Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juli 2009, 10:23   #1
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Dichtheid over hele hoofd hetzelfde ideaal?

Stel dat mijn haarkrans gemiddeld 60 grafts per cm2 bevat en mijn ontvangstgebied 20 grafts.

Voor het gemak zijn beide gebieden even groot.

Gemiddeld heb ik dan over mijn hele hoofd 40 grafts per cm2.


Twee vragen:

Is het esthetisch verantwoord (is het om aan te zien dus) om net zolang door te gaan met ht’s totdat je inderdaad overal 40 grafts hebt?

Is het technisch mogelijk om dat te realiseren (alleen met een FUE uiteraard)?


In mijn optiek is dit de meest ideale situatie. Je ziet dan immers geen overgang meer naar die twee gebieden toe en 40 grafts geeft mijns inziens een redelijke dekking.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 13:12   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Is dit niet een theoretisch iets, ik bedoel, dat is toch niet te betalen??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 13:29   #3
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Is dit niet een theoretisch iets, ik bedoel, dat is toch niet te betalen??
Het kost een hoop geld, maar zo extreem is het nou ook weer niet vind ik.

Na mijn extender/reductie-behandeling verkleint mijn kalende gebied naar zo'n 150 cm2.

Op die 150 cm heb ik reeds 1.700 grafts staan van Hairplus. Daarbij komen nog eens 1.300 grafts bij de FUT die ik begin volgend jaar laat doen (incl. littekenverkleining).

Een dichtheid van 40 grafts vind ik acceptabel.

Dan heb ik dus in totaal 150 cm2 x 40 = 6.000 grafts nodig. 3.000 (1.700 + 1.300) heb ik dan al, dus moeten er dan nog 3.000 geplaatst worden en dan ben ik (al) klaar!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 13:33   #4
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
De enige onbekende factor is nog het aantal grafts per cm2 wat ik nu nog in mijn donorgebied heb zitten.

Iemand die daar een zinnig woord over kan zeggen?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 13:35   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik denk dat 't een veel natuurlijker resultaat geeft als bovenop minder haren zitten dan de rest van het hoofd.
Dus in dit voorbeeldje: 20 grafts middenbovenop, vloeiend overlopend naar 25, dan 30, dan 35, dan 40, dan 45, daarna 50.... ofzo
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 13:36   #6
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik denk dat 't een veel natuurlijker resultaat geeft als bovenop minder haren zitten dan de rest van het hoofd.
Dus in dit voorbeeldje: 20 grafts middenbovenop, vloeiend overlopend naar 25, dan 30, dan 35, dan 40, dan 45, daarna 50.... ofzo
Maar een mens zonder haaruitval heeft toch ook overal dezelfde dichtheid?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 13:58   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Maar een mens zonder haaruitval heeft toch ook overal dezelfde dichtheid?
Op latere leeftijd wordt 't haar meestal dunner. De meesten hebben niet zo'n enorme dikke bos als b.v. Duisenberg.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 14:17   #8
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Op latere leeftijd wordt 't haar meestal dunner. De meesten hebben niet zo'n enorme dikke bos als b.v. Duisenberg.
Maar overal dunt het dan toch uit of de ene plek meer dan de ander?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 14:22   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, overal, maar toch bovenop het meest.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 14:31   #10
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink haarlijn densiteit

wel mijn ht haarlijn is gecontroleerd bij prohair , ze kwamen op 35 grafts/cm uit momenteel , en ik vind het echt te dun , 50gr /cm zal acceptabel zijn , maar als ik het op mijn idee wil zou ik gaan voor 60 a 65 grafts/cm

naar voor gekamd dekt het goed , maar als je het naar achter kamt kan je er nog wat doorkijken
ook als er wind opslaat als je ergens buiten zit, kan je haar er plots anders uizien met 35 grafts, ik denk dat 40 grafts ongeveer hetzelfde zal eruit zien
ik ben dan zelf van mening dat 50 het minimum is, als je bekijkt dat toen we pubers waren de meeste over het hele hoofd 150 grafts/cm hadden...
50grafts is dan 1/3 van wat het ooit was...

als ik naar oostende (kust) ga en er is daar veel wind doe ik toch beetje toppik erop om zeker te zijn als men haar omhoog geblazen word dat het nog steeds mooi vol eruit ziet , ik ben dan ook een echte haarfreak
ik heb ook dermatch besteld , even zien wat het spul doet, ik heb al verbluffende resultaten gezien bij juist toepassing
en veel geduld veranderd het een 50 gr/cm kapsel om tot de looks van een 150gr/cm kapsel , moderne haarstylen inclusief zo een hanekam zijn mogelijk , op voorwaarde dat je overal nog haar staan hebt dan
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 8 juli 2009 om 14:35
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 14:54   #11
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
wel mijn ht haarlijn is gecontroleerd bij prohair , ze kwamen op 35 grafts/cm uit momenteel , en ik vind het echt te dun , 50gr /cm zal acceptabel zijn , maar als ik het op mijn idee wil zou ik gaan voor 60 a 65 grafts/cm

naar voor gekamd dekt het goed , maar als je het naar achter kamt kan je er nog wat doorkijken
ook als er wind opslaat als je ergens buiten zit, kan je haar er plots anders uizien met 35 grafts, ik denk dat 40 grafts ongeveer hetzelfde zal eruit zien
ik ben dan zelf van mening dat 50 het minimum is, als je bekijkt dat toen we pubers waren de meeste over het hele hoofd 150 grafts/cm hadden...
50grafts is dan 1/3 van wat het ooit was...

als ik naar oostende (kust) ga en er is daar veel wind doe ik toch beetje toppik erop om zeker te zijn als men haar omhoog geblazen word dat het nog steeds mooi vol eruit ziet , ik ben dan ook een echte haarfreak
ik heb ook dermatch besteld , even zien wat het spul doet, ik heb al verbluffende resultaten gezien bij juist toepassing
en veel geduld veranderd het een 50 gr/cm kapsel om tot de looks van een 150gr/cm kapsel , moderne haarstylen inclusief zo een hanekam zijn mogelijk , op voorwaarde dat je overal nog haar staan hebt dan
Helemaal niks mis met wat voor jou acceptabel is, dat is natuurlijk ook iets persoonlijks, maar ik zou het denk niet als storend ervaren als je er nog wat doorheen kijkt, zeker als dat overal op je hoofd zo is.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 14:54   #12
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, overal, maar toch bovenop het meest.
Tja, dat wil ik juist voorkomen
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 14:55   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wesley,
Het was maar een voorbeeldje, afhankelijk van het donorgebied.
Het mogen natuurlijk ook bovenop 50 grafts zijn, vloeiend overlopend naar 55, 60, 65, 70, etc.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 16:12   #14
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
wel mijn ht haarlijn is gecontroleerd bij prohair , ze kwamen op 35 grafts/cm uit momenteel , en ik vind het echt te dun , 50gr /cm zal acceptabel zijn , maar als ik het op mijn idee wil zou ik gaan voor 60 a 65 grafts/cm

naar voor gekamd dekt het goed , maar als je het naar achter kamt kan je er nog wat doorkijken
ook als er wind opslaat als je ergens buiten zit, kan je haar er plots anders uizien met 35 grafts, ik denk dat 40 grafts ongeveer hetzelfde zal eruit zien
ik ben dan zelf van mening dat 50 het minimum is, als je bekijkt dat toen we pubers waren de meeste over het hele hoofd 150 grafts/cm hadden...
50grafts is dan 1/3 van wat het ooit was...

als ik naar oostende (kust) ga en er is daar veel wind doe ik toch beetje toppik erop om zeker te zijn als men haar omhoog geblazen word dat het nog steeds mooi vol eruit ziet , ik ben dan ook een echte haarfreak
ik heb ook dermatch besteld , even zien wat het spul doet, ik heb al verbluffende resultaten gezien bij juist toepassing
en veel geduld veranderd het een 50 gr/cm kapsel om tot de looks van een 150gr/cm kapsel , moderne haarstylen inclusief zo een hanekam zijn mogelijk , op voorwaarde dat je overal nog haar staan hebt dan
Wat is dermatch precies?
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 16:16   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door )Remco Bekijk bericht
Wat is dermatch precies?
Een camouflagemiddel. Gebruik de zoekfunctie eens!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek]Laser Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 122 28 februari 2008 11:21
vrouwelijke haaruitval, hoe 1 ml minox over hele hoofd verdelen??? lola-lola Haarproblemen bij vrouwen 6 13 april 2007 17:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.