, maar zolang er niks is bewezen zeg ik nog even niks, anders komen er misschien weer rare verhalen in de wereld. Nog even geduld dus...
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 19:33   #2
mimi2404
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2006
Berichten: 11
echt???

is dit een grap ofzo,ik kan het moeilijk geloven maar
ik zal dit alles op de voet volgen...en ik denk niet dat ik de enige zal zijn!!!
mimi2404 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 21:28   #3
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
idd! ga het ook zo volgen!
maar als dit een grap is...gaan er veel mensen op het forum teleurgesteld zijn
niet dat ik je niet wil geloven, ik wil het graag, maar na zoveeeeeeele jaren dat er nix werd gevonden lijkt het zo heerlijk onwaarschijnlijk
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 22:03   #4
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Het is zeker geen grap, dat zou wel heel ziek zijn, maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat er iets bruikbaars uitkomt, maar ik verwacht het eerlijk gezegd wel.

Jullie kunnen vast helpen door onderstaande enquete in te vullen. Bij voorbaat dank!


http://www.surveymonkey.com/s.asp?u=248822196562

Laatst gewijzigd door Lila; 2 juli 2006 om 12:29
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 22:34   #5
sannetje
Sannetje
 
sannetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 53
Geslacht:
Heeft je psych jou doorverwezen naar het ziekenhuis omdat hij wist dat ze pilletjes hiervoor aan het testen zijn? Wel vreemd, ik zal het volgen,dan heeft dat zieknhuis de primeur mochten zij de oorzaak weten te vinden van TTM.

Succes groet Sannetje
sannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 22:46   #6
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Mijn psych zit zelf in het ziekenhuis. De test die ik krijg is eigenlijk vrij standaard, maar de link met TTM is nooit gelegd.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 00:06   #7
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
de link zegt "this survey is currently closed"
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 00:25   #8
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
anyway, hou ons ZEKER op de hoogte bij het MINSTE dat er gebeurt
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 01:02   #9
mimi2404
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2006
Berichten: 11
hmmm....

ja, ik kan de link ook niet openen,misschien later...
ik ben heel blij dat je dit vertelt,op een of andere manier geeft dit me hoop
en ben heel nieuwsgierig zoals de anderen,ik denk dat dit toch de meest bezochte thread zal zijn!!!Ik heb in ieder geval genoeg droommateriaal voor vanavond ...
ik wens je nog veel succes en vergeet ons niet !!!
mimi2404 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 09:49   #10
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Oeps...
Nu doet ie het wel.

(Vul hem trouwens maar alleen in als je TTM hebt, itt wat ik eerder zei.)

Laatst gewijzigd door Lila; 2 juli 2006 om 12:31
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 13:54   #11
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
zo ik heb hem ingevuld
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 23:04   #12
Anouk8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2006
Locatie: Arnhem
Berichten: 42
ey

ik heb hem ook ingevuld en ik blijf de ontwikkelen wat betreft dat stofje zeker volgen. En ga vooral duimen dat het ons zou kunnen helpen!

Liefs Anouk
Anouk8 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 23:36   #13
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
[QUOTE=Lila]Jaja, er is hoop!

Ik denk dat ik iets gevonden heb wat écht werkt, wat de oorzaak aanpakt. Ik heb het aan mijn psych verteld en die is er zo enthousiast over dat hij er een artikel over wil publiceren. Maar... dan moet het natuurlijk wel eerst bewezen worden, en dus ga ik maandag naar het ziekenhuis om een test te doen. Ik moet een nachtje blijven. Als het goed is krijg ik een pilletje waar ik enorm veel trekdrang van krijg. Als dat zo is hebben we gevonden welk stofje je als TTMer tekort komt. Ik zie er wel tegenop want misschien kom ik dinsdag wel helemaal kaal het ziekenhuis uit. Maargoed, in het belang van de wetenschap...
QUOTE]

Hoeveel mensen doen mee aan dit wetenschappelijke onderzoek? en in welk ziekenhuis doen ze dat?
Weet jouw psychiater ook dat je bijvoorbeeld van ritalin enorm veel trekdrang krijgt? en ook van dextroafetamine? Dit zijn medicijnen die bij mensen met adhd voorgeschreven worden? Misschien komen we die stoffen dan wel te kort?
Weet jouw psychiater ook dat Risperdal, een antipsychoticum de trekdrang tot het nulpunt vermindert? net als anafranil?
Net als bij sommige de trekdrang vermindert door het gebruik van visolie omega 3en 6?
Ik persoonlijk gelooft hier dus helemaal niets in. Aangezien ik niet denk dat er een oorzaak voor TTm tevinden is.
Sommige hebben het al als peuter anderen krijgen het na een trauma en weer anderen is het onderdeel van een hersenbeschadiging enz.
is het ook bekend dat er in Amerika geloof ik onderzoeken gaande zijn of geweest zijn naar de werking van de genen. Dat ze denken het om een defect in de genen zal kunnen gaan?

IK wens je in elk geval succes en misschien is dit wel DE doorbraak. \We moeten positief blijven nietwaar?

Groetjes Lies
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2006, 00:37   #14
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Je hoeft er ook niet in te geloven, maar ik ben al 2 maanden plukvrij dus het is in ieder geval de moeite waard om te kijken of het ook voor anderen kan helpen. Ik doe dit ook niet bepaald voor mezelf. Een beetje mijn aangroei van 2 maanden op het spel zetten...
Je kunt het ook niet echt een wetenschappelijk onderzoek noemen. Ik heb mijn theorie vorige week aan mijn psych verteld en die was er erg enthousiast over. Dat zegt toch al wel iets lijkt mij. Hij stelde voor om zo'n testje te gaan doen. Als het bij mij aangetoond kan worden zal er wel een echt onderzoek komen met meerdere mensen.

Ik geef liever nog geen info over de identiteit van mijn psych, want ik weet niet of hij daar bezwaar tegen heeft, maar hij is ADHD-expert dus weet alles van Ritalin enzo. Hij heeft mij zelf ook Risperdal gegeven maar dat hielp bij mij niet. Je moet dat volgens het onderzoeksartikel over TTM en Risperdal ook in een hele hoge dosis nemen (4mg) en dat vindt hij onverantwoord.

Ik denk wel dat er een oorzaak is voor TTM, maar dan bedoel ik meer dat er innerlijk iets verkeerd moet zitten, en dat het niet puur psychisch is. Hoe dat is gekomen is een andere vraag die er in eerste instantie ook niet toe doet.

Ik zou zeggen, wacht gewoon ff af tot ik in details kan treden en lever dan commentaar, dan weten we tenminste waar we het over hebben.

Laatst gewijzigd door Lila; 3 juli 2006 om 01:17
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2006, 10:00   #15
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Hai Lila,

Jouw laatste post klinkt al heel anders dan je eerste post. Je geeft nu wat meer achtergrond.
Want hoe vaak er al mensen op het forum gezegd hebbenb dat ze Het ei van columbus hebben gevonden is sinds ik er lid van ben al niet meer te tellen.
Wat ik dan weer niet zo goed begrijp is dat je onderwerp nu opent en niet als dietest gemaakt heb, maar ik begrijp dat je enthiousast bent en dat met ons wilt delen.
Vreemd is dat eigenlijk dat risperdal bij jou niet werkte en bij mij al met 1.5 mg.
maar ik ben ook heel benieuwd en nogmaals veel succes de komende dagen. hopelijk gaat het meevallen met je haar.

Groetjes Lies
lies is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[fluridil] Algemeen ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 732 18 december 2013 11:44
TTM'ers bijeenkomst in België? Daphne TTM - Algemeen 92 9 juni 2004 22:20
Stoerste meid van Nederland Anjo AA - Algemeen 15 20 januari 2004 19:20
spannend he.. lotte TTM - Algemeen 7 21 juni 2002 13:30
goed nieuws voor België bolleke TTM - Algemeen 11 29 april 2002 21:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.