Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 september 2013, 23:48   #1
MarcW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 1
TTM Portret Project

Hallo iedereen,

Ik ben Marc, 23 jaar en heb nu 5 jaar last van TTM (alleen wimpers).
Ik heb me hier altijd heel erg voor geschaamd en het heeft ook veel invloed gehad op mijn sociale leven.
Een tijdje geleden heb ik besloten om me er niet verder voor te schamen maar mezelf ermee te confronteren. Toen ik voor mijn fotografie-opleiding een portret-serie moest doen, heb ik ervoor gekozen dat mijn serie over trichotillomanie zou gaan omdat ik als geen ander begrijp wat het met je doet en hoe erg je je kan schamen maar ook omdat ik zie hoe lastig het te begrijpen is voor mensen in je omgeving. Het doel van mijn portretserie is om andere mensen inzicht te geven in hoe TTM iemands leven kan beïnvloeden (verdriet, schaamte, de constante worsteling,...), hoe divers de mensen zijn die hiermee kampen en wat het eeuwige gevecht tegen het haren trekken inhoudt.
Om zelf als voorbeeld te dienen heb ik de eerste proef-portretten van mezelf genomen en deze op school gepresenteerd deze zijn hier te bekijken:http://www.marcwarnaar.nl/ttm-project-2/ . Hierdoor hoop ik beter met mijn aandoening te leren omgaan, het heeft in ieder geval al veel van de druk weggenomen.

De serie zal heel smaakvol zijn (professioneel, mooi licht) maar vooral met echte emotie.
Als de serie klaar is zal deze op groot formaat tentoongesteld worden in de Fotovakschool in Amsterdam.

Ik ben nu op zoek naar mensen die zoals ik hun angst recht in de ogen willen kijken en zich door mij willen laten portretteren om op deze manier de aandoening onder de aandacht te brengen, lotgenoten te helpen en de maatschappelijke acceptatie te vergroten.
Om het zo laagdrempelijk mogelijk te houden bied ik aan om de foto's bij u thuis te nemen en bij u mijn mobiele studio op te bouwen. Naar voorkeur kunt u natuurlijk ook naar mij toe komen (Omgeving Haarlem). Voor de shoot zullen wij eerst met elkaar in gesprek gaan om zo elkaar beter te leren kennen en beter te begrijpen.

Als jullie nog wat willen weten of vragen dan hoor ik het heel graag. Feedback op mijn serie is natuurlijk ook van harte welkom!

Als jij geïnteresseerd bent aan dit boeiende project mee te doen, ontvang ik graag een privéberichtje van je.
MarcW is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2013, 11:48   #2
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Hallo Marc,

Een interessant en goed initiatief.
TTM is tot op de dag van vandaag nog steeds een taboe. Taboe en schaamte om er over te praten, laat staan heel de wereld te confronteren met kale plekken.

Ik heb je proef portretten bekeken en zijn erg goed.
Ik hoop dat er Haarwebbers zijn die net als jij de moed hebben om hun TTM te laten portreteren.

Ik ben in ieder geval geïnteresseerd.

Groeten,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2013, 00:04   #3
lieverdje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 25
Hallo Marc,

Inderdaad wat een goed initiatief! Ontzettend dapper ook.
Ik ben ook geïnteresseerd, hoewel het me ook doodeng lijkt.
Om me even kort voor te stellen, ik ben 22 jaar en heb nu zo'n 14 jaar ttm. Ik trek alleen hoofdharen, met kale plekken als gevolg.. In mijn omgeving weet bijna niemand ervan.. Al die emoties die je opnoemt komen me zeer bekend voor! TTM is zoveel meer dan alleen 'haren trekken', er komen zoveel emoties en gevoelens bij kijken!


Groetjes
lieverdje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2013, 18:24   #4
sannetje
Sannetje
 
sannetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 53
Geslacht:
project

Voor mij te confronterend maar kan me vootstellen dat het de spanning rond ttm loslaat, als je ook op youtube naar filmpjes kijkt over trichotillomania is het confronterend om iemand tijdens de handeling te zien....
__________________
Je kracht gaat uit naar waar je je aandacht op richt
sannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2013, 11:40   #5
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieverdje Bekijk bericht
Inderdaad wat een goed initiatief! Ontzettend dapper ook.
Precies mijn gedachtes!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.