Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 maart 2005, 18:05   #1
Monique4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2005
Berichten: 1
is te verhelpen

Ik wil alleen even doorgeven dat ik nu een jaar lang niet meer heb getrokken!!! Terwijl ik een behoorlijk rotjaar heb gehad, mijn relatie is nl verbroken. Dit zou mij vroeger weer tot trekken hebben aangezet, maar nu niet meer. Ik ben een keer bij een hypnotherapeute geweest en daarna nooit meer getrokken. Iedereen die aan ttm lijdt probeer het eens of het ook wat voor jullie is!!! Heel veel succes en als je het wilt, kan je er vanaf komen...
Monique4 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2005, 18:10   #2
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
nieuwe thread aub?

Hoi Monique

wat een geweldig resultaat! En dat terwijl je een rotjaar hebt gehad, petje af! Maar zou je dit alsjeblieft in een nieuwe thread willen melden? ALs je iedereen met je tip wilt bereiken kan dat het beste in een nieuwe thread. In deze thread valt het misschien niet op en dat zou jammer zijn!

In elk geval super! Misschien kan je in de nieuwe thread wat meer details kwijt over de hypnotherapie? Ik ben wel benieuwd en ik denk met mij meerdere.

Groetjes

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 18:37   #3
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi Monique

omdat jouw mededeling over hypnotherapie wel interessant was heb ik je een nieuwe thread gegeven (gesplitst uit een andere). ik hoop dat je er nog eens op terug wilt komen en ons wat meer info kan geven.

groetjes
Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 12:08   #4
swickie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2005
Berichten: 56
hoi

wauw!!!! wat vet!!!! waar kun je dat doen, en hoe gaat dat? en hoeveel kost dat?

groetjes swickie
swickie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2005, 22:09   #5
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hypnotherapie..................

Wat fantastisch dat het zo'n positief resultaat heeft opgeleverd mbt je ttm !
vordat iedereen nu al te enthousiast wordt geef ik toch een (heel klein beetje) tegengas.............................Ik ben nu 35 jaar en op mijn 25e ben ik ook in hypnotherapie gegaan. Ik leerde er mezelf heel goed door kennen en ook de momenten waarop ik trek werden me heel duidelijk.........................Na een postnatale depressie bijna te hebben verwerkt ben ik nog eens teruggeweest om afscheid te kunnen nemen van deze periode en ook dat hielp een heel eind !

Helaas begrijp ik nu een heel stuk van mezelf en mijn (soms niet-) functioneren,maar TTM heb ik nog steeds. het wezenlijke verschil is voor mij nu wel dat ik ermee heb weten om te gaan,zonder dat het dagelijks mijn leven negatief beïnvloedt......................................He t is minder een "big issue" en scheelt enorm !!

Dus : hypnotherapie : ja !!! Maar leg de lat niet te hoog, want dan valt het wellicht tegen............................... De uitwerking verschilt nu eenmaal van mens tot mens, en waarschijnlijk was het NET even dat zetje wat jij nodig had om er vanaf te komen !! Ik ben wel heel blij voor je : wat een bevrijding hè !

Blijf wel altijd alert.........................!

Liefs, Zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2005, 19:49   #6
Eeyore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 110
Hoe werkt dat dan?

Hoe gaat dat hypnotherapie dan precies in zijn werk? Het klinkt namelijk erg interessant en ik sta over het algemeen wel open voor dergelijke dingen....Maar ik zou dus graag willen weten hoe dat gaat.

Sandra
Eeyore is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2006, 14:04   #7
sannetje
Sannetje
 
sannetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 53
Geslacht:
Thumbs up overweging

Ik zou nu informatie achterhalen voor mijn hulpverlener van de GGZ of Hypnotherapie zou helpen om van TTM af te komen. Omdat ik steeds terugval wil ik toch graag weer iets proberen om van mijn TTM probleem af te komen. Heb al eens gedragstherapie gehad bijna 10 jaar geleden maar dat heeft daarvoor niet geholpen en denk ook niet dat ik daar nu weer es aan begin, dat registreren op papier hoe vaak je het doet etc. pffff. Het is iets in je onderbewuste wat aangepakt moet worden en daarom spreekt hypnose mij ook wel aan. Maar wil wel graag weten van anderen of ze daadwerkelijk hierdoor van de TTM zijn afgekomen voordat ik dat definitief ga proberen, maar ik begrijp dat het bij Monique dus goed heeft uitgepakt? Ik heb je paar jaar geleden gezien op de bijeenkomst bij jou thuis in Den Bosch en toen droeg je een pruik , is dat verleden tijd? Heel mooi nieuws als dat zo is!

Groetjes Sannetje
sannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.