Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2007, 18:45   #1
sannetje
Sannetje
 
sannetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 53
Geslacht:
genoeg geweest

Hallo, Ik ben het helemaal zat. Vanmiddag pas om 14.oo mn bed uit omdat ik me zo depressief voelde en in bed bleef liggen.... en waardoor? Wat dacht je... grote vriend cq vijand trichotillomanie. Gister gevoeld aan haren, wilde plukken..de schaar maar gepakt na een paar haartjes getrokken te hebben (een schaar om de schade voor mijn gevoel te beperken dat ik dan in ieder geval niet door ga met plukken en dat uren achter elkaar) maar knippen dus en dat UREN achter elkaar met als gevolg: milimeter werk aan mn gehele echterkant. Ik lijk nu echt op een punker..Ben nu 33 en NOG STEEDS niet van het probleem af, hopeloos wordt je ervan, ik barste ook in tranen uit vanmiddag waarbij mn vriend bij troostte. Het probleem beheerst zo je leven en veel dingen lijden er onder, sociale contacten, zelfvertrouwen etc. Ook gedragstherapie heeft niet geholpen. Je wordt ouder en het probleem gaat maar niet over.... Het is genoeg geweest. Ben er helemaal zat van. Ik heb een muts op en doe m de komende jaren niet meer af totdat het grote probleem over is. Maar ja, naar je werk doe je geen muts op je hoofd, hoe verberg je daar het zichtbare probleem? Frustrating..

Pfffffffffffff houdt het nou nooit op????????????????

Groetjes Sannetje

Laatst gewijzigd door sannetje; 17 november 2007 om 23:40
sannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 23:20   #2
yara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2007
Berichten: 4
Beste Sannetje,

Ik leef helemaal met je mee!!
Je zit nu helemaal in het probleem begraven.
Maar het zal echt beter met je gaan, ben ik echt zeker van
Je gedachten en je leven op andere dingen richten, zoals ik heb gedaan, hielp echt meer dan de helft, zo ging het bij mij.
Nu gaat het bij mij ook wat minder,mijn vriend zei vanmiddag nog, dat ik van mijn wenkbrauwen af moest blijven. Ik had niet eens in de gaten, dat ik het deed
Het is altijd up en down.
Je zult echt uit dit dal komen.
Veel sterkte, ik weet wat je meemaakt,uit eigen ervaring.
groetjes van yara.
yara is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 23:38   #3
sannetje
Sannetje
 
sannetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 53
Geslacht:
Hallo Yara,

Bedankt voor je lieve reactie en een goede tip: richten op wat anders.
Het is inderdaad zo dat je helemaal in het probleem gaat zitten. Ze zeggen wel: je kracht gaat uit naar waar je je aandacht op richt: KRACHT VAN AANDACHT. Misschien een goede focus ook voor anderen om daar op te richten de komende tijd met natuurlijk wel aandacht voor jezelf houden op een positieve manier.

Groetjes en Good Luck!

sannetje
sannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2007, 12:20   #4
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Sannetje!
Je zit er blijkbaar weer eens middenin hé! En dat voel je je zoooo slecht, rot, ontgoocheld, verdrietig... houdt het dan nooit op? Ik heb mezelf dit ook al honderden keren afgevraagd...
Maar het wordt beter, het vraagt tijd en nog eens tijd, geduld met jezelf en werken aan inzichten... maar echt, het wordt beter!!! Ttm is iets wat steeds op en af gaat, goeie momenten wisselen met barslechte periodes. Naarmate je jezelf beter in je vel gaat voelen (de juiste relatie, het contact met je ouders een 'plaats' kunnen geven, een job waarin je je goed en erkend voelt... innerlijke rust enz...), naarmate die dingen stabieler worden, zullen ook jouw 'diepe dalen' afvlakken en komt er tijd en ruimte om dichter bij jezelf te staan. Het gaat niet van vandaag op morgen, sorry, dat kan ik je niet beloven. Maar het komt goed en het wordt beter, jij groeit, je haar groeit... geloof me, alles komt goed...
Heel veel liefs en sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2007, 13:27   #5
sannetje
Sannetje
 
sannetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 53
Geslacht:
THANX Bolleke!
__________________
Je kracht gaat uit naar waar je je aandacht op richt

Laatst gewijzigd door sannetje; 18 november 2007 om 13:44
sannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als je nog genoeg haren zou hebben.. 4roluca Overige (haar)discussies - Algemeen 0 12 juni 2007 01:51
bij de dokter geweest parker AGA - Algemeen 1 11 mei 2007 18:05
Bij Dr. Gho op consult geweest benkaal Chirurgische behandelingen 13 22 november 2005 21:34
Bijeenkomst zo. 29/02/04 (was: lang niet op het haarweb geweest) mooswindhoos Haarproblemen bij vrouwen 57 26 maart 2004 23:04
Hoi Allemaal. terug van weg geweest! Kaantje TTM - Algemeen 1 24 september 2002 12:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.