Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 augustus 2005, 20:05   #1
FEbE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 42
studeren..

het lukt mij niet ik heb een zware tweede zit en zit al twee dagen achter mijn bureau gewoon al mijn haren uit te trekken.. 20 bladzijden ben ik al vooruit gekomen.. zucht.. ben mijn toekomst aan het verpesten..
FEbE is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 23:24   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Tja, zo voelt het nu wel aan hé... alsof je je toekomst aan het verpesten bent. Je voelt je zwaar kl..., het lukt niet, alleen trekken is nu de uitweg. Zo voelt, zo lijkt het en misschien ís het ook wel zo, hoe jammer dat ook klinkt. Misschien is trekken nu de enige manier om je te kunnen concentreren of om je geest helder te kunnen toespitsen op je boeken... hier moet je door meid, die periode hebben we allemaal gehad of ... we hebben ze nog...
Vroeger was er niets wat me kon helpen, ik ging vroeg slapen, stond vroeg op en ging dan tegen een uur of zes naar een vriendin om het laatste uurtje samen te herhalen. Vluchten dus... Tegenwoordig lukt het me beter, ik zet een wekkertje op 45 min. Die drie kwartier probeer ik me dan te concentreren op de boeken, liefst met pleisters om de vingers. Na 45 min. neem ik een kwartier (verplichte) pauze. Tijd om te plassen, iets te drinken, muziek loeihard en meezingen, dansen of een eindje lopen of fietsen... Dan terug aan de slag. 's Nachts kan je pauze nemen met een koptelefoon en rustgevende muziek... Nou, gewoon een paar tips. Maar als het niet lukt, geef dan de prioriteit aan je studies, maak je nu niet druk om die haren, die komen wel terug

Ik wens je heel veel moed en sterkte, Daniëla

PS: Omega 3 helpt ook om je beter te kunnen concentreren.
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2005, 21:30   #3
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Studeren en haren trekken

Ja dát heb ik ook!
Als ik aan het studeren ben, ben ik ook bezig met het uittrekken van mijn haren... Vooral als ik maar niet door de stof heen lijk te komen. Ik weet niet of dit voor anderen herkenbaar is, maar vaak gaat dit ook samen met het gevoel dat ik afwezig ben. Dan is het moeilijk ingrijpen, bah!
Liefs Loïs
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 13:27   #4
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
studeren is wat dat betreft inderdaad een hel! je probeert je te verdiepen in de stof en als het te moeilijk/ingewikkeld is, dwaal je af en ga je trekken, pluk pluk pluk. en je blijft gewoon zitten, want je denkt dat je dit NU moet leren, anders word het nooit wat. eigenlijk is dat helemaal verkeert en is het beter zoals bolleke voorstelt om om de zoveel tijd een pauze in te lassen en die ook daadwerkelijk te nemen. zelf kon ik dat helaas niet, ik moest van mezelf blijven zitten boven die studieboeken. achteraf dom, want ik zat mijn tijd gewoon te verknoeien met trekken, tijd die ik dus beter had kunnen gebruiken om pauze te nemen!
mijn oplossing was trouwens een pet omzetten. uiteraard trok ik dan nog steeds wel onder de pet door, maar het was wel een stuk beter! nadeel was alleen wel dat als ik nog de deur uitmoest mijn haar helemaal plat zat...

succes!
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 19:54   #5
gotchica
HaarWeb lid
 
gotchica's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: den helder, noord-holland, nederland
Berichten: 37
ik heb dit (nog) niet echt..
maar ik wens je er veel succes mee om toch goed te kunnen studeren.
een pauze nemen lijkt mij ook een goed idee.
groetjes wendy
__________________


Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw
je ziet ze alleen als de zon verschijnt.
anderen zijn als de zon zelf
ze komen op als het donker is
_______________________________________
gotchica is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 16:19   #6
*katje*
Katje
 
*katje*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Locatie: Strombeek-Bever/Heverlee (België)
Berichten: 34
Hey,

Ik ken het probleem van het studeren. Ik zit nu ook in de blokperiode en ik denk dat het voor bepaalde vakken weer niet goed zal komen Als er een moment is dat ik moeilijk van mijn haar kan afblijven, probeer ik toch ook wat ontspanning te nemen, maar dat helpt niet altijd (zeker niet als ik veel te gestresst ben en denk dat ik het helemaal niet meer ga redden) Maar het is bij mij ook wel eens het geval dat ik het juist alleen maar doe als ik mij ontspan, als ik op de pc bezig ben ofzo of naar een film kijk wat ikzelf wel vrij bizar vind, maar ik denk dat dat dan ook komt door de gedachten die op dat moment door mijn hoofd gaan. Want we leven in een tijd dat we allemaal wel eens zorgen maken/hebben en dat maakt het ons natuurlijk niet gemakkelijker om te weerstaan aan het haar-trekken...

Zoals iemand me vandaag ook nog zei toen ik hem mijn ziekte bekend maakte 'in wat voor een rare wereld leven wij eigenlijk als je zo beziet wat er allemaal in bestaat...'

Groetjes,

Katrien
-xxx-
*katje* is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2006, 01:41   #7
*katje*
Katje
 
*katje*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Locatie: Strombeek-Bever/Heverlee (België)
Berichten: 34
Unhappy Weer van dat...

Pfff, heb net weer mijn wenkbrauwen serieus aangetast (vooral linker...) Ik had vandaag nog niet zoveel gestudeerd, maar ik leer vooral 's nachts het beste (en het is ook meestal dan dat ik iets post ) en nu was ik dus wel bezig aan het studeren en het was weer van dat... De goesting om te trekken kwam weer eens fel naar boven...

Ik heb nu dan maar weer mijn handschoenen aangetrokken en als preventie voor mijn hoofdharen, mijn hoedje opgezet. Hopelijk zal dat voldoende zijn!

Groetjes,

Katje
-xxx-
*katje* is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 12:21
Studieproblemen Carrules TTM - Algemeen 7 6 mei 2005 21:39
voor mezelf zorgen?! jolien TTM - Algemeen 4 15 november 2004 23:45
over studeren gesproken... bolleke TTM - Algemeen 2 15 april 2002 15:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.