Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2006, 17:08   #1
Lonnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 12
Jemig..

Jemig, ik wist niets van dit af..
Ik ben Lonneke en ik ben 25jaar.

Ik ben zelf kapster, en sinds de scheiding van mijn ouders plukte ik haren.. nou ja eigenlijks met nog 3 vriendinnen, we plukten bij elkaar.. en sinds dien valt het mee.. soms 1keer in de week nog eens vooral als ik examens heb, stresserig ben of iets gebeurd is.

Inmiddels pluk ik al 6jaren haar.. ik las het in de Viva en ben maar eens op de site van TTM gaan kijken.

Vroeger had ik echt plekken als een rijksdaalder. ik had heel lang haar tot over mijn kont.. en deden we invlechten naar achteren zodat anderen het niet konden zien. toen mijn haren bovenop korter werden hebben we er Extentions in laten zetten, en daarna Dreads.. dreads heb ik er 4maanden in gehad en was er geen kale plek meer zichtbaar. toen een hele tijd niet meer geplukt misschien wel 2jaar niet meer.. en toen ben ik gaan samenwonen, huiskopen al die dingen en kwamen de spanningen weer en begon het weer.

Ik heb veel klantjes met TTM.., als we het erover hebben zeggen ze: nee hoor ik ben met een roterende borstel in mijn haren blijven hangen, of ben uitgeschoten tijdens mijn eigen haren knippen.
soms denken mensen dat het mega opvalt ik zelf heb dat ook gehad, ik zag het.. terwijl anderen het niet eens zagen..vroeg wel 30keer aan mijn vriend: zie je het ook zie je het ook, terwijl niemand het zag..

sinds ik mijn haren mega kort heb trek ik zo goed als niet meer. vooral omdat je het moeilijk kunt verbergen.
Ik hoorde ook dat er medicijnen voor zijn? zoals wat? wat kun je bijvoorbeeld krijgen bij de apotheek? of Drogisterij? Ik ben hier mee nooit naar de dokter geweest.. en durf het ook niet.

En zou graag iets tegen willen hebben op de momenten dat ik wel weer ga plukken..

Nou ik vind het leuk om met jullie in contact te komen.


Groetjes, Lonneke
Lonnes is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 09:11   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Lonneke

Wat zeg je nu? Jullie plukten bij elkaar?????
Dat heb ik nog nooit gehoord. Vertel eens hoe dat dan juist in zijn werk ging en hoe zoiets is begonnen?

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 13:20   #3
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Ja, dat bij-elkaar-pluk-zinnetje heb ik ook 3 keer gelezen. Dat is nieuw voor mij.

Maar wel super dat je je verhaal met ons deelt. Als je hier rondleest merk je heel snel dat niks "raar" of "gek" is, maar wel vertrouwd en herkenbaar.
Je schrijft dat je meerdere klanten met TTM hebt gehad. Goh, ik dacht dat die kappers niet bestonden...

Groetjes de Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 16:00   #4
Lonnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oilily
Dag Lonneke

Wat zeg je nu? Jullie plukten bij elkaar?????
Dat heb ik nog nooit gehoord. Vertel eens hoe dat dan juist in zijn werk ging en hoe zoiets is begonnen?

Groetjes
Kim
Ik had nog 2 vriendinnen en die plukten bij elkaar... we gingen wel vaak haren borstelen invlechten die dingen bij elkaar.. maar dan zagen ze bijvoorbeeld in mijn haren een donkere haar en die haalden ze eruit.
toen heb ik het gekregen, omdat ik ook opzoek ging naar donkere haren.
Lonnes is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 16:03   #5
Lonnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limburgse
Ja, dat bij-elkaar-pluk-zinnetje heb ik ook 3 keer gelezen. Dat is nieuw voor mij.

Maar wel super dat je je verhaal met ons deelt. Als je hier rondleest merk je heel snel dat niks "raar" of "gek" is, maar wel vertrouwd en herkenbaar.
Je schrijft dat je meerdere klanten met TTM hebt gehad. Goh, ik dacht dat die kappers niet bestonden...

Groetjes de Limburgse
Mensen durven niet graag naar de kapper die dat hebben.
maar er is eigenlijk niets om over of voor te schamen..
tuurlijk schaamde ik me ook dood omdat het bij mij ook zichtbaar was.
Gelukkig zie je het niet meer bij mij, daarom wil ik jullie ook komen steunen. ik weet hoe moeilijk het is, soms pluk ik nog welleens maar zo goed als bijna niet meer. ook omdat ik in mijn omgeving verteld heb. beste vrienden en familie en als ze het zien of ze zien mijn hand naar mijn haren gaan, dan krijg ik gewoon een tik op mijn vingers.

Maar hebben jullie ook een gevoelige gedeelde op het hoofd? bij mij waar mijn middenscheiding zit heb ik altijd jeuk en last en als ik ga plukken is het altijd op dat gedeelte.
Lonnes is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 16:10   #6
Lonnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 12
bestaan er ook shampoo's tegen het trekken/plukken van haren?
of medicijnen die je dus gewoon bij de drogisterij of apotheek haalt en er niet voor naar de dokter hoeft.
Lonnes is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 20:36   #7
gotchica
HaarWeb lid
 
gotchica's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: den helder, noord-holland, nederland
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lonnes

Maar hebben jullie ook een gevoelige gedeelde op het hoofd? bij mij waar mijn middenscheiding zit heb ik altijd jeuk en last en als ik ga plukken is het altijd op dat gedeelte.
ja dat heb ik ook, daar heb ik ook 2 wondjes die altijd weer open maak met een haarklipje.:$
__________________


Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw
je ziet ze alleen als de zon verschijnt.
anderen zijn als de zon zelf
ze komen op als het donker is
_______________________________________
gotchica is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 09:05   #8
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Een shampoo tegen het plukken van haren? Mmmm, hoe zou die er dan uitzien... Zo één met een handje die als je die shampoo naast je zet, je hand van je haar wegneemt. Of een shampoo die zooo zacht is dat je hand wegglijdt in je haar. Of een shampoo die je niet uitspoelt en waarvan het dan ook nog mode is én gezond voor je haren. Misschien moet ik zo'n shampoo op de markt brengen...
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 17:58   #9
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
Super,
dan ben ik de eerste om die shampoo bij u te bestellen!
Of zo een shampoo met mini-beestjes in, die telkens in uw vingers bijten als ge nadert, da zou wel helpen.
Ge gaat daar nog veel geld aan verdienen.
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 18:52   #10
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
of shampoo da zo goe is da ge uw haar maar om de week hoeft te wassen ofzo... geen jeuk dan in de Schotse hooglanden
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2006, 23:02   #11
Lonnes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 12
Jammer dat ik niet serieus genomen word, ik wist hier totaal niets vanaf.. ook niet wat of welke middelen wel of niet bestaan.
Lonnes is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2006, 23:11   #12
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
trek het je niet aan , is vast niet verkeerd bedoeld . wat ik hier wel gelezen heb is dat een aantal vrouwen haarverf of een spoeling ,in hun haar doet zodra de trekdrang niet meer te stoppen is. En dan pas uitspoelen als dat moment voorbij is. Dus dan moet je wél thuis zijn en de tijd hebben-ik denk dat je in de tussentijd een badmuts ofzo op moet doen, anders gaat het waarschijnlijk lekken/druppen. Maar dat schijnt dus wel te helpen in de trant van shampoo. En een shampoo met mint/munt, helpt wél tegen de jeuk. Ik las dat je daar over sprak.
Over medicatie: er is géén echte medicatie tegen ttm. Maar mij helpt het wel om omega 3-6 te slikken (is visolie voor kinderen, te koop bij de drogist). Omdat ik tijdens spanning heel veel trek, die omega helpt je te concentreren tijdens spanning; zodat ik niet te erg in zo'n trance raak, waarin ik niet door heb dat ik trek.
liefs suc6 Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2006, 10:45   #13
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
Sorry,
twas nie de bedoeling om zo over te komen.
Wat bij mij helpt is ook gewoon het haar natmaken of wassen, dan kun je ze minder goed vastpakken, en met een kam met harde puntjes kammen om de jeuk tegen te gaan.
Als shampoo gebruik ik meestal fructis, en als ik andere gebruik heb ik altijd meer last van jeuk, ma ik denk dat da bij iedereen verschillend is.
Nog veel succes
(Ik wou gewoon dat het waar was dat er een wondermiddel bestond)
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2006, 17:40   #14
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilse47
Sorry,
twas nie de bedoeling om zo over te komen.
Wat bij mij helpt is ook gewoon het haar natmaken of wassen, dan kun je ze minder goed vastpakken, en met een kam met harde puntjes kammen om de jeuk tegen te gaan.
Als shampoo gebruik ik meestal fructis, en als ik andere gebruik heb ik altijd meer last van jeuk, ma ik denk dat da bij iedereen verschillend is.
Nog veel succes
(Ik wou gewoon dat het waar was dat er een wondermiddel bestond)
Hey Ilse,

Jij hebt dus ook jeuk. Bij mij helpt een hele neutrale shampoo goed, zonder geurstoffen enzo. Alle 'merken' vallen daar dus eigenlijk buiten. Verder heb ik van de dermatoloog een lotion gekeren tegen de jeuk en die ook nog de haargroei stimuleert! Het plukken is daardoor niet overgegaan, maar het zorgt er wel voor dat je de kale plekken niet de hele dag voelt zitten.

(Was trouwens wel lachen; de dermatoloog werd helemaal zenuwachtig toen ze een patient van de afdeling psychiatrie kreeg... )

Lonnes, die reacties waren vast niet vervelend bedoeld, maar het is voor een lezer hier die al jaren alle dokters afloopt die het ook allemaal niet weten, dieëten volgt en pillen slikt die eigenlijk bedoeld zijn voor mensen in een inrichting wel een beetje wrang als er hier iemand doodleuk vraagt of je bij de drogist iets kunt kopen tegen TTM. Maar dat kon jij natuurlijk niet weten.

Ik denk trouwens dat dat plukken bij vriendinnen niet echt TTM is, maar dat het bij jou wel de aanleiding is geweest om het te ontwikkelen.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2006, 00:57   #15
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
klanten

@Lonnes, Het lijkt me trouwens heel interessant om te weten hoeveel klantjes met TTM je hebt. Kun je misschien een percentage geven ofzo? Ze zeggen dat rond de 3% van de (Amerikaanse) bevolking eraan lijdt. Dat geloofde ik nooit zo, maar nu jij dit zo zegt...
Lila is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.